Ahtopaineet hukassa edelleen!
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Ei auttanut bensan suodattimen vaihto, seuraavaksi kokeilin w-letkun irti oloa, ja ahdot nousi joka kerta yli 1 bar jolloin "kevensin" (noin 15 kokeilua), eli ahdin toimii, ja eikös tuo sulje pois mahdollisesti jumiutuvan hukkaportin.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Ota bensan haihtumiseneston letku irti läppäkotelon takaa ja puhalla jos ilma menee läpi niin letkun takaisku on särki, ja tämän johdosta paineet ei nouse yli 0.5-0.7bar. Särkinäinen takaisku ei aiheuta vikakoodia.masas kirjoitti:Ei auttanut bensan suodattimen vaihto, seuraavaksi kokeilin w-letkun irti oloa, ja ahdot nousi joka kerta yli 1 bar jolloin "kevensin" (noin 15 kokeilua), eli ahdin toimii, ja eikös tuo sulje pois mahdollisesti jumiutuvan hukkaportin.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Ja missähän se ks. letku on siellä ja minkä kokoinen ?
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Se letku lähtee sieltä läppäkotelon takaa ja sen halkaisia on n.15mm. Toinen vaihtoehto on irroittaa letkun T-haarassa oleva ohuempi letku haihdutuksen magneettiventtiililtä ja imemällä sitä. T-haara löytyy paksumman letkun puolivälistä ja se magneettivent. on kiinni ilmamassamittarin klemmarissa. Se ohut letku lähtee tod.näk. helpommin irti siitä magneettiventtiililtä kuin se iso letku sieltä läppäkotelosta.masas kirjoitti:Ja missähän se ks. letku on siellä ja minkä kokoinen ?
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Ei liikkunu ilma imemällä eikä puhaltamalla.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
njaa.... voip olla että imin väärää letkua tai se olikin ehkä väärään suuntaan menevää letkua, eli se täytyykin irroittaa mankkuvenalta.... eikä imee mankkuvenaa
Jos kerran vielä, ja sitten suihkun kautta kotiin ... jos vaikka pääsis imasee vaimoo
Jos kerran vielä, ja sitten suihkun kautta kotiin ... jos vaikka pääsis imasee vaimoo
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
imetty on ja ilmaa ei tule, puhallus kyllä onnistuu, joten toimii niinkuin pitääkin.
Ja se uus mankkuvena on hanskalokerossa ja vanha laitettu takas, kotimatkalla taas testausta......
Ja se uus mankkuvena on hanskalokerossa ja vanha laitettu takas, kotimatkalla taas testausta......
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
käsititköhän nyt oikein eli jos irroitit ahtimen mankkuventtiilin letkun niin sit meni väärin, koska siinä lekussa on kaksi eri takaiskua molemmat päästävät ilmaa eri suuntiin. niiden takaiskujen välillä on se t-haara mistä lähtee letku sit sille toiselle magneettiventtiilille ja se venttiili on kiinni siinä immun kyljessä.masas kirjoitti:imetty on ja ilmaa ei tule, puhallus kyllä onnistuu, joten toimii niinkuin pitääkin.
Ja se uus mankkuvena on hanskalokerossa ja vanha laitettu takas, kotimatkalla taas testausta......
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
no jos tätä kuvaa katsoo:
http://i36.photobucket.com/albums/e19/S ... iagram.jpg
niin ensimmäinen T-haara läppäkotelolta tultaessa, siitä pitäis pystyy puhaltamaan ei imemään, ja kun puhuin mankkuvenasta tarkoitin sillä tässä tapauksessa sitä joka on kiinni immussa, ei ahtopaineen säätö mankkua, siis sitä jonka jo kertaalleen vaihdoin (lue ylempää).
Ja eilinen kotimatka, reilut 10 kertaa anto kiihdytellä niin että paineet nousi niinkuin pitääkin, ja sitten se taas jämähti niin ettei noussu kuin tuon vajaa 0,5 bar, alku kiihdytys menee niinkuin pitääkin (perstuntumalla) ei nyvi ja jne.
Ja auton "viri historia" : alkuperältään 2,0t eli 150 pollee, ja nyt on maptunin stage 1 (ollut jo 4 vuotta) joten tuon n. 100 nm ja 50-70 humman "katoamisen" huomaa kyllä ilman mittariakin.
http://i36.photobucket.com/albums/e19/S ... iagram.jpg
niin ensimmäinen T-haara läppäkotelolta tultaessa, siitä pitäis pystyy puhaltamaan ei imemään, ja kun puhuin mankkuvenasta tarkoitin sillä tässä tapauksessa sitä joka on kiinni immussa, ei ahtopaineen säätö mankkua, siis sitä jonka jo kertaalleen vaihdoin (lue ylempää).
Ja eilinen kotimatka, reilut 10 kertaa anto kiihdytellä niin että paineet nousi niinkuin pitääkin, ja sitten se taas jämähti niin ettei noussu kuin tuon vajaa 0,5 bar, alku kiihdytys menee niinkuin pitääkin (perstuntumalla) ei nyvi ja jne.
