gt17 ----> mitsu vaihto?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Itse ostaisin ainakin speedpartsilta sen uuden -06 vuoden mitsun ja siihen erikseen sen uuden king kobran, hintaa tulee yht.n.620€.
Sen isomman imuputken hinta on n.76€ ja jos sillä saa n.10hv lisää niin ei paha +että uskoisin myös että ahdinkin tykkää kun se saa paremmin ilmaa.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
markkuk
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 21:54
Paikkakunta: pietarsaari / vaasa

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja markkuk »

No tottahan sulla on tuolle imuputkelle varaosanumero?

laitoin eilen postia tuonne PCS:lle, katsotaan mitä ne vastaa. ahtimethan oli ihan edullisia, mutta jos siihen päälle tulee joku tajuton runkomaksu, niin saa nähä.. Vanhan gt17:n voin toki lähettää.
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

markkuk kirjoitti:No tottahan sulla on tuolle imuputkelle varaosanumero?
en muista ulkoa sitä varaosanumeroa mutta pcs:en riku sen voi sulle tilata. siinä putkessa on vain sellainen ero että siinä huohottimen banjo on korvattu sellaisella pikaliittimellä mutta sen liittimen kun ottaa pois ja tekee siihen kierteet 3/8 banjolle ja hommaa sen banjon ja n.10cm 10mm kumiletkua niin sitten katkaisee autosta sen vanhan banjon pois ja liittää sen uuden banjon sillä kumiletkulla siihen huohottimen putkeen.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Alijohtaja
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 11:49
Paikkakunta: A51 Support 81

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja Alijohtaja »

Vaihdoin -06 päivityspaketin.pcs;lle palautin vanhan garretin,pääsinpähän siitäkin eroon kun en ole romuihin rakastunut.
Eisole poika mikhään.
markkuk
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 21:54
Paikkakunta: pietarsaari / vaasa

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja markkuk »

Mikä ohjelma sulla on boksissa?

toimiiko hyvin, ja onko sitä tehova? :mrgreen:
Henrikki
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 08:16

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja Henrikki »

jcarlson kirjoitti:Ainoa ero on vesibanjojen koossa, mitsussa on 12mm ja gt17 14mm. Onnistuu bolt-on siten että hommaat leveämmällä kauluksella olevat 12mm tiivisteet väliin jolloin 14mm banjo tiivistyy 12mm pultin ympärille.

Öljylähdöt, imuputki ja ahtoputki sopivat suoraan samat. Downpipe myös.

Suosittelen ehdottomasti sitä mitsua, hinta reilut 500e PCS:n kautta ja reippaasti lisää tehoja ja kestävyyttä. Sillä Aeron vakiosoftallakin tulee jo kivasti lisää tehoja pelkästään ahdin vaihtamalla, sitten jos tuntuu ettei riitä niin pientä viriäkin löytyy. Silloin kyllä suosittelen jo vähintään 3" DP:tä virtaavamman katalysaattorin kera eikä isompi loppuputkikaan väärin olisi (vaikka 2,5" jos ei halua kovin lisää ääntä).

Hyvät ne alaväännöt on mitsun ahtimellakin, kovin kummoista eroa ei siinä synny.
Hei,
osaatko kertoa vesi ja öljy letkujen pituudet... Millaiset liittimet on vesi ja öljyletkujen koneen päässä? Tuli tilattua mitsun ahdin ja ajattelin tehdä teräspunosletkusta molemmat letkut.
Jaulis
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: La Marras 01, 2008 11:05

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja Jaulis »

Henrikki kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Ainoa ero on vesibanjojen koossa, mitsussa on 12mm ja gt17 14mm. Onnistuu bolt-on siten että hommaat leveämmällä kauluksella olevat 12mm tiivisteet väliin jolloin 14mm banjo tiivistyy 12mm pultin ympärille.

Öljylähdöt, imuputki ja ahtoputki sopivat suoraan samat. Downpipe myös.

Suosittelen ehdottomasti sitä mitsua, hinta reilut 500e PCS:n kautta ja reippaasti lisää tehoja ja kestävyyttä. Sillä Aeron vakiosoftallakin tulee jo kivasti lisää tehoja pelkästään ahdin vaihtamalla, sitten jos tuntuu ettei riitä niin pientä viriäkin löytyy. Silloin kyllä suosittelen jo vähintään 3" DP:tä virtaavamman katalysaattorin kera eikä isompi loppuputkikaan väärin olisi (vaikka 2,5" jos ei halua kovin lisää ääntä).

