Ahtopaineet hukassa edelleen!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja masas »

Ei auttanut bensan suodattimen vaihto, seuraavaksi kokeilin w-letkun irti oloa, ja ahdot nousi joka kerta yli 1 bar jolloin "kevensin" (noin 15 kokeilua), eli ahdin toimii, ja eikös tuo sulje pois mahdollisesti jumiutuvan hukkaportin.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

masas kirjoitti:Ei auttanut bensan suodattimen vaihto, seuraavaksi kokeilin w-letkun irti oloa, ja ahdot nousi joka kerta yli 1 bar jolloin "kevensin" (noin 15 kokeilua), eli ahdin toimii, ja eikös tuo sulje pois mahdollisesti jumiutuvan hukkaportin.
Ota bensan haihtumiseneston letku irti läppäkotelon takaa ja puhalla jos ilma menee läpi niin letkun takaisku on särki, ja tämän johdosta paineet ei nouse yli 0.5-0.7bar. Särkinäinen takaisku ei aiheuta vikakoodia.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja masas »

Ja missähän se ks. letku on siellä ja minkä kokoinen ?
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

masas kirjoitti:Ja missähän se ks. letku on siellä ja minkä kokoinen ?
Se letku lähtee sieltä läppäkotelon takaa ja sen halkaisia on n.15mm. Toinen vaihtoehto on irroittaa letkun T-haarassa oleva ohuempi letku haihdutuksen magneettiventtiililtä ja imemällä sitä. T-haara löytyy paksumman letkun puolivälistä ja se magneettivent. on kiinni ilmamassamittarin klemmarissa. Se ohut letku lähtee tod.näk. helpommin irti siitä magneettiventtiililtä kuin se iso letku sieltä läppäkotelosta.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja masas »

Ei liikkunu ilma imemällä eikä puhaltamalla.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja masas »

njaa.... voip olla että imin väärää letkua :lol: tai se olikin ehkä väärään suuntaan menevää letkua, eli se täytyykin irroittaa mankkuvenalta.... eikä imee mankkuvenaa :oops:

Jos kerran vielä, ja sitten suihkun kautta kotiin ... jos vaikka pääsis imasee vaimoo :lol:
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja masas »

imetty on :lol: ja ilmaa ei tule, puhallus kyllä onnistuu, joten toimii niinkuin pitääkin.

Ja se uus mankkuvena on hanskalokerossa ja vanha laitettu takas, kotimatkalla taas testausta......
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

masas kirjoitti:imetty on :lol: ja ilmaa ei tule, puhallus kyllä onnistuu, joten toimii niinkuin pitääkin.

Ja se uus mankkuvena on hanskalokerossa ja vanha laitettu takas, kotimatkalla taas testausta......
käsititköhän nyt oikein eli jos irroitit ahtimen mankkuventtiilin letkun niin sit meni väärin, koska siinä lekussa on kaksi eri takaiskua molemmat päästävät ilmaa eri suuntiin. niiden takaiskujen välillä on se t-haara mistä lähtee letku sit sille toiselle magneettiventtiilille ja se venttiili on kiinni siinä immun kyljessä.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja masas »

no jos tätä kuvaa katsoo:

http://i36.photobucket.com/albums/e19/S ... iagram.jpg

niin ensimmäinen T-haara läppäkotelolta tultaessa, siitä pitäis pystyy puhaltamaan ei imemään, ja kun puhuin mankkuvenasta tarkoitin sillä tässä tapauksessa sitä joka on kiinni immussa, ei ahtopaineen säätö mankkua, siis sitä jonka jo kertaalleen vaihdoin (lue ylempää).

Ja eilinen kotimatka, reilut 10 kertaa anto kiihdytellä niin että paineet nousi niinkuin pitääkin, ja sitten se taas jämähti niin ettei noussu kuin tuon vajaa 0,5 bar, alku kiihdytys menee niinkuin pitääkin (perstuntumalla) ei nyvi ja jne.

