gt17 ----> mitsu vaihto?
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Itse ostaisin ainakin speedpartsilta sen uuden -06 vuoden mitsun ja siihen erikseen sen uuden king kobran, hintaa tulee yht.n.620€.
Sen isomman imuputken hinta on n.76€ ja jos sillä saa n.10hv lisää niin ei paha +että uskoisin myös että ahdinkin tykkää kun se saa paremmin ilmaa.
Sen isomman imuputken hinta on n.76€ ja jos sillä saa n.10hv lisää niin ei paha +että uskoisin myös että ahdinkin tykkää kun se saa paremmin ilmaa.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 94
- Liittynyt: To Heinä 10, 2003 21:54
- Paikkakunta: pietarsaari / vaasa
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
No tottahan sulla on tuolle imuputkelle varaosanumero?
laitoin eilen postia tuonne PCS:lle, katsotaan mitä ne vastaa. ahtimethan oli ihan edullisia, mutta jos siihen päälle tulee joku tajuton runkomaksu, niin saa nähä.. Vanhan gt17:n voin toki lähettää.
laitoin eilen postia tuonne PCS:lle, katsotaan mitä ne vastaa. ahtimethan oli ihan edullisia, mutta jos siihen päälle tulee joku tajuton runkomaksu, niin saa nähä.. Vanhan gt17:n voin toki lähettää.
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
en muista ulkoa sitä varaosanumeroa mutta pcs:en riku sen voi sulle tilata. siinä putkessa on vain sellainen ero että siinä huohottimen banjo on korvattu sellaisella pikaliittimellä mutta sen liittimen kun ottaa pois ja tekee siihen kierteet 3/8 banjolle ja hommaa sen banjon ja n.10cm 10mm kumiletkua niin sitten katkaisee autosta sen vanhan banjon pois ja liittää sen uuden banjon sillä kumiletkulla siihen huohottimen putkeen.markkuk kirjoitti:No tottahan sulla on tuolle imuputkelle varaosanumero?
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 58
- Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 11:49
- Paikkakunta: A51 Support 81
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Vaihdoin -06 päivityspaketin.pcs;lle palautin vanhan garretin,pääsinpähän siitäkin eroon kun en ole romuihin rakastunut.
Eisole poika mikhään.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 94
- Liittynyt: To Heinä 10, 2003 21:54
- Paikkakunta: pietarsaari / vaasa
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Mikä ohjelma sulla on boksissa?
toimiiko hyvin, ja onko sitä tehova?
toimiiko hyvin, ja onko sitä tehova?
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Hei,jcarlson kirjoitti:Ainoa ero on vesibanjojen koossa, mitsussa on 12mm ja gt17 14mm. Onnistuu bolt-on siten että hommaat leveämmällä kauluksella olevat 12mm tiivisteet väliin jolloin 14mm banjo tiivistyy 12mm pultin ympärille.
Öljylähdöt, imuputki ja ahtoputki sopivat suoraan samat. Downpipe myös.
Suosittelen ehdottomasti sitä mitsua, hinta reilut 500e PCS:n kautta ja reippaasti lisää tehoja ja kestävyyttä. Sillä Aeron vakiosoftallakin tulee jo kivasti lisää tehoja pelkästään ahdin vaihtamalla, sitten jos tuntuu ettei riitä niin pientä viriäkin löytyy. Silloin kyllä suosittelen jo vähintään 3" DP:tä virtaavamman katalysaattorin kera eikä isompi loppuputkikaan väärin olisi (vaikka 2,5" jos ei halua kovin lisää ääntä).
Hyvät ne alaväännöt on mitsun ahtimellakin, kovin kummoista eroa ei siinä synny.
osaatko kertoa vesi ja öljy letkujen pituudet... Millaiset liittimet on vesi ja öljyletkujen koneen päässä? Tuli tilattua mitsun ahdin ja ajattelin tehdä teräspunosletkusta molemmat letkut.
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Varmasti helpoin katsoa itse kun otat putket irti. Siitä sitten mallailet.Henrikki kirjoitti:Hei,jcarlson kirjoitti:Ainoa ero on vesibanjojen koossa, mitsussa on 12mm ja gt17 14mm. Onnistuu bolt-on siten että hommaat leveämmällä kauluksella olevat 12mm tiivisteet väliin jolloin 14mm banjo tiivistyy 12mm pultin ympärille.
Öljylähdöt, imuputki ja ahtoputki sopivat suoraan samat. Downpipe myös.
Suosittelen ehdottomasti sitä mitsua, hinta reilut 500e PCS:n kautta ja reippaasti lisää tehoja ja kestävyyttä. Sillä Aeron vakiosoftallakin tulee jo kivasti lisää tehoja pelkästään ahdin vaihtamalla, sitten jos tuntuu ettei riitä niin pientä viriäkin löytyy. Silloin kyllä suosittelen jo vähintään 3" DP:tä virtaavamman katalysaattorin kera eikä isompi loppuputkikaan väärin olisi (vaikka 2,5" jos ei halua kovin lisää ääntä).
Hyvät ne alaväännöt on mitsun ahtimellakin, kovin kummoista eroa ei siinä synny.
osaatko kertoa vesi ja öljy letkujen pituudet... Millaiset liittimet on vesi ja öljyletkujen koneen päässä? Tuli tilattua mitsun ahdin ja ajattelin tehdä teräspunosletkusta molemmat letkut.
Toisaalta tuo on täysin turhaa kun selviää hommasta kahdella 12mm banjopultilla ja esim.12/18 kupari prikalla. Loppu liitokset menee suoraan. Itse en ainakaan kokenut tarpeelliseksi hommata mitään uusia putkia. Onhan tuo paikoilleen asennus varmasti miellyttävämpää noiden letkujen kanssa.
Ex. Saab 9-5 2.3T -01
Nyk. Subaru...
Nyk. Subaru...
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Speedparts/PCS:lta löytyy valmis asennussarja noin satasella (1090kr):
http://www.speedparts.se/images/prod/turbo/59,2105.jpg
Eski
http://www.speedparts.se/images/prod/turbo/59,2105.jpg
Eski
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Eski kirjoitti:Speedparts/PCS:lta löytyy valmis asennussarja noin satasella (1090kr):
http://www.speedparts.se/images/prod/turbo/59,2105.jpg
Eski
Hei,
Kiitos vinkistä, olen tuota itsekkin katsellut mutta tuntuu melko kalliilta. Koska nuo letkut,liittimet ja tiivisteet ei oikeasti maksa kuin muutaman kympin. Ainoa etu tuossa on ettei tarvitse mittailla ja miettiä, senkun paiskaa kiinni...
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Noin tonnin maksoi tuo aero -06 turbo asennussarjoineen PCS:llä. Hajonnut turbo (gt17) meni vaihdossa.
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Minulla maksoi reilu 600 euroa täysin uusi mitsu kaikkinensa, kiitos halvan punnan. Taidettiin tuokin rahdata ensin sveduista britteihin ja sieltä minulle...
+ 5 euroa meni kahteen banjopulttiin ja prikkaan. Garretti jäi itselle.
Ajettavuudesta sen verran, että arkiajossa oli mukava yhdistelmä tuo vakio garretti ja uusi aeron softa. Ylhäällä se ei jaksanut puhaltaa, mutta oli miellyttävä normi ajossa kun oli täysin hereillä jo 1800-2000rpm jolloin softa pyytää jo täysiä vääntöjä. Mitsu ei vielä tuolloin jaksa ahtaa.
+ 5 euroa meni kahteen banjopulttiin ja prikkaan. Garretti jäi itselle.
Ajettavuudesta sen verran, että arkiajossa oli mukava yhdistelmä tuo vakio garretti ja uusi aeron softa. Ylhäällä se ei jaksanut puhaltaa, mutta oli miellyttävä normi ajossa kun oli täysin hereillä jo 1800-2000rpm jolloin softa pyytää jo täysiä vääntöjä. Mitsu ei vielä tuolloin jaksa ahtaa.
Ex. Saab 9-5 2.3T -01
Nyk. Subaru...
Nyk. Subaru...
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Siirretäänpä viesti tänne.
Elkpartsilta löytyy tuommoset mitsut:
http://www.elkparts.com/saab-95-m98/eng ... p3434.html
ja
http://www.elkparts.com/saab-95-m98/eng ... p3436.html
Kumpikos noista on nyt sitten sopiva vai kumpikaan?? Onko kokemuksia? Ilmeisesti vaatii vielä sen letkusarjan.
Elkpartsilta löytyy tuommoset mitsut:
http://www.elkparts.com/saab-95-m98/eng ... p3434.html
ja
http://www.elkparts.com/saab-95-m98/eng ... p3436.html
Kumpikos noista on nyt sitten sopiva vai kumpikaan?? Onko kokemuksia? Ilmeisesti vaatii vielä sen letkusarjan.
EX 9-5 2.3t -98
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Molemmat saa sopimaan mutta ylempi käy suoraan alkuperäiseen imuputkeen. M06-> malli vaatii M06-> imuputken.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Tämä selvä!! Ja sitten sitä letkusarjaa jollei vaihtele banjoja?
EX 9-5 2.3t -98
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
No edelleen se helpoin (ja mielestäni fiksuin) tapa on vaan ostaa ne 2x 12mm banjopulttia ja tiivisteet joissa on 12mm reikä ja vaikka 18mm ulkomitta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com