Ja auton "viri historia" : alkuperältään 2,0t eli 150 pollee, ja nyt on maptunin stage 1 (ollut jo 4 vuotta) joten tuon n. 100 nm ja 50-70 humman "katoamisen" huomaa kyllä ilman mittariakin.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
mulla se takaisku oli välillä jumissa ja sitten joskus toimi montakin päivää hyvin. nyt kun otin sen irti niin se vuoti kokoajan läpi mutta sitten kun vähän koputtelin sitä niin se alkoi toimimaan, mutta sitten kun siihen puhalteli ja koputteli samalla niin välillä se jäi kuitenkin auki. oletko tarkastanut muut läppäkotelon letkut esim.huohotuksen pienen takaiskun?masas kirjoitti:no jos tätä kuvaa katsoo:
http://i36.photobucket.com/albums/e19/S ... iagram.jpg
niin ensimmäinen T-haara läppäkotelolta tultaessa, siitä pitäis pystyy puhaltamaan ei imemään, ja kun puhuin mankkuvenasta tarkoitin sillä tässä tapauksessa sitä joka on kiinni immussa, ei ahtopaineen säätö mankkua, siis sitä jonka jo kertaalleen vaihdoin (lue ylempää).
Ja eilinen kotimatka, reilut 10 kertaa anto kiihdytellä niin että paineet nousi niinkuin pitääkin, ja sitten se taas jämähti niin ettei noussu kuin tuon vajaa 0,5 bar, alku kiihdytys menee niinkuin pitääkin (perstuntumalla) ei nyvi ja jne.
Ja auton "viri historia" : alkuperältään 2,0t eli 150 pollee, ja nyt on maptunin stage 1 (ollut jo 4 vuotta) joten tuon n. 100 nm ja 50-70 humman "katoamisen" huomaa kyllä ilman mittariakin.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Luulin että vika oli bensassa, koska liki tyhjään tankkiin lorautin reilu 30 litraa v-poveria, ja sitten testiä:
Kehällä ei vielä mitään kunnes tuusulan motarin rampissa iski persauksiin tuttu fiilis, jota sitten fiilistelin montakymmentä kertaa välillä 80-120, saattoi joskus karata tuosta kaikki olikin ok hyrylässä käänsin kiesin ja fiilistelin edellä mainitulla tavalla, kunnes karu totuus iski "lentopostin" liittymän kohdalla:
Mennessä :
http://masan.kuvat.fi/kuvat/paineet/080 ... ium%29.jpg
Tullessa
http://masan.kuvat.fi/kuvat/paineet/080 ... ium%29.jpg
Kehällä ei vielä mitään kunnes tuusulan motarin rampissa iski persauksiin tuttu fiilis, jota sitten fiilistelin montakymmentä kertaa välillä 80-120, saattoi joskus karata tuosta kaikki olikin ok hyrylässä käänsin kiesin ja fiilistelin edellä mainitulla tavalla, kunnes karu totuus iski "lentopostin" liittymän kohdalla:
Mennessä :
http://masan.kuvat.fi/kuvat/paineet/080 ... ium%29.jpg
Tullessa
http://masan.kuvat.fi/kuvat/paineet/080 ... ium%29.jpg
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Ainiin, onneksi kameravalvonta tuo tummanpunainen transportteri, oli kehällä sillan alla länteen päin, jo niin tutussa paikassa etteivät saaneet tänäänkään meikäläisestä maksumiestä
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
nykäsin tänään kokeeksi tuon läpältä tultaessa ensimäisen takaiskuvenan irti ennen ensimäistä t-haaraa. Venasta puhalti ilmaa kumpaankin suuntaan, eli paskana oli.
tulppasin kummatkin letkut ja ahdot nousee nätimmin nyt. luultavasti tosin toinenkin vena on paskana joten pitää siihenkin jotain keksiä.
onko kellään osanumeroa siihen volkkarin takaiskuvenaan mitä ruottinpojjaat on käytelly tuossa tilalla? marmoritiski ilmeisesti myy vain koko tuota letkua ja se maksaa painonsa verran printterimustetta.
tulppasin kummatkin letkut ja ahdot nousee nätimmin nyt. luultavasti tosin toinenkin vena on paskana joten pitää siihenkin jotain keksiä.
onko kellään osanumeroa siihen volkkarin takaiskuvenaan mitä ruottinpojjaat on käytelly tuossa tilalla? marmoritiski ilmeisesti myy vain koko tuota letkua ja se maksaa painonsa verran printterimustetta.
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
kävin ostaa hiflexistä takaiskuvenat a 7egee kappale.
pitää viritellä paikallee tässä jahka kerkiää.
pitää viritellä paikallee tässä jahka kerkiää.
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Noniin, jos pääkaupunkiseudulta löytys T7 omaavaa saabistia lainaamaan koeajo tarkoituksessa tuota DI-kasettia niin olisimme taas hiukan viisaampia, etsiessämme tuota mystistä 0.8 baarin ja 100 "nanometrin" katoamispaikkaa.
Viimeksi muokannut masas, Su Huhti 05, 2009 18:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839