gt17 ----> mitsu vaihto?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 94
- Liittynyt: To Heinä 10, 2003 21:54
- Paikkakunta: pietarsaari / vaasa
gt17 ----> mitsu vaihto?
tätähän on varmaan puitu ennenkin?
Eli tänään se tapahtui. Garretti päästi savut. Ajelin auton 100km päähän "lepäämään". Nyt tuossa vaihtoehtoja miettiessä iski pieni virityskipinä. Autossahan on jcarlsonin Aero softa jo asennettuna, niin mitenkäs suuri operaatio se olisi asennella se Mitsun ahdin sinne pellin alle? Samallahan voisi kysellä jcarlsonilta, josko sinne saisi Aeron virisoftan?
Mitenkäs tuo letkuhelvetti? ilmeisesti imuputki, öljy- ja vesiputket. Mitä muuta? Downpipe?
Vai laitanko ehjän vain tilalle Laiskalle tämä on tietysti paras vaihtoehto. Ja kaiken muun hyvän lisäksi alaväännöt pysyvät yhtä maukkaina kuin tähänkin asti
Niin joo. potilas 316tkm ajettu '98 2.3t 170hv
Eli tänään se tapahtui. Garretti päästi savut. Ajelin auton 100km päähän "lepäämään". Nyt tuossa vaihtoehtoja miettiessä iski pieni virityskipinä. Autossahan on jcarlsonin Aero softa jo asennettuna, niin mitenkäs suuri operaatio se olisi asennella se Mitsun ahdin sinne pellin alle? Samallahan voisi kysellä jcarlsonilta, josko sinne saisi Aeron virisoftan?
Mitenkäs tuo letkuhelvetti? ilmeisesti imuputki, öljy- ja vesiputket. Mitä muuta? Downpipe?
Vai laitanko ehjän vain tilalle Laiskalle tämä on tietysti paras vaihtoehto. Ja kaiken muun hyvän lisäksi alaväännöt pysyvät yhtä maukkaina kuin tähänkin asti
Niin joo. potilas 316tkm ajettu '98 2.3t 170hv
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Ainoa ero on vesibanjojen koossa, mitsussa on 12mm ja gt17 14mm. Onnistuu bolt-on siten että hommaat leveämmällä kauluksella olevat 12mm tiivisteet väliin jolloin 14mm banjo tiivistyy 12mm pultin ympärille.
Öljylähdöt, imuputki ja ahtoputki sopivat suoraan samat. Downpipe myös.
Suosittelen ehdottomasti sitä mitsua, hinta reilut 500e PCS:n kautta ja reippaasti lisää tehoja ja kestävyyttä. Sillä Aeron vakiosoftallakin tulee jo kivasti lisää tehoja pelkästään ahdin vaihtamalla, sitten jos tuntuu ettei riitä niin pientä viriäkin löytyy. Silloin kyllä suosittelen jo vähintään 3" DP:tä virtaavamman katalysaattorin kera eikä isompi loppuputkikaan väärin olisi (vaikka 2,5" jos ei halua kovin lisää ääntä).
Hyvät ne alaväännöt on mitsun ahtimellakin, kovin kummoista eroa ei siinä synny.
Öljylähdöt, imuputki ja ahtoputki sopivat suoraan samat. Downpipe myös.
Suosittelen ehdottomasti sitä mitsua, hinta reilut 500e PCS:n kautta ja reippaasti lisää tehoja ja kestävyyttä. Sillä Aeron vakiosoftallakin tulee jo kivasti lisää tehoja pelkästään ahdin vaihtamalla, sitten jos tuntuu ettei riitä niin pientä viriäkin löytyy. Silloin kyllä suosittelen jo vähintään 3" DP:tä virtaavamman katalysaattorin kera eikä isompi loppuputkikaan väärin olisi (vaikka 2,5" jos ei halua kovin lisää ääntä).
