Jakopään ketju

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Jakopään ketju

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Tannisto kirjoitti:
jyyrä kirjoitti: Kuulemani mukaan suurin ongelma on juuri tasapainoketjun kanssa. Oma auto menee huomen aamuna Laakkoselle jyväskylään jakopää remppaan.
Uteliaisuutta tai tilastoasiaa: Onko automaattilootalla?

Näin sanoi Laakkosella huoltomies ja samaa sanoi PCS:en Riku. Oma autoni on Manuaali lootalla, mutta eniten jako/tasapainoketjun vikoja on ollut kuulemma automaatilla varustetuissa kaksilitraisissa (en kyllä tiedä miksi?). Sanoivat myös että joskus on huoltoon on tullut autoja joissa tasapainoakselit ovat lähes lakanneet pyörimästä koska venynyt ketju on kuluttanut rattaat sileäksi.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Jakopään ketju

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Niin ja tuli mieleen että ei ne nämä Saabit ole ainuita autoja missä jakoketju on huono. Mulla oli ennen tätä saabia vr6 golf ja siitäkin meni jakoketju uusiksi n.180tkm kohdalla, ja kun kyse oli VAG konsernin autosta niin oli turha rukoilla mitään 8v moottori takuuta.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: Jakopään ketju

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Pelkän ketjun vaihto huonontaa tilannetta ja nopeuttaa rattaiden kulumista. Uusi, venymätön ketju ei enää istu kuluneisiin osiin. Asia selvisi jo skidinä, kun luvallinen kulkuväline oli kevari ja sedät käski vaihtaa ketjut ja rattaat (paikka toinen, sääntö sama).
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Vastaa Viestiin