9-5 tosijumittunut takaovi

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Sabari
"Koeajolla"

9-5 tosijumittunut takaovi

Viesti Kirjoittaja Sabari »

Aiheesta on ollut täällä aiemminkin, mutta tässä vielä oma versio.

Eli oikean puolen takaovi oli tehnyt totaalisen tiltin. Ei auennut vaikka teki mitä asian hyväksi ulkoa ja sisältä. Solyyssöni tähän oli että sisäpuolelta verhousta sen verran irti kuin sai (täältä löytyi siihen vinkkejä, kiitoksia siitä), oven ulkokahvan mutterit irti ja sitten kahva, jolloin itse lukkolaite siintikin kivasti sieltä. Vaikka itse härvelin vipuja kuinka nyki, ei ovi auennut -> joten taltta ja vasara kätöseen ja hajotin laitoksen alaosaa sen verran että pääsi sisuskaluja nykimään ja kas, ovi aukesi 8)

Seuraava dilemma olikin uuden laitoksen hankkiminen entisen tilalle kun entinen lukkolaite oli piesty p....ksi . Paikallisilta purkaamoilta/pajoilta ei vehjettä löytynyt, paitsi itse merkkiliikkeeltä, jonka seurauksena oli lievä sydänkohtaus ja housujen likaantuminen hinnan kuultuani 8O Lisäksi olisi pitänyt tilata... :evil: Sitten tuli mieleeni Opel Vectran sukulaisuussuhde tuohon 9-5:een( :oops: ) ja kysäisin Opelin merkkihuollosta että sattuisiko heillä olemaan hyllytavarana vastaavan vuosimallin (-98) Vecculin oikean takaoven lukkolaitetta. Ilmoittivat sellaisen hyvinkin sieltä löytyvän, joten menin paikan päälle katsomaan. Sehän oli kuin ilmetty Saabaksen lukkolaite, joten iskin rahat tiskiin (joo, oli edullisempi kuin Saabin merkkihuollon lukkolaite + takuu 2 vuotta! :wink: ) ja äkkiä asentamaan kalikka paikalleen. Vähän jännitti että onko kuitenkin jotain eroa, mutta laitos meni heittämällä paikalleen ja lähti pelittämään niin kuin pitikin.

Tarinan opetus: Opel Vectran lukkolaitteet (ainakin takaovien) käyvät myös 9-5:een. Tosin en tiedä mikä Vectran malleista mahtaa olla kyseessä, mutta itselläni osa löytyi kun kysyin vastaavan vuosimallin osaa. Onhan se vähän noloa mennä Opelin varaosamyyntiin ostamaan Saappiin osia, mutta onhan kommandopipot ja aurinkolasit keksitty :mrgreen: Lisäksi nuita Vecculeita varmaan löytyy purkaamoilta aika kasat, joten voi päästä hyvinkin edullisesti vastaavasta tilanteesta mikä itselläni oli.
Vastaa Viestiin