Hyvät ne alaväännöt on mitsun ahtimellakin, kovin kummoista eroa ei siinä synny.
Hei,
osaatko kertoa vesi ja öljy letkujen pituudet... Millaiset liittimet on vesi ja öljyletkujen koneen päässä? Tuli tilattua mitsun ahdin ja ajattelin tehdä teräspunosletkusta molemmat letkut.
Varmasti helpoin katsoa itse kun otat putket irti. Siitä sitten mallailet.
Toisaalta tuo on täysin turhaa kun selviää hommasta kahdella 12mm banjopultilla ja esim.12/18 kupari prikalla. Loppu liitokset menee suoraan. Itse en ainakaan kokenut tarpeelliseksi hommata mitään uusia putkia. Onhan tuo paikoilleen asennus varmasti miellyttävämpää noiden letkujen kanssa.
Ex. Saab 9-5 2.3T -01
Nyk. Subaru...
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6427
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja Eski »

Speedparts/PCS:lta löytyy valmis asennussarja noin satasella (1090kr):
http://www.speedparts.se/images/prod/turbo/59,2105.jpg

Eski
Henrikki
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 08:16

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja Henrikki »

Eski kirjoitti:Speedparts/PCS:lta löytyy valmis asennussarja noin satasella (1090kr):
http://www.speedparts.se/images/prod/turbo/59,2105.jpg

Eski

Hei,
Kiitos vinkistä, olen tuota itsekkin katsellut mutta tuntuu melko kalliilta. Koska nuo letkut,liittimet ja tiivisteet ei oikeasti maksa kuin muutaman kympin. Ainoa etu tuossa on ettei tarvitse mittailla ja miettiä, senkun paiskaa kiinni...
finbatt
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 22:59

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja finbatt »

Noin tonnin maksoi tuo aero -06 turbo asennussarjoineen PCS:llä. Hajonnut turbo (gt17) meni vaihdossa.
Jaulis
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: La Marras 01, 2008 11:05

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja Jaulis »

Minulla maksoi reilu 600 euroa täysin uusi mitsu kaikkinensa, kiitos halvan punnan. Taidettiin tuokin rahdata ensin sveduista britteihin ja sieltä minulle... :D

+ 5 euroa meni kahteen banjopulttiin ja prikkaan. Garretti jäi itselle.

Ajettavuudesta sen verran, että arkiajossa oli mukava yhdistelmä tuo vakio garretti ja uusi aeron softa. Ylhäällä se ei jaksanut puhaltaa, mutta oli miellyttävä normi ajossa kun oli täysin hereillä jo 1800-2000rpm jolloin softa pyytää jo täysiä vääntöjä. Mitsu ei vielä tuolloin jaksa ahtaa.
Ex. Saab 9-5 2.3T -01
Nyk. Subaru...
runtu
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ke Syys 06, 2006 02:56
Paikkakunta: Vantaa

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja runtu »

Siirretäänpä viesti tänne.

Elkpartsilta löytyy tuommoset mitsut:

http://www.elkparts.com/saab-95-m98/eng ... p3434.html

ja

http://www.elkparts.com/saab-95-m98/eng ... p3436.html

Kumpikos noista on nyt sitten sopiva vai kumpikaan?? Onko kokemuksia? Ilmeisesti vaatii vielä sen letkusarjan.
EX 9-5 2.3t -98
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Molemmat saa sopimaan mutta ylempi käy suoraan alkuperäiseen imuputkeen. M06-> malli vaatii M06-> imuputken.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
runtu
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ke Syys 06, 2006 02:56
Paikkakunta: Vantaa

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja runtu »

Tämä selvä!! Ja sitten sitä letkusarjaa jollei vaihtele banjoja?
EX 9-5 2.3t -98
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

No edelleen se helpoin (ja mielestäni fiksuin) tapa on vaan ostaa ne 2x 12mm banjopulttia ja tiivisteet joissa on 12mm reikä ja vaikka 18mm ulkomitta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin