Mystinen öljyvuoto

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
JanisHell
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Touko 18, 2011 16:33
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Mystinen öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja JanisHell »

Eipä mitään.
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Yxvaan
Matalapaineturbo
Viestit: 180
Liittynyt: La Helmi 07, 2015 09:06

Re: Mystinen öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Yxvaan »

mrreferee kirjoitti:
Ma Elo 10, 2009 21:10
Nyt otetaan ehdotuksia vastaan, mitä seuraavaksi tarkistetaan... 2.3 t ysifemma-01 vuotaa öljyä paikasta, johon on vaikea nähdä, eli jakopään ketjunkiristimen takaa, noin kannentiivisteen korkeudelta tulee öljynoro, ja jatkaa matkaansa jakopään kotelon kylkeä pitkin alaspäin. Autosta koneistettiin kansi( suoritettiin painetesti), kannentiiviste on uusi ( Elring), koko yläpäässä on uudet tiivisteet, kiristimen tiiviste on vaihdettu. Jakopään stefa ja öljypumpun o-rengas ovat uudet, uusin huohotinpäivitys on asennettu. Jostakin imusarjan alta vuotaa, mutta mistä? Kellään ehdotuksia??? Lisäksi ihmetyttää kaasuläppäkotelon ulkopinnalla oleva öljy...

Markku
Kiristimessä on 2 kpl tiivisteitä. Kaverit vaihdelleet siivapyörän Stefoja kun olettivat sieltä vuotavan. Tarkempi tutkiminen osoitti että vuoto olikin korkeammalla.Jakoketjun kiristin toimii jousella ja käydessä öljynpaineella. Sieltähän se vuoto löytyi. Joko se iso tiiviste oli kupari tai alumiini prikka joka vedetty joskun liian kireälle ja tiiviste oli venähtänyt niin että ei enää pitänyt. Usit tiivite on mielestäni siihen paras. Sitten se pienempi ruuvin juuri myös voi vuotaa..
Toki vuotokohtia voi olla useitakin. Jos kampikammioon syntyy painetta niin vuotoja voi ilmetä esim. kampiakselin stefat. jne.
-Arska-
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Mystinen öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja suapas »

Eiköhän tuo mrrefereen vuoto liene jo selvinny.. Aikaa menny jo reilu 11v. :D
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Vastaa Viestiin