Nykimistä kun antaa kenkää!!!!!!
Re: Nykimistä kun antaa kenkää!!!!!!
Kokeile vaihtaa kampiakselin tunnistin anturi.
Vois johtua vika mahdollisesti siitä.
Itsellä nyki tasaisella kaasulla ajettaessa ja vika oli lopulta sytytyskasetissa.
Toki sulla ei ole kasetissa vika kun olet vaihtanut sen.
Itsellä hyllyssä käytetty joka toimii täysin. VM.-98 2,3T
Vois johtua vika mahdollisesti siitä.
Itsellä nyki tasaisella kaasulla ajettaessa ja vika oli lopulta sytytyskasetissa.
Toki sulla ei ole kasetissa vika kun olet vaihtanut sen.
Itsellä hyllyssä käytetty joka toimii täysin. VM.-98 2,3T
900i ja 9-5
Re: Nykimistä kun antaa kenkää!!!!!!
Mitä tämä merkitsee käytännössä sitten moottorin käyttäytymisen ja voinnin suhteen? Tarkoittaako tämä että jos IMM:n on syytä epäillä vialliseksi niin on parempi ottaa sen johto irti?jcarlson kirjoitti: Voisi mahdollisesti kokeilla ihan vaan massamittarin johto irroittamalla. T7 siirtyy silloin käyttämään MAP+IAT+VE laskentaa kuten T5 ja pätkimisen pitäisi loppua.
Re: Nykimistä kun antaa kenkää!!!!!!
Käytännössä normaaliajossa seokset määrää kuitenkin lambda, open loopissa (toivottavasti) seokset ovat paremmin kohdallaan MAP+IAT laskennalla kuin rikkinäisellä IMM:llä. Melko varmasti ei päde useimpiin virisoftiin, joten en uskaltaisi luottaa toimintoon kuin tehtaan tai tehtaan virisoftilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 87
- Liittynyt: To Helmi 02, 2006 21:48
- Paikkakunta: Salo
Re: Nykimistä kun antaa kenkää!!!!!!
jcarlson kirjoitti:Käytännössä normaaliajossa seokset määrää kuitenkin lambda, open loopissa (toivottavasti) seokset ovat paremmin kohdallaan MAP+IAT laskennalla kuin rikkinäisellä IMM:llä. Melko varmasti ei päde useimpiin virisoftiin, joten en uskaltaisi luottaa toimintoon kuin tehtaan tai tehtaan virisoftilla.
Äsken ajettiin kokeeksi normaaliahdoilla (alennetuilla) ei tullut nykimistä ollenkaa eikä moottorinohjv syttynyt.Tänään ei saatu pc:tä kiinni kun ei löytynyt koko konetta kun oli muutossa hukkunut johonkin laatikkoon.Kyllä tää alkaa bensa- pulalta vaikuttaa.Maanantaina aletaan tutkimaan tarkemmin.On vielä sellainen outo juttu et nää kaikki ongelmat alko kun oli tankattu Oulunkylän Nesteasemalta 98, 67l.
En väitä et bensas olis vikaa mut ongelmat alkoi tankkauksen jälkeen.
Saab 9-5 03 Hirsch Wagon (kaikilla herkuilla)
Re: Nykimistä kun antaa kenkää!!!!!!
Bensoissa voi kyllä olla eroja. Ite tankkasin ysisysiä Hirvaskankaalta viime kesänä ja sillä tankillisella tais ahdot seilata normaalia enemmän tais meno joskus jopa nykiäkin. En kyllä muista tarkalleen. Eli jotain säiliön pohja paskaa sain ilmeisesti. Muuten tuo Shellin bensa on pelannu parhaiten.
9000 aero -97, 9000 cde -96
Re: Nykimistä kun antaa kenkää!!!!!!
On vielä sellainen outo juttu et nää kaikki ongelmat alko kun oli tankattu Oulunkylän Nesteasemalta 98, 67l.
En väitä et bensas olis vikaa mut ongelmat alkoi tankkauksen jälkeen. [/quote]
Oisko tullu paskaa säiliöstä ja tukkinu pa-suotimen....
En väitä et bensas olis vikaa mut ongelmat alkoi tankkauksen jälkeen. [/quote]
Oisko tullu paskaa säiliöstä ja tukkinu pa-suotimen....
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Nykimistä kun antaa kenkää!!!!!!
Oisko tullu paskaa säiliöstä ja tukkinu pa-suotimen....[/quote]suapas kirjoitti:On vielä sellainen outo juttu et nää kaikki ongelmat alko kun oli tankattu Oulunkylän Nesteasemalta 98, 67l.
En väitä et bensas olis vikaa mut ongelmat alkoi tankkauksen jälkeen.
Muutama vuos sitten kävi näin. Jotain paskaa tankkasin mikkelistä ja tomaatti alko sammuileen täyskaasulla. Pensansuodattimen vaihto autto, edellisen kerran oli vaihdettu alle vuosi sitten.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Nykimistä kun antaa kenkää!!!!!!
Moro.onko oikeat tulpat alkaa nykiä jos väärää mallia.kärkiväli ehdoton olla 1.1 mm.voi pelata muillakin hetken mutta ei kauaa ja sytkäkasetti ei kestä liian pientä kärkiväliä.polttoainesuodattimen vaihto ei ole myös kallis investointi joka kannattaa tehdä ennen kalliimpia investointeja.(muista käyttää akkukaapeli myös irti min 10min.).
monesti korjaantuneet näillä toimenpiteillä.
monesti korjaantuneet näillä toimenpiteillä.
Re: Nykimistä kun antaa kenkää!!!!!!
Itellä oli viimekesänä 9-5:ssä kanssa outo voimattomuus ja nykiminen. Ajettiin melko täydellä kuormalla, mitä nyt tuohon saa tavaraa kyytiin. Varkaus-Joensuu välin mäkisin osuus piti ajaa nelosella, kun ei vitosella vetänyt nykimättä. Vika vaan hävisi itsestään... Ei mitään vikavaloa tms. syttynyt. Tuonkin jälkeen on ajettu täydellä lastilla matka-ajoa ongelmitta.
ps. 98E:n menekki on kuulemma joillakin huoltamoilla tosi vähäistä verrattuna 95E:een. Eräs tuttava kolmea huoltamoa pitävä henkilö kertoi, että 95E voi olla siitäkin syystä jopa parempaa ainetta suuremman vaihtuvuuden takia, kuin 98E. Jospa olet tankannut huonoa bensiiniä?
ps. 98E:n menekki on kuulemma joillakin huoltamoilla tosi vähäistä verrattuna 95E:een. Eräs tuttava kolmea huoltamoa pitävä henkilö kertoi, että 95E voi olla siitäkin syystä jopa parempaa ainetta suuremman vaihtuvuuden takia, kuin 98E. Jospa olet tankannut huonoa bensiiniä?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 87
- Liittynyt: To Helmi 02, 2006 21:48
- Paikkakunta: Salo
Re: Nykimistä kun antaa kenkää!!!!!!
veini siekkinen kirjoitti:Moro.onko oikeat tulpat alkaa nykiä jos väärää mallia.kärkiväli ehdoton olla 1.1 mm.voi pelata muillakin hetken mutta ei kauaa ja sytkäkasetti ei kestä liian pientä kärkiväliä.polttoainesuodattimen vaihto ei ole myös kallis investointi joka kannattaa tehdä ennen kalliimpia investointeja.(muista käyttää akkukaapeli myös irti min 10min.).
monesti korjaantuneet näillä toimenpiteillä.
Tulpat on oikeat mut kärkiväliä menin turhaa pienentää mut se on nyt pajalla.Siellä katotaan bensapumppu suodatin ja bensanpaineet mitataan ja ajetaan pc kiinni koeajo ja katotaan mitä infoa tulee. Huomenna ollaan viisaampia toivotaan et on joku järjellinen ja (halpa) vika.
Saab 9-5 03 Hirsch Wagon (kaikilla herkuilla)
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 87
- Liittynyt: To Helmi 02, 2006 21:48
- Paikkakunta: Salo
Re: Nykimistä kun antaa kenkää!!!!!!
Bensapumppu on kuulemma mennyt, paineet vaeltaa miten sattuu.Onko kellään tietoa mistä kannattaisia hankkia pumppu ?Virtasen moottori Salossa myy kyllä ,tiedustelin äsken niin hinta on 390€ netto. Kuulin myös sellaista et saabilla on bensapumppuja mennyt jos on ajanut tankin ihan tyhjäksi, mut ei mul kyl tankki ihan tyhjä ollut mut se on ollutta ja mennyttä kaikki maksaa.
Saab 9-5 03 Hirsch Wagon (kaikilla herkuilla)
Re: Nykimistä kun antaa kenkää!!!!!!
Motonetista pelkkä pumppu, http://www.motonet.fi/Ostoskori.php?Tuo ... inta=Lisaa
tai sitten http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3804
tai sitten http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3804
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Nykimistä kun antaa kenkää!!!!!!
Onpa erikoista että pumppu menee noin. Yleensä mitä olen kuullut, niin ne vaan lopettaa kerrasta. Olenko ihan väärässä? Joteskin itteä arvelluttaisi bensapainesäätimen kunto...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 87
- Liittynyt: To Helmi 02, 2006 21:48
- Paikkakunta: Salo
Re: Nykimistä kun antaa kenkää!!!!!!
No niin nyt on saba taas kunnossa ja bensapumpun vaihdolla siitä selvittin.Vikaa kyllä haettiin ensin aika monestakin paikasta kuten tälläkin palstalla tuli huomattua.Onneksi ei ollu (marmoritiski korjaamolla) tuli nimittäin aika paljon halvemmaksi pumppu+ työ=200€.
Vian etsiminen tuotti tuskaa kun mitattiin bensanpaineet ne näytti oikeaa 3,5 bar,mut tuotto oli miltein nolla.No nyt se on kuitenkin kunnossa taas ja ei kun seuraavaa vikaa odottelemaan.Mut täytyy kaiken kaikkiaan sanoa 3 eri Saabin jälkeen et kokonaisuudessaan auto on toimiva kokonaisuus.
Vian etsiminen tuotti tuskaa kun mitattiin bensanpaineet ne näytti oikeaa 3,5 bar,mut tuotto oli miltein nolla.No nyt se on kuitenkin kunnossa taas ja ei kun seuraavaa vikaa odottelemaan.Mut täytyy kaiken kaikkiaan sanoa 3 eri Saabin jälkeen et kokonaisuudessaan auto on toimiva kokonaisuus.
Saab 9-5 03 Hirsch Wagon (kaikilla herkuilla)
Re: Nykimistä kun antaa kenkää!!!!!!
Mun autosta kun mitattiin bensan paineet eilen niin mittari näytti 4,1bar että toi 3,5bar on kyllä aika vähän. Bensan paineiden pitäisi "mukautua" ahtopaineeseen ja jos mittasivat paineet ajossa täyskaasulla niin mun mielestä toi 3,5bar on aivan liian vähän, sillä kait toi Hirvi nyt ahtoja nostaa yli 0,5bar?vector 2,3t kirjoitti:mitattiin bensanpaineet ne näytti oikeaa 3,5 bar,mut tuotto oli miltein nolla.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002