gt17 ----> mitsu vaihto?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

No edelleen se helpoin (ja mielestäni fiksuin) tapa on vaan ostaa ne 2x 12mm banjopulttia ja tiivisteet joissa on 12mm reikä ja vaikka 18mm ulkomitta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

jcarlson kirjoitti:Molemmat saa sopimaan mutta ylempi käy suoraan alkuperäiseen imuputkeen. M06-> malli vaatii M06-> imuputken.
Ainakin pcs:llä olivat laittaneet yhteen 9-3:een vanhan imuputken -06 malliseen ahtimeen, kun eivät olleet saaneet mahtumaan sarjan mukana tullutta isompaa imuputkea siihen autoon. Se uuden mallinen ahdin siirtää imuputken kiinnitystä vain n.15mm siipiin päin.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Joo kyllä sen varmaan saa sopimaan sen uudemmankin, en ole livenä sitä katsellut.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
markkuk
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 21:54
Paikkakunta: pietarsaari / vaasa

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja markkuk »

No niin. Nyt on kannettu iso kasa rahaa PCS:lle. Saa nähdä koska paketti tulee 8)

Seuraavaksi pitää ilmeisesti ruveta puuhaamaan oikeata softaa boksiin...
runtu
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ke Syys 06, 2006 02:56
Paikkakunta: Vantaa

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja runtu »

Semmosta vielä tuli mieleen, että futaako toi mitsu vakio ohjelmalla lainkaan?
EX 9-5 2.3t -98
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Toimii se, vaikka kaikkea iloa et saakaan irti.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
karkivi
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 19:22
Paikkakunta: Kotka

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja karkivi »

Itse kävin hakemassa uudet banjopultit ja putket (3 kpl) marmoritiskiltä hyvillä alennuksilla ja asennus oli helppoa ja hintaakin alle 50€. Ei tarvinu leikkiä isommilla prikoilla tai teräspunosletkuilla.

Asennus oli helppoa kun menivät vain yhteen asentoon oikein.
9-5 2,3t(+) Vector wagon -02
9000 CS 2,0 -93
95 kartano -74
Jaulis
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: La Marras 01, 2008 11:05

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja Jaulis »

karkivi kirjoitti:Itse kävin hakemassa uudet banjopultit ja putket (3 kpl) marmoritiskiltä hyvillä alennuksilla ja asennus oli helppoa ja hintaakin alle 50€. Ei tarvinu leikkiä isommilla prikoilla tai teräspunosletkuilla.

Asennus oli helppoa kun menivät vain yhteen asentoon oikein.
No eipä tuo niin jännä leikki ole kun pitää sinne kuitenkin joku prikka laittaa paikoilleen. Yhtä jännää eri kauluksilla... Edullinenhan tuo sulla oli silti noinkin. :lol:
Ex. Saab 9-5 2.3T -01
Nyk. Subaru...
runtu
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ke Syys 06, 2006 02:56
Paikkakunta: Vantaa

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja runtu »

Mitenkäs kiinnityspultit noin yleisesti. Meneekö samoilla vanhoilla vai pitääkö vaihtaa? Jos pitää onko jotain specsejä kellään tarjota? Kyseessä siis ihan turbon kiinnityspultit ei vesiletkujen,

Kiitti
EX 9-5 2.3t -98
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Samat pultit käy.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja Termos »

runtu kirjoitti:Mitenkäs kiinnityspultit noin yleisesti. Meneekö samoilla vanhoilla vai pitääkö vaihtaa? Jos pitää onko jotain specsejä kellään tarjota? Kyseessä siis ihan turbon kiinnityspultit ei vesiletkujen,

Kiitti
Ahdin on kiinnitetty pakosarjaan ns. pinnapulteilla.
Jos uudessa ahtimessa ei ole kyseisiä pultteja paikoillaan, niin silloin on syytä käydä rautakaupassa ennen ahtimen irroitusta.

Omakohtaisella kokemuksella: Yksi neljästä vakioahtimen pinnapultista irtosi käyttökunnossa. Ei auttanut järeähköt työkalut, polttopilleillä jos ois saanut kunnon kuumaa, niin ois irronnut kyllä (venytetyt ja lämpökäsitellyt) pinnapultit :mrgreen:

Downpipe on myös kiinni kolmella pinnapultilla, kannattaa nekin tarkistaa ennen remontin alkua.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

karkivi kirjoitti:Itse kävin hakemassa uudet banjopultit ja putket (3 kpl) marmoritiskiltä hyvillä alennuksilla ja asennus oli helppoa ja hintaakin alle 50€. Ei tarvinu leikkiä isommilla prikoilla tai teräspunosletkuilla.

Asennus oli helppoa kun menivät vain yhteen asentoon oikein.

Itse aikanaan tuon mitsun 9-5:een heittäneenä alkuperäiset jäykät putket olivat monin verroin hankalammat poistaa kuin hydroscandilta haetut taipuisat punosletkut asentaa. Saahan noihin laitettua ihan minkä kokoiset banjot haluaa. Ei tarvitse pelleillä prikkojen kanssa ja voi rauhassa katkaista veden tuloputken poistoa helpottaakseen 8)
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Henrikki
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 08:16

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja Henrikki »

runtu kirjoitti:Mitenkäs kiinnityspultit noin yleisesti. Meneekö samoilla vanhoilla vai pitääkö vaihtaa? Jos pitää onko jotain specsejä kellään tarjota? Kyseessä siis ihan turbon kiinnityspultit ei vesiletkujen,

Kiitti

Kaikki pinnapultit (7.kpl) on samanlaisia, muistaakseni M10x30, itse jouduin maksamaan pulteista ja muttereista 12€ joka mun mielest oli sika hinta.
Aluperäset pultit metro-autossa olis ollu 2,77 kappale
Viimeksi muokannut Henrikki, La Maalis 07, 2009 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mitä yksinkertaisempi remppa niin sitä enemmän vakaita mielipiteitä ja ohjeita. :lol:
Ei herneitä kenellekkään, onhan se hyvä että kaikki vaihtoehdot on tarjolla. Itse tuli leikattua vaan tallin nurkassa lojuneesta alumiinipalasesta hieman banjon ulkomittaa isommat palaset joihin poralla 12mm reiät ja se siitä, tiivistyi. ;)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Henrikki
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 08:16

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja Henrikki »

Totta turiset, näissä harraste hommissa on melkeen yhtä monta "oikeaa" tapaa asentaa kuin on asentajia. Itse sorrun liian usein turhaan hienosteluun. Kuten noitten letkujen kassa, päätin että laitan alkuun sen prikka virityksen ja sitten ajan kanssa mittaan letkut että saan bling bling teräspunosletkut. Vaikka toimivuuden kassa ei ole mitään eroa ja vielä harvemmin ihastelen auton konehuonetta, mutta silti on pakkomielle saada hienot teräspunosletkut ahtimelle.
Vastaa Viestiin