Alustasarja

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Alustasarja

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Nyt on pakko ostaa uusi alustasarja, koska vanhasta hajosi etuiskarit. Löysin netistä linkin mukaisen jäykkyys/korkeussäädettävän setin. Kannattaako tollasta hommata vai mielummin joku muu?

http://www.race.fi/product_details.php?p=19886
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Alustasarja

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

kaverilla on tuollainen sarja celicassa ja ei se ainakaan ole sitä moittinut. Jos toi sarja kävisi omaan autoon niin ostaisin heti, nimittäin mullakin on toinen etuiskari särkki ja alustasarja on hakusassa. Tilasin jo partsforsaabilta konin sport kitin mutta toimitus aika olisi venynyt ainakin kuukauden päähän.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
celt
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Elo 11, 2009 10:05
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Alustasarja

Viesti Kirjoittaja celt »

Onko kellään kokemusta tästä alustasarjasta: http://speedparts.se/index.html?/shop/p ... 9809.shtml

Eli tuo 9-5 Sedanin "750,9501" tuolta listalta. Ajattelin tuollaisella laittaa tuota 9-5:sta vähän alaspäin kun tuntuu kovin korkealta noilla vakiokamoilla.
2001 / 9-5 / 2.0t
sandelin85
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Su Huhti 29, 2007 15:46
Paikkakunta: Turku

Re: Alustasarja

Viesti Kirjoittaja sandelin85 »

Samaa sarjaa itekki alkanut katsomaan ku ei ole ainaskana hinnalla pilattu :D Mones paikas tarjouspyynnöt vetämäs, mut tämä ois edullinen alustaksi ! Oisko jollain saabistilla autossaan kiinni ?!
Bmw 325i Coupe e36
EX: Saab 9-5 2.3t (JC-Stage 1) http://i41.tinypic.com/11iegbk.jpg "3.5" vuotta ongelmia koko ajan, alkaa menettää uskonsa saabiin... :/"
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Alustasarja

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Tuo Bilstein on ainakin hyvä. Mulla on alla GTS:t ja olen ominaisuuksiin tyytyväinen. Nyt niillä ajettu himpun alle 100 tkm eikä ole löystynyt yhtään. GTS:t taisin tilata täältä http://www.tuningstudio.fi/portal/fi/.
Myyvät muistaakseni myös tuota H&R:ää. Palvelu on aina ollut kohdallaan...
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Re: Alustasarja

Viesti Kirjoittaja Petter »

Tuo H&R + bilstein sprint 30/30 on ainakin minusta hyvä, ajettu 30 tkm. Ei liian kova eikä matala.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Re: Alustasarja

Viesti Kirjoittaja HMK »

Oman 9-5:n H&R + Bilstein yhdistelmässä auton perä jäi roikkumaan, joten siihen oli pakko sorvata 1 cm korotuspalat. Nyt auto on aika tasapainossa. Ajettavuus on hyvä. Voisi tosin olla ehkä vieläkin jämäkämpi.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Alustasarja

Viesti Kirjoittaja Pola »

koo! Tulisko tuolla -45/-35 madalluksella sitten kerralla suoraan
#3272
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Re: Alustasarja

Viesti Kirjoittaja HMK »

Hyvinkin mahdollista. Ainakin tuolla 30/30 sarjalla ei tullut vaan perä oli selkeästi matalammalla. Ajettavuuteen se ei juuri vaikuttanut, mutta ulkonäköön kyllä.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Re: Alustasarja

Viesti Kirjoittaja Petter »

Tuo 35/45 ei ole tarkoitettu wagoniin. Itse en tykkää, jos auto on kauhen etukenosssa. Ei tuo todellakaan liian kova ole perhekäytössäkään.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
JParhiala
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Loka 27, 2009 22:33

Re: Alustasarja

Viesti Kirjoittaja JParhiala »

Onko kukaan kokeillut pelkillä madallusjousilla(-30mm) ja tehtaan sport iskareilla että kestääkö tolpat vai luovuttaako ne heti?

Katselin tossa H&R:än -30mm jousia ja niille sitten kun orkkis sport iskarit antautuu niin kaveriksi Esim. Koni, Bilstein tai GTS...
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3711
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Alustasarja

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itse menty tuolla Koni/H&R setilla n. 100tkm ja ei mitään ongelmiä, iskarit säädetty aika löysälle, mutta tänä kesänä kyllä tiukkenee..:) Noissa on kyllä tuo säätöpuoli
plussaa vaikkakin säätö tarvitsee iskareiden irroittammista joka nurkassa 8)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: Alustasarja

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Kysellääs uudestaan kokemuksia tästä setistä http://www.race.fi/fi/product/14020-D2+ ... 98-02.html. Nyt sen sais kohtuu edulliseen hintaan, jos tilaa tänkuun aikana. Tänään tuollaisen asentelin WRX STIhin ja hienosti meni paikoilleen ja ajolleen tuntu ihan hyvältä. Muutamassa saabissa tuollainen huhujen mukaan on asennettuna ja kauheesti kiinnostais kuulla käyttökokemuksia.
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Re: Alustasarja

Viesti Kirjoittaja Petter »

JParhiala kirjoitti:Onko kukaan kokeillut pelkillä madallusjousilla(-30mm) ja tehtaan sport iskareilla että kestääkö tolpat vai luovuttaako ne heti?

Katselin tossa H&R:än -30mm jousia ja niille sitten kun orkkis sport iskarit antautuu niin kaveriksi Esim. Koni, Bilstein tai GTS...
Minulla oli vanhassa ng 900 turbossa hetken H&R madallusjouset + vakioiskarit. Eivät ainakaan siinä toimineet yhteen. Normaali-iskarit eivät kyenneet hiilitsemään riittävästi pomppujen jälkeisiä ulosjoustoja ja ajosta tuli pomppivaa.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Alustasarja

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Petter kirjoitti: Minulla oli vanhassa ng 900 turbossa hetken H&R madallusjouset + vakioiskarit. Eivät ainakaan siinä toimineet yhteen. Normaali-iskarit eivät kyenneet hiilitsemään riittävästi pomppujen jälkeisiä ulosjoustoja ja ajosta tuli pomppivaa.
Tonnarissa oli aikoinaan sama setti, H&R ja vakioiskarit. Oli tosiaan hiukan holtiton isommissa ulosjoustoissa, mutta "ongelma" esiintyi ainoastaan suht. "urheilullisesti" ajellessa. Kallistelut yms. oli ihan jees, eikä normaalisti ajellessa tuo ulosjoustokaan haitannut. Ei se toki mitenkään täydellinen ratkaisu ollut.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin