Saab Korjaamot!!!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Saab Korjaamot!!!

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Edit: Poistin tämän vuodatuksen ettei tule sanomista :roll: , täytyy lähettää se sähköpostilla sinne minne se kuuluukin.
Viimeksi muokannut jyyrä, Ti Kesä 23, 2009 09:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Saab Korjaamot!!!

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Tässä kuva imuputkesta missä se o-rengas on tai siis oli, kuvasta näkee kuinka hienosti o-rengas sopii tuonne reikään. http://kuvablogi.com/nayta/2029564/
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2499
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Saab Korjaamot!!!

Viesti Kirjoittaja Termos »

Muistit varmaankin raportoida remontin "laadusta" kyseiseen liikkeeseen, riittävän korkealle taholle firman hierarkiassa?

Koska muuten näppäimistön rasittamiseen kuluttamasi aika meni täysin harakoille :|
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Saab Korjaamot!!!

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Termos kirjoitti:Muistit varmaankin raportoida remontin "laadusta" kyseiseen liikkeeseen, riittävän korkealle taholle firman hierarkiassa?

Koska muuten näppäimistön rasittamiseen kuluttamasi aika meni täysin harakoille :|

Ei kait sentään harakat näitä saabclubin sivuja lue :lol:

Täytyy pistää palautetta menemään kun kerkeen, nyt ainakin v käyrä on kohtuu korkea. mutta täytyy lähtee tästä nyt nukkumaan kun huomenna pitäisi herätä töihin.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Saab Korjaamot!!!

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Olisit antanut vuodatuksen olla. Tuskin siinä kauheasti valheellista infoa annetiin. Saattaahan tuo huoltoliikettä harmittaa jos huollon laadusta keskustellaan merkkiklubin foorumilla mutta se antaa syyn olla antamatta aihetta purnaukseen. jos joku haluaa välttää kyseistä huoltoa muiden huonojen kokemusten vuoksi niin se hänelle suotakoon.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Saab Korjaamot!!!

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

jyyrä kirjoitti:Tässä kuva imuputkesta missä se o-rengas on tai siis oli, kuvasta näkee kuinka hienosti o-rengas sopii tuonne reikään. http://kuvablogi.com/nayta/2029564/
kerro toki mitä tässä on nyt käynyt...
minusta on taas hienoa että sokeita työllistetään autohuoltoalalle...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Saab Korjaamot!!!

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Sitä ei aina tiedä että millaisia kirjoituksia sitä tänne netin ihmeelliseen maailmaan uskoltaa kirjoittaa ettei kohta istu tuomarin edessä..

Mutta sanotaanko näin että käytin autoa (muistaakseni helmikuussa) eräässä Saab korjaamossa erään moottoritakuuseen liittyvän vian takia, no auton luvattiin olevan noudettavissa 2-3päivän kuluttua mutta asentaja oli tumpeloinut ja kone vuoti raakasti öljyä ulospäin, joten auto työ piti tehdä uusiksi no sain auton vihdoin n.9-11päivän päästä (en muista enään tarkkaa aikaa). No sitten kun menin noutamaan auto minulle sanottiin että autoon piti vaihtaa uudet tulpat koska vanhat oli rikki auto kävi vain kolmella pytyllä, sanoin sitten tiskillä että miten ne tulpat voi olla rikki kun olen ne juuri vaihtanut (olin vaihtanut autoon tulpat n.viikko ennen tätä remonttia), ja kysyin sitten vielä että olisiko mehdollista että asentaja olisi ne itse rikkonut koska autossa ei ollut mitään ongelmia sinne vietäessä, mutta asenta ei kuulemma ollut ottanut niitä edes irti. No mulle tarjottiin sieltä sitten uusia platinoita rikkinäisten tilalle ja ne että maksaa n.120€ ja että ne tulpat siihen pitää vaihtaa jos meinaan sillä kotia ajaa ja lisäksi minun pitää maksaa 10€ jäähdytys nesteistä. Mutta sovittiin sitten että laittavat sinne uudet normaalit tulpat, enkä viittinyt sitten alkaa väittelemään tiskillä aiheesta sen enenpää kun oli vähän kiire kotia ja olin kuiten saanut kalliin remontin "ilmaiseksi". Mutta nyt jälkeen päin olen ihmetellyt että miksi ahtopaineet piikkaa välillä aikalailla sekä ilmamassa ei oikein täsmää pyydettyä.
No eilen illalle tutkin asiaa tarkemmin ja huomasin että turbon imuputkeen tuleva alumiini putki heiluu aika hervottomasti no otin sen sitten irti ja sieltä löytyi tollainen hieno ranetus eli liian pieni o-rengas oli katkaistu ja työnnetty sinne reikään sen putken kanssa. Se o-rengas oli niin pieni/lyhyt että se ei tiivistänyt varmaan kuin vähän yli puolet siitä reijestä, joten luultavasti immu on mennyt vähän sekaisin kun turbo ottaakin vähän lisäilmaan tuosta liitoksesta. Sekä huomasin myös että downpipe on kiinnitetty turboon aika hutiloiden, se oli aivan alareunassa ja ihan vinossa, kun auton laittaa käyntiin niin sen kyllä kuulee äänestä että se liitos vuotaa ainakin kylmänä. Täytyy nyt vielä tutkia ens viikolla kun alkaa lomat että millaisia muita ranetuksia sieltä löytyy :? Laitoin tänään tuon katkaistun tiivisteen tilalle uuden ja ainakin 10km testin jälkeen auto tuntuu toimivan huomattavasti paremmin. Että näin meitä Saabisteja palvellaan hienosti.. Toki tämä kusetus ja hälläväliä ilmiö en havaittavissa myös muiden merkkien huolloissa, ja myös niistä omakohtaisia kokemuksia on riittävästi.
Mutta onneksi kaikki kaikki voi tehdä itse, ja kun tekee ite ja rikkoo jotain niin ei vituta läheskään yhtä paljon :lol: .

Että näin se homma etenee, sen minkä huollamme sen myös korjaamme..
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Saab Korjaamot!!!

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Sikälikin hyvä kirjoitella tällaisista kokemukista kun kaikilla ei ole edes taitoja löytää moisia ranetuksia saati ilmoittaa/vaatia huoltoa korjaamaan ongelmat. Tällaiset sitten joutuvat tulemaan toimeen auton kanssa joka on juuri korjautettu mutta ei silti toimi. Hyv tietää missä korjaamossa saattaa olla kesälasse joka aiheuttaa ongelmaa jolloin tietää ettei homma ole välttämättä vain omien korvien välissä.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Saab Korjaamot!!!

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

jyyrä kirjoitti:Sitä ei aina tiedä että millaisia kirjoituksia sitä tänne netin ihmeelliseen maailmaan uskoltaa kirjoittaa ettei kohta istu tuomarin edessä..

Mutta sanotaanko näin että käytin autoa (muistaakseni helmikuussa) eräässä Saab korjaamossa erään moottoritakuuseen liittyvän vian takia, no auton luvattiin olevan noudettavissa 2-3päivän kuluttua mutta asentaja oli tumpeloinut ja kone vuoti raakasti öljyä ulospäin, joten auto työ piti tehdä uusiksi no sain auton vihdoin n.9-11päivän päästä (en muista enään tarkkaa aikaa). No sitten kun menin noutamaan auto minulle sanottiin että autoon piti vaihtaa uudet tulpat koska vanhat oli rikki auto kävi vain kolmella pytyllä, sanoin sitten tiskillä että miten ne tulpat voi olla rikki kun olen ne juuri vaihtanut (olin vaihtanut autoon tulpat n.viikko ennen tätä remonttia), ja kysyin sitten vielä että olisiko mehdollista että asentaja olisi ne itse rikkonut koska autossa ei ollut mitään ongelmia sinne vietäessä, mutta asenta ei kuulemma ollut ottanut niitä edes irti. No mulle tarjottiin sieltä sitten uusia platinoita rikkinäisten tilalle ja ne että maksaa n.120€ ja että ne tulpat siihen pitää vaihtaa jos meinaan sillä kotia ajaa ja lisäksi minun pitää maksaa 10€ jäähdytys nesteistä. Mutta sovittiin sitten että laittavat sinne uudet normaalit tulpat, enkä viittinyt sitten alkaa väittelemään tiskillä aiheesta sen enenpää kun oli vähän kiire kotia ja olin kuiten saanut kalliin remontin "ilmaiseksi". Mutta nyt jälkeen päin olen ihmetellyt että miksi ahtopaineet piikkaa välillä aikalailla sekä ilmamassa ei oikein täsmää pyydettyä.
No eilen illalle tutkin asiaa tarkemmin ja huomasin että turbon imuputkeen tuleva alumiini putki heiluu aika hervottomasti no otin sen sitten irti ja sieltä löytyi tollainen hieno ranetus eli liian pieni o-rengas oli katkaistu ja työnnetty sinne reikään sen putken kanssa. Se o-rengas oli niin pieni/lyhyt että se ei tiivistänyt varmaan kuin vähän yli puolet siitä reijestä, joten luultavasti immu on mennyt vähän sekaisin kun turbo ottaakin vähän lisäilmaan tuosta liitoksesta. Sekä huomasin myös että downpipe on kiinnitetty turboon aika hutiloiden, se oli aivan alareunassa ja ihan vinossa, kun auton laittaa käyntiin niin sen kyllä kuulee äänestä että se liitos vuotaa ainakin kylmänä. Täytyy nyt vielä tutkia ens viikolla kun alkaa lomat että millaisia muita ranetuksia sieltä löytyy :? Laitoin tänään tuon katkaistun tiivisteen tilalle uuden ja ainakin 10km testin jälkeen auto tuntuu toimivan huomattavasti paremmin. Että näin meitä Saabisteja palvellaan hienosti.. Toki tämä kusetus ja hälläväliä ilmiö en havaittavissa myös muiden merkkien huolloissa, ja myös niistä omakohtaisia kokemuksia on riittävästi.
Mutta onneksi kaikki kaikki voi tehdä itse, ja kun tekee ite ja rikkoo jotain niin ei vituta läheskään yhtä paljon :lol: .

Että näin se homma etenee, sen minkä huollamme sen myös korjaamme..
meehän käymään uudelleen korjaamolla...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Saab Korjaamot!!!

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

mienkoiv kirjoitti:meehän käymään uudelleen korjaamolla...
En taida viittiä ettei tule lisää remottia :roll:

Näistä autojen huolloista voisi avata oman topicin minne voisi pistää sekä positiivista että negatiivista palautetta. Sitten sinne joku palkki systeemi mikä näyttäisi että mikä huolto on saanut eniten plussia tai miinuksia :lol: Luulisi huoltojen vähän kiinnostuvan asiakas palvelusta.. En tiedä onko sit tämä systeemi laillinen jos siinä kerrottaisiin liikkeen nimi? Toki kaikille sattuu mokia ihmisiä kun ollaan mutta tuollainen tahallinen "sabotaasi" on kyllä perseestä ja se kertoo jotain nykypäivän asentajien moraalista.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Saab Korjaamot!!!

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

jyyrä kirjoitti:
mienkoiv kirjoitti:meehän käymään uudelleen korjaamolla...
En taida viittiä ettei tule lisää remottia :roll:

Näistä autojen huolloista voisi avata oman topicin minne voisi pistää sekä positiivista että negatiivista palautetta. Sitten sinne joku palkki systeemi mikä näyttäisi että mikä huolto on saanut eniten plussia tai miinuksia :lol: Luulisi huoltojen vähän kiinnostuvan asiakas palvelusta.. En tiedä onko sit tämä systeemi laillinen jos siinä kerrottaisiin liikkeen nimi? Toki kaikille sattuu mokia ihmisiä kun ollaan mutta tuollainen tahallinen "sabotaasi" on kyllä perseestä ja se kertoo jotain nykypäivän asentajien moraalista.
http://www.vippet.net/saabkorjaamo.html

tuolla tosin vaan positiivisia kommentteja...tiedä tuon netissä haukkumisen kanssa...kannattaako...nimettömänä ilman muuta!
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
kantell
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: To Tammi 03, 2008 12:21

Re: Saab Korjaamot!!!

Viesti Kirjoittaja kantell »

Moi,

Minulla on useassakin huolto & korjaamo tilanteessa tullut sellainen tunne että laskun kirjoittaminen on se ainoa mistä palvelu pelaa.

Esim.

Metro autoon en enää mene; Syyt
- Laiska vastailu puhelimeen /sähköpostiin
- Ei diagnostisointia ennen korjaukseen vientiä
- Korjausaikojen arviot viikoissa
- Hinnoittelu arviot ? siis täysin mitäänsanomattomat
- Autonhuolto status ilmoittelua ei ole, vaan joudut kyselemään auton perään (mikäli joku joskus jaksaa vastata)
- + muita syitä suhteellisen iso lista

Aikaisemmin minulla oli AUDI A6, jossa huolto pelasi. Korjaamopäällikkö tiesi mistä puhui ja antoi selkeitä vaihtoehtoja ja neuvoja. Automaattisia viestejä tehdas huolloista ja tarkastuksista. Vaikka olen erittääin tyytyväinen SAAB 9-5:ni niin tuossa huollossa on kyllä rutkasti parantamisen varaa. Osittain GM:n syytä luulisin.
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Saab Korjaamot!!!

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

kantell kirjoitti:Aikaisemmin minulla oli AUDI A6, jossa huolto pelasi. Korjaamopäällikkö tiesi mistä puhui ja antoi selkeitä vaihtoehtoja ja neuvoja. Automaattisia viestejä tehdas huolloista ja tarkastuksista. Vaikka olen erittääin tyytyväinen SAAB 9-5:ni niin tuossa huollossa on kyllä rutkasti parantamisen varaa. Osittain GM:n syytä luulisin.
Minulla oli ennen vw golf vr6 jota jouduin käyttämään huollossa muutaman kerran kun en itse kerennyt sitä korjaamaan rakennus kiireiden vuoksi ja voin sanoa että myös vw huolto ja varaosamyynti (pyysivät pelkkästä öljyn suodattimesta n.28€ 8O ) oli aivan retuperällä. Kaverillani oli Tdi 4motion bora ja joutui vaihtamaan sen pois koska sillä meni hermot vw huoltoon, kun se vei auton huoltoon niin se oli melkein 100varmaa ettei auto tullut sieltä ehjänä pois, milloin oli hajotettu moottorin suojamuoveja, klipsejä yms. Myös siinä autossa oli jokin ohjelma vika, se meni välillä johonkin häiriö tilaan eikä antanut enään ahtoja kuin jonkin peruspaineen, mutta tätäkään ne ei osannut korjata mutta lasku valohoidosta kyllä annettiin :roll: Näissä korjaamoissa on kyllä eroja ja joillakin paikkakunnilla myös vw/audi huolto voi toimia ja joillakin ei, ja ilmeisesti myös Saab merkki huolto pelaa jossakin päin Suomea hyvin? Tuskin tämä huollon toimimattamuus johtuu GM:stä vaan vika on huoltofirman johdossa ja/tai remonttia tekevässä miehessä/naisessa jonka moraali on väljähtänyt.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Saab Korjaamot!!!

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Vähämaan autopalvelusta Hyvinkäältä itellä vain hyvää sanottavaa.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
saab9520t
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: La Loka 06, 2007 15:55

Re: Saab Korjaamot!!!

Viesti Kirjoittaja saab9520t »

Itse käytän PCS:ä Jyväskylässä, suosittelen. Omat kokemukset pelkästään
myönteisiä. Palvelu ja vikojen analysointi ja korjaus aivan eri tasolla kuin
kotikaupunkini merkkihuollossa.
Vaikka matkaa tulee aion jatkossakin käyttää PCS:ä.
Kiitokset hyvästä ja asiantuntevasta palvelusta.
Sanotaan, että Saabismi on sairautta, on se vain mukava tauti!
Vastaa Viestiin