Mootori-lehti

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Mootori-lehti

Viesti Kirjoittaja Petter »

Mootrilehdessä oli artikkeli käytetyistä 9-5:sta. Käskivät varoa paljon ajettuja, lastuviritettyjä ja Aero ja V6 malleja!
Samassa lehdessä tutustuttiin myös Volvo S80 käytettyinä. Siinäkin käskettiin varoa V6 malleja!
Eli jonkin verran huonosti oli aiheeseen perehdytty.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Re: Mootori-lehti

Viesti Kirjoittaja Petter »

Pakkohan sen on totta olla, kun lehdessä kerran lukee!
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Mootori-lehti

Viesti Kirjoittaja suapas »

9-5T kirjoitti:Täytyykin kysäistä milla tavoin täytyy varoa vaimon yli 400000km ajettua. Viime numerossa kirjoittivat linja-autoista luullen niitä invatakseiksi.
Eikait siinä km ratkaise, jos ne tarkoitti vaimojen kuljettamaa mallia..... :wink:
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Re: Mootori-lehti

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Petter kirjoitti:Mootrilehdessä oli artikkeli käytetyistä 9-5:sta. Käskivät varoa paljon ajettuja, lastuviritettyjä ja Aero ja V6 malleja!
No eihän sitten jää mitään vaihtoehtoja edes. ;)
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2870
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mootori-lehti

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Petter kirjoitti: Samassa lehdessä tutustuttiin myös Volvo S80 käytettyinä. Siinäkin käskettiin varoa V6 malleja!
Eikös nuo olleet rivikoneita? Jos siis lehdessä luki tuossa muodossa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Mootori-lehti

Viesti Kirjoittaja Pola »

T6 on pytyt apukulmassa :D
#3272
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Mootori-lehti

Viesti Kirjoittaja Poy »

Petter kirjoitti:Mootrilehdessä oli artikkeli käytetyistä 9-5:sta. Käskivät varoa paljon ajettuja, lastuviritettyjä ja Aero ja V6 malleja!
Ne varmaan tarkoittivat, että kannattaa varoa niitä liikentessä, niin ei jää hidastelemaan.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Re: Mootori-lehti

Viesti Kirjoittaja Petter »

Niin siis Volvon kutoset ovat rivimoottoreita (ainakin minun tietääkseni).
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
saabvector
"Viggen"
Viestit: 697
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04

Re: Mootori-lehti

Viesti Kirjoittaja saabvector »

:wink: Mutta älkää unohtako oleellisinta, moottorin valinta oli kuitenkin saab, ennen volvoa.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
iikoo
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 12:20

Re: Mootori-lehti

Viesti Kirjoittaja iikoo »

Saabisti-76 kirjoitti:
Petter kirjoitti:Mootrilehdessä oli artikkeli käytetyistä 9-5:sta. Käskivät varoa paljon ajettuja, lastuviritettyjä ja Aero ja V6 malleja!
No eihän sitten jää mitään vaihtoehtoja edes. ;)
V6-kone on Opelilta jakohihnalla. Siinä saattaa jollekin olla jo riittävästi syytä vältellä tuota konetta. Lastutettuja on taas saatettu viedä sen verran rankasti, että voivat olla aika loppuunajettuja. Eipä itseänikään kiinnostaisi käyttöautona joku "karvanoppaversio" viimeiseen saakka lastutettuna ja kaikenlaisilla levikkeillä ynnä muilla.

Aerossa varmaankin sama juttu, vaikkakin itseäni ko. versio kovinkin sopivassa tilaisuudessa kiinnostaisi...
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: Mootori-lehti

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Itselle tulee myös ko. lehti ja luettuani jutun teki mieli antaa palautetta muutamista kohdista. Juurikin tuo aeron mainitseminen, itsellä ollut yli 4v aero ja lastuviritystäkin testattu(hirsch), eikä minkäänlaisia aeroon liittyviä ongelmia ole ollut, päin vastoin. Tuntuu että tuo sporttialusta kestää jopa paremmin jäykempänä, iskarit, puslat kuin lelluva vakioalusta. Muutenkin kirjoittajan olisi kannattanut tutustua aiheeseen paremmin. Tuo maininta runsaista elektroniikkamurheista säikäyttää monen ostajan, luettuaan jutun. Kaikissa uudehkoissa autoissa, varsinkin kalliimmissa esim. mersussa riittää noita elektroniikkamurheita huomattavasti enemmän (kavereiden E 270 vm 04, 320 vm 05). Itsellä ei ole ollut ongelmia sähkön kansssa, 4v ja 70 tuhatta jopa aerolla, onko sitten sattunut hyvä yksilö, vai onko huollettu hyvin, vai mikä.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Vastaa Viestiin