Moi,
Eli oheista "ulinaa" kuuluu autoa käännettäessä. Sama ulina kuuluu sekä oikealle, että vasemmalle käännettäessä. Hiljaisessa vauhdissa kuuluu parhaiten kun muuta meteliä ei ole niin paljon.
Huomasin ko. ongelman kesärenkaiden vaihdon jälkeen. Renkaat 225/45/17. Renkaat ei kahnuta mihinkään kiinni.
Myös ohjaustehostimen nesteet on OK ja pinta oikealla tasolla.
Osaako joku sanoa mistä ko ulina voisi kuulua?
Sami
Autoa käännettäessä kuuluu keulasta "ulinaa"
Re: Autoa käännettäessä kuuluu keulasta "ulinaa"
Mulla on ollut samoja ongelmia vaikka kuinka paljon. Syynä on yleensä ollut joko jarrukilpi tai jumittava jarru. Ja varmaan liian pitkät pultit voi kanssa aiheuttaa ongelmia.
Re: Autoa käännettäessä kuuluu keulasta "ulinaa"
saattais olla pyörän laakerivika...golfissa oli joskus, mutta oireili kyllä vaan toiseen suuntaan kääntyessä.
Re: Autoa käännettäessä kuuluu keulasta "ulinaa"
Mulla oli yhessä aiemmassa tonnarissa ohjaustehostimen pumppu loppu ja se piti sellasta ulinaa nimeen omaan rattia käännettäessä, ulina koveni kun renkaat meni ääriasentoon, voisko vaiva olla tätä ??
Jerkka #3518
-99 9-5 Griffin
-99 9-5 Griffin
Re: Autoa käännettäessä kuuluu keulasta "ulinaa"
Jos se ääni on tullut ilmi nimenomaan renkaanvaihdon yhteydessä ja jälkeen, niin todennäköisintä on se että pyörää vaihdettaessa on vahingossa pyörää irrotettaessa vanteen sisäpinnalla kolhaistu jarrukilpeä tai sitten sopivaan väliin on pudonnut aina vaaniva irtokivi tai yms.
Mm. Saabinkin harrastamissa vakiovälyksisissä kaksoiskuulalaakereissakin on oma pakollinen käyntivälyksensä jolla voi saada esim. juuri syystä tai toisesta jo valmiiksi tarpeeksi lähellä olevan jarrukilven (tai oikeammin nykyään pelkän suojalevyn) kihnuttamaan, jurahtelemaan tai ulisemaan jarrulevyä vasten autoa käännellessä.
Ennenkuin alkaa suurempia remontteja tuomitsemaan, kannattaa irrottaa ne pyörät joista äänen luulisi kuuluvan, ja taivutella jarrukilpeä poispäin jarrulevystä ja samalla pyöritellä napaa kuulostellen erilaisia ääniä ja rohinoita, pienikin kontakti voi ajossa ja suuremmilla nopeuksilla käännellessä saada suojakilven tai jarrulevyn "soimaan".
Mm. Saabinkin harrastamissa vakiovälyksisissä kaksoiskuulalaakereissakin on oma pakollinen käyntivälyksensä jolla voi saada esim. juuri syystä tai toisesta jo valmiiksi tarpeeksi lähellä olevan jarrukilven (tai oikeammin nykyään pelkän suojalevyn) kihnuttamaan, jurahtelemaan tai ulisemaan jarrulevyä vasten autoa käännellessä.
Ennenkuin alkaa suurempia remontteja tuomitsemaan, kannattaa irrottaa ne pyörät joista äänen luulisi kuuluvan, ja taivutella jarrukilpeä poispäin jarrulevystä ja samalla pyöritellä napaa kuulostellen erilaisia ääniä ja rohinoita, pienikin kontakti voi ajossa ja suuremmilla nopeuksilla käännellessä saada suojakilven tai jarrulevyn "soimaan".