Kevään koittaessa olisi tarkoitus puhdistaa vaalea plyyssi sisustus ja kyselisin vähän aine vinkkejä ja työjärjestystä.
Olen joskus käyttänyt sellasta spraytä, joka hinkataan ja sitten imuroidaan. Onko muita vaihtoehtoja ?
Sitten kun sisukset on siistit ja puhtaat niin voiko plyysseihin suihkutella "sohvansuojausainetta" ? Eli sellasta mikä hylkii likaa. En ymmärrä miten edellinen omistaja on pitänyt kankaat siisteinä kymmenen vuotta, mutta omassa käytössä pelkään, että vaaleaan pintaan tulee tahroja.
zissus...kyllä on miehellä järeät vermeet !
tietysti jos ei omista noita laitteita, niin ei voi mitään.
Ainahan sitä voi ostaa sisäpuhdistuksen ( missäs kanattas pk-seudulla käyttää ? )
9-5T kirjoitti:Peseväimuri(keltainen) on ehdoton, spraypesuaine on hiukan sama kuin yrittäisi maalata auton spraymaalilla.
Tuo Kärcher on ehdoton peli kotona moneen muuhunkin hommaan kuin auton sisäpesuun... ja auton verhoilun pesustahan ei oikein edes muulla selviä. Mattojen pesukin on aivan toisenlaista hommaa kun paskat voi imeä matosta pois pesuveden mukana eikä niitä tarvitse vain survoa syvemmälle maton kudoksiin huuhteluvedellä.
Imevä höyrypesuri voisi olla vielä parempi, mutta niissä mennään hintaluokassa ihan eri tasolle.
Jos ei raski laitetta ostaa niin konevuokraamoista löytyy noita... ainakin Bauhausien vuokrapisteissä on tuollainen.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
jos tollasta vuokrausta sitten harkitsee niin minkälaista pesuainetta tulisi käyttää ?
mites tuo jälkisuojaus mistä kysyin ekassa viestissä...mielipiteitä ?
foppa kirjoitti:( missäs kanattas pk-seudulla käyttää ? )
Yksi vaihtoehto olisi Toyota Kaivokselan tiloissa toimiva alihankkija, siellä olen itse molempia autoja säännöllisesti käyttänyt sisäpuhdistuksessa kerran vuodessa.
Kaksi kertaa on tullu sisäpesussakin käytettyä ja todella tyytyväinen olen ollut. Tulee puhdasta jälkeä eikä haise kemikaaleille...!!!
foppa kirjoitti:jos tollasta vuokrausta sitten harkitsee niin minkälaista pesuainetta tulisi käyttää ?
Muistaakseni Kärcherin ohjeessa suositellaan auton sisäpesuun puhdasta vettä ja pikkutippaa huuhteluainetta (siis ihan tavallista pyykinpesuun tarkoitettua)... on toiminut ainakin mulla ihan mainiosti.
Kärcherillä on varmaan joku ihan oma ainekin tarjolla...
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Täällä Lappeenrannassa on erinomainen turkkilaisten kaverusten pitämä autopesula. Käytin oman ysivitosen siellä sisäpesussa 85 euron hintaan. Pesun jälkeen autosta lähti pois pölyinen ja tunkkainen haju. Lisäksi myös pinttynyt lika lähti kuskin penkistä pois. Ei voi muuta kuin suositella, jos tämän tyyppisen pesulan omalta kotiseudulta löytää.
Nyt kun alkaa aurinko paistaa ja ilma lämpenee, niin penkit pihalle ja spraupurkki http://www.transmeri.fi/index.phtml?s=382 käteen. Tarvittavat välineet löytyy emännän siivouskaapista. Voi tietysti pestä autoonkin päin, itse olen aina ottanut penkit pihalle.
eiks toi oo nyt samaa kamaa kun turtle vaxit summuut kauppaa. Vai ootko todennu tuon erityisen toimivaksi.
Suurimmat törkythän tulee tonne jalkatilaan talvisaikaan.
Tuolta löysin koeajo.tv:n vinkit sisäpuhdistukseen. Eli kyl noilla vaahdoilla ilmeisesti jotain saa aikaan http://www.koeajo.tv/index.php?videot
Tiesin kyllä että saabismi on sairautta, mutta että pitäis alasti ajella mmm
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.