eklunto1 kirjoitti:Yksi vuotokohta on moottorin takana (startin vierssä) oleva öljynpaineanturi. Uusi anturi maksaa n. 20 EUR. Usein hankala pakallistaa heikon näkyvyyden takia. Vaihto edellyttää startin irroitusta, paitsi jos omaa todela pienet sormet ja sopivat työkalut.
anttimak kirjoitti:Voiko stefa vuotaa niin paljon että paineet häviää? Itse vähän epäilen.
Täytyy nostaa keula taivastakohden ja putsailla paikat.
Kannentiivistettä en usko, koska lämmöt on normaalit ja neste on puhdasta.
Onko torx:it kampuran hihnapyörästä kiristetty ? Jos on pumppu sorvaantunut , vaikuttaa kyllä paineisiin ...
Saapi kävi hallin katossa ja paikat putsailtiin. Muuta vuoto kohtaa ei (silmämääräisesti) löytynyt kuin stefa. Torxeja ei ole kiristetty ainakaan minun toimesta, mutta teen sen stefan ja rullien vaihdon yhteydessä..
jahka virosta paketti saapuu.
Vikakoodeissa ei ollut öljynpaineanturista mitään koodeja, niinku ei moottorinohjauksesta muutenkaan. Palaan tarinaan kun pääsen käsiksi stefaan.
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
jos öljyvalo vilkahtelee ajossa, mutta öljyä on koneessa, niin täystuho on lähellä... Syynä vilkahteluun yleensä kutakuinkin entiset laakerit tai imusihti tukossa. molemmat johtaa totaaliseen konerikkoon ennemmin tai myöhemmin, ellei ole jo...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Voi olla ja Nimenomaan tuommosta etta hikoilee öljyjä joka ravosta.
Siinon takaiskuventtiili siinä letkussa joka lähtee kaasuläpältä huohotinsysteemiin. Jos se on jumissa auki, ni ahtopaineet pukkaa öljypohjaan. Jos se taas on jumissa kiinni, ei se sun huohotukses pelaa noin muuten...
Näiton ollu aika monta...
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Märkäkorva kirjoitti:Voi olla ja Nimenomaan tuommosta etta hikoilee öljyjä joka ravosta.
Siinon takaiskuventtiili siinä letkussa joka lähtee kaasuläpältä huohotinsysteemiin. Jos se on jumissa auki, ni ahtopaineet pukkaa öljypohjaan. Jos se taas on jumissa kiinni, ei se sun huohotukses pelaa noin muuten...
Näiton ollu aika monta...
Kiitoksia tiedosta !
Öljypohjan pulttien kantoihin oli taas tipat ilmestyny joten voi olla että se hikoilee myös pohjantiivisteestä.
Alan tutkimaan huohotin systeemit läpi.
Jos jollakin on laittaa linkkiä systeemin räjäytyksestä tai kuvia niin auttaisi asiaa ( keltanokka huohotin huolloissa) !
EDIT: mainittakoot vielä että öljytikunpäähän tulee tätä valkoista töhnää, joka kuuluu ilmeisesti samaan sairauteen?
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Märkäkorva kirjoitti:Voi olla ja Nimenomaan tuommosta etta hikoilee öljyjä joka ravosta.
Siinon takaiskuventtiili siinä letkussa joka lähtee kaasuläpältä huohotinsysteemiin. Jos se on jumissa auki, ni ahtopaineet pukkaa öljypohjaan. Jos se taas on jumissa kiinni, ei se sun huohotukses pelaa noin muuten...
Näiton ollu aika monta...
Kiitoksia tiedosta !
Öljypohjan pulttien kantoihin oli taas tipat ilmestyny joten voi olla että se hikoilee myös pohjantiivisteestä.
Alan tutkimaan huohotin systeemit läpi.
Jos jollakin on laittaa linkkiä systeemin räjäytyksestä tai kuvia niin auttaisi asiaa ( keltanokka huohotin huolloissa) !
EDIT: mainittakoot vielä että öljytikunpäähän tulee tätä valkoista töhnää, joka kuuluu ilmeisesti samaan sairauteen?
eikai siinä kummempaa tutkimista...uusi huohotinsetti kehiin ja pari muuta pikkuletkua,jotka eivät itse huohotinsydeemiin kuulu...vaikka pcs jyväskylä tai merkkitiski
hirveästi en ajelis...
sitten öljypohja ehdottomasti pois ja putsaus..sinne o-renkaat uusiks..
sitten kansi pois ja rassaa ne kannen sisäpuolella olevat pikkuputket auki...uus tiiviste tietty...
etsillä löytyy hyvin em. operaatioista!eikun tutkimaan...tuo öpohjan aukaisu tosiaan stickynä 9-5 threadissa heti ekana