Yritin bensaa imaista tankista veneeseen..onnistumatta , reilu 80 cm menee putki sisään mutta siihen toppaa. Kokeilin 8, 6, 3 mm, virallista bensaletkua ja vähän kovempaa moviseos letkua. Kaikissa sama homma.
Onko siellä joku kuristin / läppä ja onko ylipäätään mahdollista imaista vai tyydynkö satamien bensan hintoihin ?
9-5T kirjoitti:Maaliskuussa 1999 kun vaihdoin 1998 femman uuteen tankkasin sen viimeisenä aamuna kuten aina muulloinkin. 4mm letkun sain menemään tankkiin mutta sieltä ei tullut kuin hiukan joten peruutin muistaakseni vasemman takakulman n.20cm ylös ja sain noin tunnissa bensapinnan vaihtokauppaan sopivaksi.
Kiitoksia, kokeillaan vinkkiä ensi kerralla. Menee vähän 9000 topikkiin, mutta kun kokeilin vanhaa ysitonttuani ( 9000 cc - 90 ) törmäsin johonkin joustavaan noin 50 cm jälkeen. Eli onkohan sielläkin samanlainen kääntyvä nasta kuin siinä heti putken alussa ?
Volvo miehiltä tämän "kikan" kuulin, tosin 240 sarjalaisista tankkaavat V70.set ja huvijahdit..
9-5T kirjoitti:Maaliskuussa 1999 kun vaihdoin 1998 femman uuteen tankkasin sen viimeisenä aamuna kuten aina muulloinkin. 4mm letkun sain menemään tankkiin mutta sieltä ei tullut kuin hiukan joten peruutin muistaakseni vasemman takakulman n.20cm ylös ja sain noin tunnissa bensapinnan vaihtokauppaan sopivaksi.
Vähensitkö myös tuulilasin pesunesteen määrän sopivaksi?
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2002
"Anatomia" selvisi ja toimii seuraavanlaisesti ainankin minun Saabissani.
Kun tankkaa auton täyteen, myös täyttöputken, ajelee bensa asemalta kotiin ja työntää 8 mm letkun sisään niin tankki tyhjenee hienosti pumpun avustuksella vaikka tyhjäksi asti. Mutta jos olet jo pumpannut esim 20 litraa pois ja nostat letkun välillä pois et varmasti saa sitä takaisin rikkomatta mitään. Eli kai siellä joku siivilä / suulake / tötterö / kääntö palikka tai joku vastava on.
mutta pointtina että aivan täydestä tankista saa siis imetteyä bensaa ja letkun työnnettyä vaivatta tankin uumeniin...
Kaikenlaista sitä ihmiset tekee noin 10 Euron säästön takia, jopa omaa Saabia käyttää tankkiautona. . No, toivottavasti ei hajoa mitään sieltä tankin päästä, voi tulla kalliiksi tuontapainen "säästäminen".
tosu kirjoitti:Kaikenlaista sitä ihmiset tekee noin 10 Euron säästön takia, jopa omaa Saabia käyttää tankkiautona. . No, toivottavasti ei hajoa mitään sieltä tankin päästä, voi tulla kalliiksi tuontapainen "säästäminen".
No ei nyt ihan noinkaan..1 + 1 = 2, sen kaikki tiedämme. Minulle bensa maksaa n: 0, 55 senttiä, normaali hinta taitaa pyöriä 1, 35 paikkeilla. 70 litran tankissa säästöä siis n. 56 euroa. Siitä kun vaimokkeen autoa tankkaa, venettä ym. " kodin ja harrastuksen härpäkkeitä " puhutaan tuhansista euroista vuodessa. Eli ei ihan kymppi riitä vaikka eräässä mainoksessa niin väitettiinkin..
Täyttöputken alapäässä tankissa kiinni on jousikuormitettu takaiskuventiili. Nimimerkillä on kokemusta tuon takaiskun jumittumisesta. 3 kertaa niin on käynyt, keskimäärin 1 krt per vuosi. Jos takaisku ei aukea tankatessa, niin tankkiin menee vain noin 15 litraa 3:ssa minuutissa. Pari kertaa tein isomman homman ja ryömin auton alle irrottaen täyttöputken alapään ja herkistelin meisselillä tai vastaavalla takaiskua. Viimeisellä kerralla en enää jaksanut purkaa putkea ja tökkäsin venaa Tv-antennipiuhalla ja johtoa menee putkeen liki metri ennen kun ulettuu venttiiliin asti. Auto on Wagon 2002. Aiheeseen liittyvä linkki: http://www.quasimotors.com/9_5_gas_fill_prob.htm
So far : 900T8 84- > 9000CD 90- > 9-52.3tW 00- > 9-5AeroW-01
Saabana kirjoitti:Täyttöputken alapäässä tankissa kiinni on jousikuormitettu takaiskuventiili. Nimimerkillä on kokemusta tuon takaiskun jumittumisesta. 3 kertaa niin on käynyt, keskimäärin 1 krt per vuosi. Jos takaisku ei aukea tankatessa, niin tankkiin menee vain noin 15 litraa 3:ssa minuutissa. Pari kertaa tein isomman homman ja ryömin auton alle irrottaen täyttöputken alapään ja herkistelin meisselillä tai vastaavalla takaiskua. Viimeisellä kerralla en enää jaksanut purkaa putkea ja tökkäsin venaa Tv-antennipiuhalla ja johtoa menee putkeen liki metri ennen kun ulettuu venttiiliin asti. Auto on Wagon 2002. Aiheeseen liittyvä linkki: http://www.quasimotors.com/9_5_gas_fill_prob.htm
Tankissa on takaisku, joka voi mennä jumiin, mutta käsittääkseni jumitus ei ole millään tavalla kytköksissä bensan imemiseen täydestä tankista. Joten anna mennä vain.
EX: OG 900 GL, OG 900 GLE, OG 900 GLI, 9000 CS, og 9-5, 9-3. Ajossa ng 9-5, 2010 ja 9-3 2010
Aina välillä harmaita hiuksia aiheuttaa jälkipolven OG-95. 2003
No eikö olis helpompaa hommata pari jerrykannuu, ei se bensa pistooli tiedä mihin se "kusee"
Tuonti rajoitus, 10 l maximissaan jos polttoneste tulee auton tankin ulkopuolella, eli kannussa. Toki verot maksaessaan saa tuoda enemmänkin mutta hyöty haihtuu samalla ja "salakuljetus" tulee vieläkin kalliimmaksi.
raama... ei kun WIS:n mukaan tosiaan se pitää pumpata tuo 7 desiä puolessa minuutissa joka tekee tunnissa 84 litraa, joten kuinkahan paljon Järeempi se pumppu pitäis olla
eiköhän tuo vakio riitä, hitaalla tarkoitin sitä että jos n. 50 l pitää pumpata niin saa keitellä kahvit välillä.