Kilinää jakoketjun vaihdon jälkeen

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
saabistiruotsi
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Tammi 27, 2009 17:44

Kilinää jakoketjun vaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja saabistiruotsi »

Vaihdoin jakoketjun vanhaan 95 2001 mallin saabbiin. Pyöritin konetta ilman tulppia ensin, että sain öljynpaineen ylös (uudet öljyt tietenkin). Pyörityksen aikana koneesta kuuluin sellaista sirinää, enkä uskaltanut yrittää oikeaa käynistystä siinä pelossa , jos jotain olisi pielessä.
Auto on seissut tallissa ainakin kolme kuukautta ennen remonttia. Ketjun vaihdoin vetämällä uusi ketju vanhan avulla paikalleen. Tarkistin ajoitusmerkit, mitkä olivat millilleen niin hihnapyörän, kuin nokka-akselien takana.

Vihjeitä toivoisin muuhun tarkistukseen. Kiitti etukäteen.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10503
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kilinää jakoketjun vaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Onhan ketjunkiristin ja kiristimen jousi paikallaan? Onko moniurahihnan kiristin vapautettu? Missä kunnossa moniurahihnan rullat muuten olivat?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
saabistiruotsi
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Tammi 27, 2009 17:44

Re: Kilinää jakoketjun vaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja saabistiruotsi »

Kiitos vastauksesta. Kyllä oli kiristin paikallaan. Moniurahihnojen pyörät hyvät yhtä lukuunottamatta. Vaihdoin varmuuden vuoksi, kuten uusi hihnakin.
Vastaa Viestiin