Moron.
Ollaan etsimässä isälle kakkosautoa ja nettiautosta osui silmään tällainen http://www.nettiauto.com/saab/9-5/2597398 onkohan kyseinen auto ollut jollain klubilaisella ennen? Myyjä mies sanoi että auto on ollut heillä vasta kuukauden pari, eikä osannut sanoa autosta mitään tietoja/remontti historiaa, joten jos auto on ollut jollain joka täällä pyörii niin pistä vaikka viestiä. Onko muuten tollainen 300tkm ajettu 9-5:nen liian riski osto? että minkä verran noi koneet yleensä kestää ja onko toi hinta mielestänne kohtuullinen noin paljon ajetusta autosta?
9-5 osto ml.300tkm kannattaako?
9-5 osto ml.300tkm kannattaako?
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: 9-5 osto ml.300tkm kannattaako?
jep oliko siihen sun autoon rempattu vielä jakopäätä? ilmeissesti jotkut ovat myös ottaneet ne oireilevat tasapainoakselien ketjut pois sieltä koneesta rutisemasta, mutta pystyykö tätä "ranetusta" toteamaan mitenkään ilman että aukaisaa jakopään kopan, ilmeisesti kone tärisee jonkin verran enemmän tyhjäkäynnillä mutta pistyykö sitä kuitenkaan huomaamaan tärinästä? myyjä kyllä kehu että auto on ollut edellisen omistajan "silmäterä" ja että se on todella hyväkuntoinen, ja kyllähän kuvastakin näkyy että ainakin päällisin puolin se on siisti. Ainut mikä tossa kyllä vähän hämää on se että miksi se myy sitä autoa ajettuaan sillä vain kuukauden pari jos se on kerran niin hyvässä kunnossageorgahti kirjoitti:no ite sain -00 320tkm ajetusta femmasta kuukausi sitten 5000€ vaihdossa kolme vuotta uudempaan ja 200tkm vähemmän ajettuun 9-5:een. omassani ei mitään vikaa ollut, mutta kun kilsoja tulee +60tkm pa niin oli "pakko" vaihtaa, ettei mene liian paljon ajetuksi kun 400tkm autosta ei saa enää vaihdossa "mitään". kyllähän noilla kilsoilla kannattaa varautua pakoputkeen ja alustan laittoon. öljyt kannattaa syynätä kunnolla ja tarkistaa onko huohotinsarja up to date.

Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: 9-5 osto ml.300tkm kannattaako?
Jos tuollaisen auton saa noin pienellä rahalla, niin kannattaako enää muuta miettiä, minkälaisen riisikupin esim. saat vastaavalla summalla ? vastaus: monta vuotta vanhemman, ruosteisen ja varmasti ilman automaatti ilmastointia.
Saab 9-5 2.3 t se wagon -99 (R.I.P)
Saab 9-5 Wagon 2,3T Turbo Pilot A5 2007 Biopower
Saab 9-3 ss 1.8t 2004
Saab 9-5 2.3 T Aero Wagon 2006
Saab 9-5 Wagon 2,3T Turbo Pilot A5 2007 Biopower
Saab 9-3 ss 1.8t 2004
Saab 9-5 2.3 T Aero Wagon 2006
Re: 9-5 osto ml.300tkm kannattaako?
Omalla kohdalla tuo ei ainakaan merkkaa mitään. Jos olen ostamassa autoa niin huonoimmat olen ostanut ihmisiltä joilla sama auto on ollut pitkään. Kun vikoja on kertynyt tarpeeksi on tullut aika vaihtaa auto toiseen. Näin siis kun puhutaan perusautoilijasta eikä harrastajasta.jyyrä kirjoitti:Ainut mikä tossa kyllä vähän hämää on se että miksi se myy sitä autoa ajettuaan sillä vain kuukauden pari
Omalla kohdallani taas autokuume yllättää liiankin usein, jolloin ei ole mikään ihme, että jo kuukauden jälkeen on aika vaihtaa toiseen leluun. En ymmärrä ihmisiä, jotka ajavat vuodesta toiseen samalla autolla

Edit: kiertopalkinnot ovat sitten asia erikseen.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: 9-5 osto ml.300tkm kannattaako?
Öljyjen kyyläämisen lisäksi suosittelisin katsomaan savuttaako 1) kylmänä 2) vaihdettaessa kiihdyttyessä ja 3) lämpimänä 4) muuten vaan.
Savutuksen syynä voi olla vikaa A) huohotinsysteemeissä B) turbossa C) venttiileissä tai venttiilien tiivisteissä D) männissä tai mäntien tiivisteissä tai E) jossain muualla tai F) kaikissa tai G) joku yhdistelmä yllä olevista. Korjauskustannukset syystä riippuen 200- 5000€. Itsellä 160 tkm ajettu ja kuluneen vuoden aikana tehdyt korjaukset lähempänä haarukan yläpäätä.
Selvittäisin milloin autoon on vaihdettu turbo ja tehty kansiremontti viimeksi. Kysyisin myös million takapään puslat ja iskunvaimentimet on vaihdettu - niitä tuntuu menevän noin 100 tkm välein ja kustantavat ~500-1000€ vaihdettuina.
Savutuksen syynä voi olla vikaa A) huohotinsysteemeissä B) turbossa C) venttiileissä tai venttiilien tiivisteissä D) männissä tai mäntien tiivisteissä tai E) jossain muualla tai F) kaikissa tai G) joku yhdistelmä yllä olevista. Korjauskustannukset syystä riippuen 200- 5000€. Itsellä 160 tkm ajettu ja kuluneen vuoden aikana tehdyt korjaukset lähempänä haarukan yläpäätä.
Selvittäisin milloin autoon on vaihdettu turbo ja tehty kansiremontti viimeksi. Kysyisin myös million takapään puslat ja iskunvaimentimet on vaihdettu - niitä tuntuu menevän noin 100 tkm välein ja kustantavat ~500-1000€ vaihdettuina.
Oli 9-5 2.3t Wagon Arc -02, nyt on Volvo V50 2.0 -08