Hyvät ne alaväännöt on mitsun ahtimellakin, kovin kummoista eroa ei siinä synny.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 94
- Liittynyt: To Heinä 10, 2003 21:54
- Paikkakunta: pietarsaari / vaasa
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Selvempi homma. Mitsua siis mielellään. Mitenkäs toimii virisoftalla vakio"savupiipulla"? Ei viitsisi kuitenkaan hirveitä satsata näin kerralla...
Mikä on Aeron mitsun tarkka tyyppi?
Kaveri tuossa jo jotakin 04 mitsua kauppas, mutta ei tienny mikä sen tarkka tyyppi on eikä sitä mistä se on peräisin. Käyttämätön oli kuitenkin. Lupasi tarkistaa viikonlopun aikana.
Mikä on Aeron mitsun tarkka tyyppi?
Kaveri tuossa jo jotakin 04 mitsua kauppas, mutta ei tienny mikä sen tarkka tyyppi on eikä sitä mistä se on peräisin. Käyttämätön oli kuitenkin. Lupasi tarkistaa viikonlopun aikana.
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Toimiihan se mutta hyöty ei ole yhtä suuri ja rasitus komponenteille hieman kovempi.
Aeron mitsu on TD04HL-15T #5 tyypiltään, jos on '04 9-5:stä peräisin niin on oikea. 9-3SS:n ahtimet ei käy.
Aeron mitsu on TD04HL-15T #5 tyypiltään, jos on '04 9-5:stä peräisin niin on oikea. 9-3SS:n ahtimet ei käy.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Yksi hyvä ratkaisu on hommata PCS:ltä M06- Aeron TD04-päivityssarja. Paketin hinta noin tonnin nurkilla (SP:llä 10.490kr). Paketti sisältää letkut yms nippelit sekä isomman imucobran: http://www.speedparts.se/images/prod/turbo/59,2220.jpg
Eski
Eski
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 94
- Liittynyt: To Heinä 10, 2003 21:54
- Paikkakunta: pietarsaari / vaasa
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Mitenkäs tämä 06 aeron ahdin eroaa vanhemmasta? minkätehoinen on 06 vuosmallin aero?
mitenkäs aeron ja tavallisen pakoputket eroavat toisistaan?
rupeaa kyllä houkuttelemaan tuo päivityspaketti. pitäisi vain nyt tietää miten paljon sillä ahtimella (+ imuputkella) saa sitä tehoa pihalle jos ei muuten vaihtele osia...
mitenkäs aeron ja tavallisen pakoputket eroavat toisistaan?
rupeaa kyllä houkuttelemaan tuo päivityspaketti. pitäisi vain nyt tietää miten paljon sillä ahtimella (+ imuputkella) saa sitä tehoa pihalle jos ei muuten vaihtele osia...
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
06 mitsun ero on imuputken kiinnityksessä, ainoa ero siis on tuo isompi imuputki, 260hv luvataan ko. vuosimallin aerolle. Sen 10hv ehkä sillä imuputkella hyötyy että siinä mielessä hieman kalliita hevosia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 94
- Liittynyt: To Heinä 10, 2003 21:54
- Paikkakunta: pietarsaari / vaasa
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Eli halvimmalla pääsee ku laittaa sen vanhemman mitsun. Saako nuo vesiputket pitämään niillä tiivisteillä, vai olisiko viisainta prässäyttää uudet vesiletkut? ja mitkä softavaihtoehdot olisi tyrkyllä
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Itse tein kerran ko. vaihtoon tiivisteet alumiinipalasista, tuli pitävä ja pitää tänäkin päivänä. Eli toimiva konsti on kunhan on riittävän isot tiivisteprikat. Irto-osillahan sitä voi kokeilla minkälainen prikka sinne tarvitaan, eli 14mm banjopää johon 12mm banjopultti sisään, väliin molemminpuolin tiivisteet joissa 12mm reikä ja riittävästi reunaa ettei vuoda välistä.
En näe oikeastaan mitään syytä teettää niitä letkuja jos yo. konstilla onnistuu, kalliimpi ja vähemmän alkuperäisen näköinen.
Softiahan voisi laittaa esimerkiksi 230/250hv aeroa vastaavan, 260hv aeroa vastaavan tai sitten 270-280hv (putkesta riippuen) stagesoftan.
Alle '02 vuotiseen ei voi suoraan laittaa '01:tä uudempaa vakiosoftaa ellei autossa ole TCS:ää, erilaisen nopeusanturin vuoksi. Vanhaan pohjasoftaan voi kuitenkin kartat siirtää uudemmasta.
En näe oikeastaan mitään syytä teettää niitä letkuja jos yo. konstilla onnistuu, kalliimpi ja vähemmän alkuperäisen näköinen.
Softiahan voisi laittaa esimerkiksi 230/250hv aeroa vastaavan, 260hv aeroa vastaavan tai sitten 270-280hv (putkesta riippuen) stagesoftan.
Alle '02 vuotiseen ei voi suoraan laittaa '01:tä uudempaa vakiosoftaa ellei autossa ole TCS:ää, erilaisen nopeusanturin vuoksi. Vanhaan pohjasoftaan voi kuitenkin kartat siirtää uudemmasta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Jonkin aikaa sitten muistelen Rikun maininneen, että Speedpartsin kautta ei saa enää muuta kuin noita M06- Mitsuja. Yleensä myös vanha turbo on palautettava vaihdossa ja välttämättä korjauskelvoton Garretti ei kelpaa vaihdossa Mitsuun, vaan joutuu maksamaan noin 300 euron runkoveloituksen. Kannattaa kysellä Rikulta tarkemmin...
Eski
Eski
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Tässä juuri aiheen kanssa tappelin, Speedpartsilta saa kyllä osaa, mutta runkoveloitus on käsittämätön. Halvimmaksi konstiksi tuli hommata Elkpartsilta Speedpartsin välittämä ahdin, runkoveloituskin oli siedettävä ja hinta jäi kohtuulliseksi. Rahtikulut edellämainitusta putiikista n 40€ kotiovelle.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Jep, mutta tuohon päivityspakettiin ei tietääkseni tule sitä runkoveloitusta, koska se on tehty juuri tätä GT17->TD04 konversiota varten.
Eski
Eski
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Kyllä sinne vanha garrett pitää palauttaa, jos tarkoitit runkoveloituksella sitä. Kyselin asiaa hiljattain PCS:ltä ja olisin myöskin päätymässä tilaamaan ahtimen elkpartsilta, koska oma garrett toimii vielä jotenkin ja olisi siten uusiokäytettävissä toisaalla. Ainakin jos löytäisi jostain järkevänhintaisen korjaussarjan.
Nykyiset: 9-5 2,3t '03 + viinastage, 9-3 2,3t '00
GL1500 '89
exät: -KA: 9-5 2,3t '98, 900i 2,1-16v, 900i 2d '84, 900 gli 5d '84, 9000 2,3i '90
-VA: 900 gli 5d '84,
GL1500 '89
exät: -KA: 9-5 2,3t '98, 900i 2,1-16v, 900i 2d '84, 900 gli 5d '84, 9000 2,3i '90
-VA: 900 gli 5d '84,
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Vanha ahdin pitää aina palauttaa, mutta ainakin aikaisemmin jos halusi vaihtaa Garretin vanhempaan Mitsun, garretti ei kelvannut vaihdossa, vaan piti maksaa runkoveloitus. Päivityssarjaan GT17 kelpaa vaihdossa, eikä tarvitse maksaa runkoveloitusta. Asia kannattaa kuitenkin varmistaa PCS:ltä, jos tilanne on hiljattain muuttunut...
Eski
Eski
Re: gt17 ----> mitsu vaihto?
Kun tässä jokin aikaa sitten kysyin asiaa, niin n 1000€ hintainen päivityspaketti ei innostanut. Runkoveloituksesta ei ollut puhetta muuten, kuin vanhempi mitsu irto-osanan maksaisi lähes saman, kun runkoveloitus tulisi mukaan kuvioihin. Lienee tuo tonni sisältänyt jo runkoveloituksen. Mielummin 600€ + pari putkea, kuin 1000€ + 10hv.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki