Niinhän siinä kävi että ostin otsikon mukaisen pirssin ulkomailta ja ~150km:n ajon
jälkeen turbo meni rikki. Osaako joku nyt sanoa onko tuossa autossa varmasti Garretin turbo? Ilmeisesti autoon on vastaava laitettava koska autoa ei ole vielä
katsastettu Suomessa...
Vinkkejä mitä muuta tulisi vaihtaa jotta auto saadaan toimivaksi, ilmeisesti öljyletkut, tiivisteet tms. mutta onko jotain muuta?
Saab 9-5 vector wagon, vm-02, turbo rikki...
Re: Saab 9-5 vector wagon, vm-02, turbo rikki...
Jos laitat samanlaisen GT17 Garrettin (joka autossa tehtaalta on ollut) niin ei tarvitse vaihtaa mitään muuta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 9-5 vector wagon, vm-02, turbo rikki...
Paitsi että ne turbon letkut kannattaa mielestäni vaihtaa samalla. Tai ainakin tarkistaa niiden kunto. Ne ei paljoa kuitenkaan maksa.
Omastani oli letkut hapertuneet ja joku letku alkoi falskaamaan. Ihmettelin aikani muuttuneita ääniä kovassa kiihdytyksessä. Vikaa ei heti löydetty ja niinhän siinä sitten kävi, että kaasuläppäkotelo limbbasi keskellä yötä matkan päällä.
Omastani oli letkut hapertuneet ja joku letku alkoi falskaamaan. Ihmettelin aikani muuttuneita ääniä kovassa kiihdytyksessä. Vikaa ei heti löydetty ja niinhän siinä sitten kävi, että kaasuläppäkotelo limbbasi keskellä yötä matkan päällä.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower