gt17 ----> mitsu vaihto?
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
No edelleen se helpoin (ja mielestäni fiksuin) tapa on vaan ostaa ne 2x 12mm banjopulttia ja tiivisteet joissa on 12mm reikä ja vaikka 18mm ulkomitta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Ainakin pcs:llä olivat laittaneet yhteen 9-3:een vanhan imuputken -06 malliseen ahtimeen, kun eivät olleet saaneet mahtumaan sarjan mukana tullutta isompaa imuputkea siihen autoon. Se uuden mallinen ahdin siirtää imuputken kiinnitystä vain n.15mm siipiin päin.jcarlson kirjoitti:Molemmat saa sopimaan mutta ylempi käy suoraan alkuperäiseen imuputkeen. M06-> malli vaatii M06-> imuputken.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Joo kyllä sen varmaan saa sopimaan sen uudemmankin, en ole livenä sitä katsellut.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 94
- Liittynyt: To Heinä 10, 2003 21:54
- Paikkakunta: pietarsaari / vaasa
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
No niin. Nyt on kannettu iso kasa rahaa PCS:lle. Saa nähdä koska paketti tulee
Seuraavaksi pitää ilmeisesti ruveta puuhaamaan oikeata softaa boksiin...
Seuraavaksi pitää ilmeisesti ruveta puuhaamaan oikeata softaa boksiin...
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Semmosta vielä tuli mieleen, että futaako toi mitsu vakio ohjelmalla lainkaan?
EX 9-5 2.3t -98
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Toimii se, vaikka kaikkea iloa et saakaan irti.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Itse kävin hakemassa uudet banjopultit ja putket (3 kpl) marmoritiskiltä hyvillä alennuksilla ja asennus oli helppoa ja hintaakin alle 50€. Ei tarvinu leikkiä isommilla prikoilla tai teräspunosletkuilla.
Asennus oli helppoa kun menivät vain yhteen asentoon oikein.
Asennus oli helppoa kun menivät vain yhteen asentoon oikein.
9-5 2,3t(+) Vector wagon -02
9000 CS 2,0 -93
95 kartano -74
9000 CS 2,0 -93
95 kartano -74
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
No eipä tuo niin jännä leikki ole kun pitää sinne kuitenkin joku prikka laittaa paikoilleen. Yhtä jännää eri kauluksilla... Edullinenhan tuo sulla oli silti noinkin.karkivi kirjoitti:Itse kävin hakemassa uudet banjopultit ja putket (3 kpl) marmoritiskiltä hyvillä alennuksilla ja asennus oli helppoa ja hintaakin alle 50€. Ei tarvinu leikkiä isommilla prikoilla tai teräspunosletkuilla.
Asennus oli helppoa kun menivät vain yhteen asentoon oikein.
Ex. Saab 9-5 2.3T -01
Nyk. Subaru...
Nyk. Subaru...
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Mitenkäs kiinnityspultit noin yleisesti. Meneekö samoilla vanhoilla vai pitääkö vaihtaa? Jos pitää onko jotain specsejä kellään tarjota? Kyseessä siis ihan turbon kiinnityspultit ei vesiletkujen,
Kiitti
Kiitti
EX 9-5 2.3t -98
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Samat pultit käy.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Ahdin on kiinnitetty pakosarjaan ns. pinnapulteilla.runtu kirjoitti:Mitenkäs kiinnityspultit noin yleisesti. Meneekö samoilla vanhoilla vai pitääkö vaihtaa? Jos pitää onko jotain specsejä kellään tarjota? Kyseessä siis ihan turbon kiinnityspultit ei vesiletkujen,
Kiitti
Jos uudessa ahtimessa ei ole kyseisiä pultteja paikoillaan, niin silloin on syytä käydä rautakaupassa ennen ahtimen irroitusta.
Omakohtaisella kokemuksella: Yksi neljästä vakioahtimen pinnapultista irtosi käyttökunnossa. Ei auttanut järeähköt työkalut, polttopilleillä jos ois saanut kunnon kuumaa, niin ois irronnut kyllä (venytetyt ja lämpökäsitellyt) pinnapultit
Downpipe on myös kiinni kolmella pinnapultilla, kannattaa nekin tarkistaa ennen remontin alkua.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
karkivi kirjoitti:Itse kävin hakemassa uudet banjopultit ja putket (3 kpl) marmoritiskiltä hyvillä alennuksilla ja asennus oli helppoa ja hintaakin alle 50€. Ei tarvinu leikkiä isommilla prikoilla tai teräspunosletkuilla.
Asennus oli helppoa kun menivät vain yhteen asentoon oikein.
Itse aikanaan tuon mitsun 9-5:een heittäneenä alkuperäiset jäykät putket olivat monin verroin hankalammat poistaa kuin hydroscandilta haetut taipuisat punosletkut asentaa. Saahan noihin laitettua ihan minkä kokoiset banjot haluaa. Ei tarvitse pelleillä prikkojen kanssa ja voi rauhassa katkaista veden tuloputken poistoa helpottaakseen
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
runtu kirjoitti:Mitenkäs kiinnityspultit noin yleisesti. Meneekö samoilla vanhoilla vai pitääkö vaihtaa? Jos pitää onko jotain specsejä kellään tarjota? Kyseessä siis ihan turbon kiinnityspultit ei vesiletkujen,
Kiitti
Kaikki pinnapultit (7.kpl) on samanlaisia, muistaakseni M10x30, itse jouduin maksamaan pulteista ja muttereista 12€ joka mun mielest oli sika hinta.
Aluperäset pultit metro-autossa olis ollu 2,77 kappale
Viimeksi muokannut Henrikki, La Maalis 07, 2009 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Mitä yksinkertaisempi remppa niin sitä enemmän vakaita mielipiteitä ja ohjeita.
Ei herneitä kenellekkään, onhan se hyvä että kaikki vaihtoehdot on tarjolla. Itse tuli leikattua vaan tallin nurkassa lojuneesta alumiinipalasesta hieman banjon ulkomittaa isommat palaset joihin poralla 12mm reiät ja se siitä, tiivistyi.
Ei herneitä kenellekkään, onhan se hyvä että kaikki vaihtoehdot on tarjolla. Itse tuli leikattua vaan tallin nurkassa lojuneesta alumiinipalasesta hieman banjon ulkomittaa isommat palaset joihin poralla 12mm reiät ja se siitä, tiivistyi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Totta turiset, näissä harraste hommissa on melkeen yhtä monta "oikeaa" tapaa asentaa kuin on asentajia. Itse sorrun liian usein turhaan hienosteluun. Kuten noitten letkujen kassa, päätin että laitan alkuun sen prikka virityksen ja sitten ajan kanssa mittaan letkut että saan bling bling teräspunosletkut. Vaikka toimivuuden kassa ei ole mitään eroa ja vielä harvemmin ihastelen auton konehuonetta, mutta silti on pakkomielle saada hienot teräspunosletkut ahtimelle.