Saabismi iskemässä
Saabismi iskemässä
Heissan,
Pitkään olen katsellut ihailevasti Saabien perään ja nyt olen sellaista itselleni kiikaroimassa. Tarkoituksena hakea yli 200hv ja 04 -> kulkine itselle.
Onko Aerossa ja isossa T:ssä jotain oleellista eroa, ongelmia. Aerossa ilmeisesti parempi ahdin mutta onko jotain muuta tietämisen arvoista.
Entäs tuliko 06 malliuudistuksen myötä jotain konkreettisesti parempaa, että sellainen kannattaisi hommata, vai onko vanhassa vara parempi.
Pitkään olen katsellut ihailevasti Saabien perään ja nyt olen sellaista itselleni kiikaroimassa. Tarkoituksena hakea yli 200hv ja 04 -> kulkine itselle.
Onko Aerossa ja isossa T:ssä jotain oleellista eroa, ongelmia. Aerossa ilmeisesti parempi ahdin mutta onko jotain muuta tietämisen arvoista.
Entäs tuliko 06 malliuudistuksen myötä jotain konkreettisesti parempaa, että sellainen kannattaisi hommata, vai onko vanhassa vara parempi.
Re: Saabismi iskemässä
Eikös Aerossa ja 2.3T:ssä ole sama Mitsun ahdin?
Re: Saabismi iskemässä
Niin riippuu tosiaan nyt puhutaanko 2.3t (pikku) vai 2.3T (iso).
Jälkimmäisessähän on sama Mitsun TD04HL-15T kuin Aerossa, mutta softalla on tehot jätetty alemmaksi. Moottori on siis sama, ero on muussa varustelussa.
Edellämainittu pikku-t on myöskin mekaanisesti olennaisesti sama mutta turbo on pienempi Garrett GT17. Turbo ja softa vaihtamalla saa Aeron tehot (ja enemmänkin halutessa).
Moottorikoodit B235R Aero, B235L 2.3T ja B235E 2.3t.
Jälkimmäisessähän on sama Mitsun TD04HL-15T kuin Aerossa, mutta softalla on tehot jätetty alemmaksi. Moottori on siis sama, ero on muussa varustelussa.
Edellämainittu pikku-t on myöskin mekaanisesti olennaisesti sama mutta turbo on pienempi Garrett GT17. Turbo ja softa vaihtamalla saa Aeron tehot (ja enemmänkin halutessa).
Moottorikoodit B235R Aero, B235L 2.3T ja B235E 2.3t.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Saabismi iskemässä
Paljonkos 9-5 2.3 T:ssä on tehoa? Naapuri osti -04 mallisen 9-5:n, ilmeisesti täyspaineversio koska ahtomittari löytyy mutta toisaalta takaluukussa mallimerkintä 2.3t.. Vector-teksti kynnyskotelossa, siinä penkin vieressä.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: Saabismi iskemässä
Mimmi kirjoitti:2,3t:ssakin on ahtomittari.
2,3T:ssa on 230hv ja 2,3t:ssa on 170 (98-00) tai 185hv (01->).
korjataan vähän 2.3 T = 220 hv , vanhemmat aerot 230 hv ja 2002 -2005 aerot 250 hv ja 2006- 260 hv
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Saabismi iskemässä
Naapurin auto on siis tuo 185 hv. Epäilen kyllä että autosta löytyy stage 1, kun kuulemma ahtomittari menee helposti punaiselle. En päässy vielä koeajolle, pitää kysäistä jos saisi kokeilla, eiköhän tuon huomaisi.valtteri kirjoitti:Mimmi kirjoitti:2,3t:ssakin on ahtomittari.
2,3T:ssa on 230hv ja 2,3t:ssa on 170 (98-00) tai 185hv (01->).
korjataan vähän 2.3 T = 220 hv , vanhemmat aerot 230 hv ja 2002 -2005 aerot 250 hv ja 2006- 260 hv
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Saabismi iskemässä
Meikäläisen 2.3T:ssä oli 200hp ja Garrett T25. ( vakiosofta ) 9000CD
Mutta patakin oli B234 Eli ei ollut Aero mutta kuulemma ne on tästäkin padasta
rakennelleet kulkineita.
Taitaa olla erilaiset softat näissä vanhemmissa.
Mutta patakin oli B234 Eli ei ollut Aero mutta kuulemma ne on tästäkin padasta
rakennelleet kulkineita.
Taitaa olla erilaiset softat näissä vanhemmissa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Saabismi iskemässä
Eli ilmeisesti kannattaa Vector varusteista 2.3T mallia etsiä tai sitten Aeroa.
Onko tuossa Vector paketissa kaikki olellinen mukana vai millaisia muita lisävaruste nippuja niihin on saanut?
Ilmeisesti joku sportti paketti olemassa,Xenonit ilmeisesti ovat olleet myös lisävarusteena?
Entäpä tuo vuoden 06 facelift. Tuliko siinä jotain sellaista että siihen kannattaa panostaa?
Onko tuossa Vector paketissa kaikki olellinen mukana vai millaisia muita lisävaruste nippuja niihin on saanut?
Ilmeisesti joku sportti paketti olemassa,Xenonit ilmeisesti ovat olleet myös lisävarusteena?
Entäpä tuo vuoden 06 facelift. Tuliko siinä jotain sellaista että siihen kannattaa panostaa?
Re: Saabismi iskemässä
Iski tännekin, jo vuonna -97. Useita kilometrejä vanhalla kunnon 96 -mallilla. Nyt pihalla seisoo 2002 vuoden 9-5 2.3t.
"Halvalla" sain ja nyt alkaa vikakartoitus. Jännityksellä saatte arvoisat foorumistit odotella, kunhan täältä neuvoja aletaan kysellä.... Mm joku hämärä letku nousee vaihdelaatikon yläpinnasta, joka on irtonaisena konetilassa... Mikä lie, ei ole vielä löytynyt reikää mihin tunkea sitä
Mutta on se niiiin hieno auto tuo Saab
"Halvalla" sain ja nyt alkaa vikakartoitus. Jännityksellä saatte arvoisat foorumistit odotella, kunhan täältä neuvoja aletaan kysellä.... Mm joku hämärä letku nousee vaihdelaatikon yläpinnasta, joka on irtonaisena konetilassa... Mikä lie, ei ole vielä löytynyt reikää mihin tunkea sitä
Mutta on se niiiin hieno auto tuo Saab