Paine on säädettävissä ja se ei ratkaise vaan tuotto (paljon tulee litroja minuutissa)Normaali aerossa on 3 bar joka riittää ,hirchissä paine nostetaan 3,5 bar. Tehoa jos halutaan lisää vaihdetaan suuttimia suuremmalle jolloin painetta voidaan taas laskea 3 bar.
Nämä tiedot sain kaverilta jolla oli ensin Hirschin palikat ja vaihtoi ne Maptunin tehokkaanpaan.
Nykimistä kun antaa kenkää!!!!!!
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 87
- Liittynyt: To Helmi 02, 2006 21:48
- Paikkakunta: Salo
Re: Nykimistä kun antaa kenkää!!!!!!
Saab 9-5 03 Hirsch Wagon (kaikilla herkuilla)
Re: Nykimistä kun antaa kenkää!!!!!!
Millä se paine sitten säädetään, jos ei ahtopaineilla? Toi 3bar järjestelmä paine on sama kaikissa 9-5 vakiona, mutta se bensanpaine nousee kun imusarjassa mennään ylipaineen puolelle usko pois. Jos tossa aerossa on bensan paineet vain 3bar. niin jossakin on vikaa, koska jo 2.0t eli 150hv paineet pitäisi nousta n.3,5bar. Wis ilmoittaa että jos ahtopaine on 0.6bar niin bensan paine pitäisi olla 3,6bar +-0,1bar. ja sitten jos laitetaan se 3.5bar paineensäädin niin sitten tietenkin 0.6bar ahdoilla paine pitäisi olla 4,1bar. Eikös juuri paine ratkaise kuinka paljon polttoainetta suuttimilta menee läpi? Ei esim. pumpun tuotto. Pumppu vaihdetaan isompaan sitten kun siitä loppuu tuotto kesken.vector 2,3t kirjoitti:Paine on säädettävissä ja se ei ratkaise vaan tuotto (paljon tulee litroja minuutissa)Normaali aerossa on 3 bar joka riittää ,hirchissä paine nostetaan 3,5 bar. Tehoa jos halutaan lisää vaihdetaan suuttimia suuremmalle jolloin painetta voidaan taas laskea 3 bar.
Nämä tiedot sain kaverilta jolla oli ensin Hirschin palikat ja vaihtoi ne Maptunin tehokkaanpaan.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Nykimistä kun antaa kenkää!!!!!!
Suuttimen virtaukseen vaikuttaa paine-ero sen ylitse eli bensanpaine suhteessa imusarjan paineeseen. Alipaineella bensanpainetta lasketaan jotta suuttimen virtaus pysyy vakiona, vastaavasti ahtopaineella nostetaan. Kertovat paineensäätimet on sitten erikseen jotka nostavat ahdoilla painetta suhteessa enemmän kuin ahtopaine nousee (esim 1,2:1).
Bensapumpun tuotto on riippuvainen myös paineesta. Korkeammilla bensanpaineilla tuotto laskee verrattuna matalampiin, varsinkin vakiopumpuilla. Pumppuhan toki vaihdetaan sitten kun tuotto loppuu, nopeamminhan se loppuu jos bensanpaine on kovempi eli jos sitä itse jollakin nostaa tai jos ahdot on kovemmat.
Muistaakseni vakiopumppu virtasi jotain 128l/h luokkaa 3 barilla, 5 barilla taisi olla 100l/h tai jopa alle (vastaa vakio paineensäätimellä 2 bar ahtopainetta).
Bensapumpun tuotto on riippuvainen myös paineesta. Korkeammilla bensanpaineilla tuotto laskee verrattuna matalampiin, varsinkin vakiopumpuilla. Pumppuhan toki vaihdetaan sitten kun tuotto loppuu, nopeamminhan se loppuu jos bensanpaine on kovempi eli jos sitä itse jollakin nostaa tai jos ahdot on kovemmat.
Muistaakseni vakiopumppu virtasi jotain 128l/h luokkaa 3 barilla, 5 barilla taisi olla 100l/h tai jopa alle (vastaa vakio paineensäätimellä 2 bar ahtopainetta).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Nykimistä kun antaa kenkää!!!!!!
Voin tähän vinkata eräästä toisesta nykimisaiheuttajasta joka tänään löytyi, eli o-rengas bypassin putkessa missä tulee kiinni turbon imuputkeen. Samalla väheni selvästi suhiseminen moottoritilasta kun ahtojen tullessa, jota olen aina ihmetellyt tuossa. Siis pikkuasia jota kannattaa ehdottomasti tarkistaa.
Re: Nykimistä kun antaa kenkää!!!!!!
Omaani laitoin kaksi o-rengasta, kun yhdellä ei saanut tarpeeksi tiiviiksi. Renkaat on peräisin tommosesta yleislajitelmasta, joten ehkä olisin saanut sen tiiviiksi yhdelläkin renkaalla, jos tiiviste olisi paksumpi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Nykimistä kun antaa kenkää!!!!!!
Niin, 3,5mm o-rengas ja putken paksuus tuossa taisi olla sama kuin näkyvässä osassa.Mertmi kirjoitti:Omaani laitoin kaksi o-rengasta, kun yhdellä ei saanut tarpeeksi tiiviiksi. Renkaat on peräisin tommosesta yleislajitelmasta, joten ehkä olisin saanut sen tiiviiksi yhdelläkin renkaalla, jos tiiviste olisi paksumpi.
Re: Nykimistä kun antaa kenkää!!!!!!
Mä laitoin kans kaksi. Sitten laitoin vielä sen putkessa olevan laipan toiselle puolelle, jotta se L- kirjaimen muotonen kiinnike painaa putkeen tiivimmin paikoilleen. Olipa yllättävän löysä tuo. Ajottainen nypyttäminen loppu ku seinään.Mertmi kirjoitti:Omaani laitoin kaksi o-rengasta, kun yhdellä ei saanut tarpeeksi tiiviiksi. Renkaat on peräisin tommosesta yleislajitelmasta, joten ehkä olisin saanut sen tiiviiksi yhdelläkin renkaalla, jos tiiviste olisi paksumpi.