Ja auton "viri historia" : alkuperältään 2,0t eli 150 pollee, ja nyt on maptunin stage 1 (ollut jo 4 vuotta) joten tuon n. 100 nm ja 50-70 humman "katoamisen" huomaa kyllä ilman mittariakin.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

masas kirjoitti:no jos tätä kuvaa katsoo:

http://i36.photobucket.com/albums/e19/S ... iagram.jpg

niin ensimmäinen T-haara läppäkotelolta tultaessa, siitä pitäis pystyy puhaltamaan ei imemään, ja kun puhuin mankkuvenasta tarkoitin sillä tässä tapauksessa sitä joka on kiinni immussa, ei ahtopaineen säätö mankkua, siis sitä jonka jo kertaalleen vaihdoin (lue ylempää).

Ja eilinen kotimatka, reilut 10 kertaa anto kiihdytellä niin että paineet nousi niinkuin pitääkin, ja sitten se taas jämähti niin ettei noussu kuin tuon vajaa 0,5 bar, alku kiihdytys menee niinkuin pitääkin (perstuntumalla) ei nyvi ja jne.

Ja auton "viri historia" : alkuperältään 2,0t eli 150 pollee, ja nyt on maptunin stage 1 (ollut jo 4 vuotta) joten tuon n. 100 nm ja 50-70 humman "katoamisen" huomaa kyllä ilman mittariakin.
mulla se takaisku oli välillä jumissa ja sitten joskus toimi montakin päivää hyvin. nyt kun otin sen irti niin se vuoti kokoajan läpi mutta sitten kun vähän koputtelin sitä niin se alkoi toimimaan, mutta sitten kun siihen puhalteli ja koputteli samalla niin välillä se jäi kuitenkin auki. oletko tarkastanut muut läppäkotelon letkut esim.huohotuksen pienen takaiskun?
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja masas »

Luulin että vika oli bensassa, koska liki tyhjään tankkiin lorautin reilu 30 litraa v-poveria, ja sitten testiä:

Kehällä ei vielä mitään kunnes tuusulan motarin rampissa iski persauksiin tuttu fiilis, jota sitten fiilistelin montakymmentä kertaa välillä 80-120, saattoi joskus karata tuosta :roll: kaikki olikin ok hyrylässä käänsin kiesin ja fiilistelin edellä mainitulla tavalla, kunnes karu totuus iski "lentopostin" liittymän kohdalla:

Mennessä :D :D :lol: :
http://masan.kuvat.fi/kuvat/paineet/080 ... ium%29.jpg

Tullessa :| 8) :? 8O :cry:
http://masan.kuvat.fi/kuvat/paineet/080 ... ium%29.jpg
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja masas »

Ainiin, onneksi kameravalvonta tuo tummanpunainen transportteri, oli kehällä sillan alla länteen päin, jo niin tutussa paikassa etteivät saaneet tänäänkään meikäläisestä maksumiestä :lol:
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja jkotka »

nykäsin tänään kokeeksi tuon läpältä tultaessa ensimäisen takaiskuvenan irti ennen ensimäistä t-haaraa. Venasta puhalti ilmaa kumpaankin suuntaan, eli paskana oli.

tulppasin kummatkin letkut ja ahdot nousee nätimmin nyt. luultavasti tosin toinenkin vena on paskana joten pitää siihenkin jotain keksiä.

onko kellään osanumeroa siihen volkkarin takaiskuvenaan mitä ruottinpojjaat on käytelly tuossa tilalla? marmoritiski ilmeisesti myy vain koko tuota letkua ja se maksaa painonsa verran printterimustetta.
-
Janne #2769 stcf #40
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja jkotka »

kävin ostaa hiflexistä takaiskuvenat a 7egee kappale.

pitää viritellä paikallee tässä jahka kerkiää.
-
Janne #2769 stcf #40
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja masas »

Noniin, jos pääkaupunkiseudulta löytys T7 omaavaa saabistia lainaamaan koeajo tarkoituksessa tuota DI-kasettia niin olisimme taas hiukan viisaampia, etsiessämme tuota mystistä 0.8 baarin ja 100 "nanometrin" katoamispaikkaa.
Viimeksi muokannut masas, Su Huhti 05, 2009 18:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
Vastaa Viestiin