Mystinen öljyvuoto

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
sseppala
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 13:22
Paikkakunta: Lohja

Re: Mystinen öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja sseppala »

eklunto1 kirjoitti:Yksi vuotokohta on moottorin takana (startin vierssä) oleva öljynpaineanturi. Uusi anturi maksaa n. 20 EUR. Usein hankala pakallistaa heikon näkyvyyden takia. Vaihto edellyttää startin irroitusta, paitsi jos omaa todela pienet sormet ja sopivat työkalut.
eikö öljynpaineanturi sijaitse lohkossa eli kannentiivistepinnan alapuolella?
voisiko tosiaan vuotava anturi uittaa öljyä ketjunkiristimen alta?`
Sauli Seppälä
jäsen #1690
9-5 2.3t Maptun 1
9-5 2.0 NappeNol Wagon, viirusilmä
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Mystinen öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja anttimak »

hyvoneju kirjoitti:
anttimak kirjoitti:Voiko stefa vuotaa niin paljon että paineet häviää? Itse vähän epäilen.

Täytyy nostaa keula taivastakohden ja putsailla paikat.

Kannentiivistettä en usko, koska lämmöt on normaalit ja neste on puhdasta.

Onko torx:it kampuran hihnapyörästä kiristetty ? Jos on pumppu sorvaantunut , vaikuttaa kyllä paineisiin ... :cry:

Saapi kävi hallin katossa ja paikat putsailtiin. Muuta vuoto kohtaa ei (silmämääräisesti) löytynyt kuin stefa. Torxeja ei ole kiristetty ainakaan minun toimesta, mutta teen sen stefan ja rullien vaihdon yhteydessä..
jahka virosta paketti saapuu.

Vikakoodeissa ei ollut öljynpaineanturista mitään koodeja, niinku ei moottorinohjauksesta muutenkaan. Palaan tarinaan kun pääsen käsiksi stefaan.
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
melberi
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: La Syys 04, 2010 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mystinen öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja melberi »

Öljynpaineanturista ei tule koodeja. Se on vain kytkin, joka sytyttää lampun mittaristoon.
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Mystinen öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja anttimak »

Kampiakselin stefa vaihdettu, torxit käytin pois ja liiman kans takas.

Öljyvalo hävisi ja vuodot rauhoittui... mutta ei täysin!

Vuotoa näyttäisi olevan myös koneen toisessa päässä.. :(
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
sseppala
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 13:22
Paikkakunta: Lohja

Re: Mystinen öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja sseppala »

siellähän on sitten vaihteistopään stefa odottamassa vaihtoa... ;)
Sauli Seppälä
jäsen #1690
9-5 2.3t Maptun 1
9-5 2.0 NappeNol Wagon, viirusilmä
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Mystinen öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja anttimak »

sseppala kirjoitti:siellähän on sitten vaihteistopään stefa odottamassa vaihtoa... ;)
Sitä minäkin pelkään ! vähän näyttäs että juurikin sieltä välistä hikoilee.

Taitaa olla ensikertalaiselle saabistille tekemätön paikka?

Ja tosiaan öljyvalo hävisi mutta nyt pari kertaa "varovasti" väläyttänyt öljykannua ja öljyä kyllä on koneessa ihan tarpeeksi..
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Mystinen öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Hook »

jos öljyvalo vilkahtelee ajossa, mutta öljyä on koneessa, niin täystuho on lähellä... Syynä vilkahteluun yleensä kutakuinkin entiset laakerit tai imusihti tukossa. molemmat johtaa totaaliseen konerikkoon ennemmin tai myöhemmin, ellei ole jo...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Mystinen öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja anttimak »

Voiko huohotin puolella olla häikkää nimittäin öljyntäyttöaukkoon meinaa hieman nousta öljyä?
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Re: Mystinen öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Voi olla ja Nimenomaan tuommosta etta hikoilee öljyjä joka ravosta.

Siinon takaiskuventtiili siinä letkussa joka lähtee kaasuläpältä huohotinsysteemiin. Jos se on jumissa auki, ni ahtopaineet pukkaa öljypohjaan. Jos se taas on jumissa kiinni, ei se sun huohotukses pelaa noin muuten...

Näiton ollu aika monta...
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Mystinen öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja anttimak »

Märkäkorva kirjoitti:Voi olla ja Nimenomaan tuommosta etta hikoilee öljyjä joka ravosta.

Siinon takaiskuventtiili siinä letkussa joka lähtee kaasuläpältä huohotinsysteemiin. Jos se on jumissa auki, ni ahtopaineet pukkaa öljypohjaan. Jos se taas on jumissa kiinni, ei se sun huohotukses pelaa noin muuten...

Näiton ollu aika monta...
Kiitoksia tiedosta !

Öljypohjan pulttien kantoihin oli taas tipat ilmestyny joten voi olla että se hikoilee myös pohjantiivisteestä.

Alan tutkimaan huohotin systeemit läpi.

Jos jollakin on laittaa linkkiä systeemin räjäytyksestä tai kuvia niin auttaisi asiaa ( keltanokka huohotin huolloissa) !

EDIT: mainittakoot vielä että öljytikunpäähän tulee tätä valkoista töhnää, joka kuuluu ilmeisesti samaan sairauteen?
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Mystinen öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

anttimak kirjoitti:
Märkäkorva kirjoitti:Voi olla ja Nimenomaan tuommosta etta hikoilee öljyjä joka ravosta.

Siinon takaiskuventtiili siinä letkussa joka lähtee kaasuläpältä huohotinsysteemiin. Jos se on jumissa auki, ni ahtopaineet pukkaa öljypohjaan. Jos se taas on jumissa kiinni, ei se sun huohotukses pelaa noin muuten...

Näiton ollu aika monta...
Kiitoksia tiedosta !

Öljypohjan pulttien kantoihin oli taas tipat ilmestyny joten voi olla että se hikoilee myös pohjantiivisteestä.

Alan tutkimaan huohotin systeemit läpi.

Jos jollakin on laittaa linkkiä systeemin räjäytyksestä tai kuvia niin auttaisi asiaa ( keltanokka huohotin huolloissa) !

EDIT: mainittakoot vielä että öljytikunpäähän tulee tätä valkoista töhnää, joka kuuluu ilmeisesti samaan sairauteen?
eikai siinä kummempaa tutkimista...uusi huohotinsetti kehiin ja pari muuta pikkuletkua,jotka eivät itse huohotinsydeemiin kuulu...vaikka pcs jyväskylä tai merkkitiski
hirveästi en ajelis...
sitten öljypohja ehdottomasti pois ja putsaus..sinne o-renkaat uusiks..
sitten kansi pois ja rassaa ne kannen sisäpuolella olevat pikkuputket auki...uus tiiviste tietty...

etsillä löytyy hyvin em. operaatioista!eikun tutkimaan...tuo öpohjan aukaisu tosiaan stickynä 9-5 threadissa heti ekana
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2644
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Mystinen öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja CDTA »

mienkoiv kirjoitti:sitten kansi pois ja rassaa ne kannen sisäpuolella olevat pikkuputket auki
Kansi? Tarkoitat varmaankin venttiilikoppaa.
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1852
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Mystinen öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Venttiilikopassahan ne putket majailee, joten ei tarvitse kansiremonttiin alkaa...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Mystinen öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

:lol: joo siis venakoppaa tarkoitin!
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Mystinen öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja anttimak »

Noniin paketti saapui PCS:stä:
-huohtinpäivitys T7
-venttilikopnletku T7
-öljynpaineletku T7
-takaiskuventtiili+letku
-imusiivilän O-rengas
-väliputken O-rengas
-venttiilikopan tiiviste

Ajattelin ensin tekasta koneeseen pesun, sitte öljyt pois,pohjapois, huohtinpaketti ja venttiilikannen aukaisu ja putsaus.

Jospa sitä tällä operaatiolla pääsis vuodoista eroon ja sais ajella seuraavaan remonttiin asti ilman remontteja :)
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Vastaa Viestiin