Eilen vuosihuollossa kysyin oman kulkineeni huohotinpäivityksestä asentajalta, joka suojan alle kurkattuaan totesi olevan tekemättä. Huoltopäällikkö ilmoitti, että osia on hyllyssä, jos haluan sen tehtävän, ja hinta olisi jotain lähemmäs 150 eeroa. Samaan hengenvetoon mainitsi, että päivitys ei tee autuaaksi, vaan mahdolliset huohottamattomuudesta johtuneet ongelmat käsitellään tapauskohtaisesti. Niinikään huoltopäällikkö totesi selattuaan huoltokirjaani, että varsinaisen "huoltovälin" ylittyminen muutamalla kuukaudella ei ole ongelma takuulle, kun olen vaihdattanut öljyt 10 tkm välein ja siitä on leima kirjassa. En ruvennut laskemaan rahojani vaan jätin päivityksen tekemättä. Toistaiseksi...

Mielestäni jos ongelma olisi vakava, niin pitäisi olla takaisinkutsukampanja. Jos siis vika on tiedossa ja puhutaan vain mahdollisesta ongelmasta ja vain "päivityksestä", niin silloin autonvalmistaja lienee ottanut harkitun riskin.

En aio menettää uniani tämän takia...
Kommentteja?
Kulkine on 2003 Wagon 2,0t tehdaslastulla 136 kW.