vikakoodien luvusta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
masaj
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 08:19
Paikkakunta: yka

vikakoodien luvusta

Viesti Kirjoittaja masaj »

viime torstaina vikavalon syttyessä käytetty vikakoodien luvussa ja koodit nämä (alimmainen tullut aikaisemmin muttei ole jättänyt vikavaloa palamaan)

P0327 nakutustunnistimen piirin, tulo matala rivi 1.
P0140 o2s-piirin katkos, tunnistin 2 (jotain happitunnistimeen viittaavaa oli tässä kohtaa)

*aeron käytöksessä ei mitään erikoista. vikakoodien luvun (nollauksen jälkeen) kohta syttyi ja myöhemmin taas samana iltana sammui. mutta taas parin päivän kuluttua vikavalo palaa...

happitunnistimen/lambdan vaihtamistako ja kumman puoleista (kuulopuheiden mukaan aerossa kaksi tunnistinta) voisi ajatella...ja niitä "tekohengitys" ohjeitakin olisi mielenkiintoista kuulla.
mielestäni paikallisesta merkkihuollosta ei näytä asiantuntijaa löytyvän...
9-5 2,3T Aero A vm.2000, 9000 CC 2,0 16i vm.1990
-----------------------------
900i 2,0 5-ov. vm.1988, 99 GL 2,0 (H-moott.) 5 speed 2-ov. vm. 1982
99 2,0 2-ov. vm.1974 saabistina jo vuodesta 1982
Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Naantali

Re: vikakoodien luvusta

Viesti Kirjoittaja tosu »

Outoa jos merkkihuollossa ei osattu mitenkään auttaa. WIS:n mukaan pitäisi tehdä ainakin ensiksi sytytyskasettidiagnoosi. Molemmat vikakoodit viittaavat samaan ongelmaan. Aika paha tehdä mielestäni mitään ellei etene TECH:n avulla kuten ohjeistettu. Ainahan voi tietysti arpoa...
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
karkivi
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 19:22
Paikkakunta: Kotka

Re: vikakoodien luvusta

Viesti Kirjoittaja karkivi »

WIS neuvoo ensin tarkistamaan johdotukset sekä DI-kasetin päässä ja Trionic -boxin napa numero 38. Nämä pätee ainakin P0327 koodiin. Saattaa olla DI-kasetissa myös vikaa, joten kannattaa kokeilla myös toista kasettia.

Kyseinen vika sytyttää ce -valon toisella ajokerralla jos on nollattu.
9-5 2,3t(+) Vector wagon -02
9000 CS 2,0 -93
95 kartano -74
masaj
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 08:19
Paikkakunta: yka

Re: vikakoodien luvusta

Viesti Kirjoittaja masaj »

nonniin, vikakoodien nollauksen/akun plussa navalta kenkä kymppiminuutiksi irti, oranssi häiriövalo sammutettu mutta hetikohta ajossa taas syttyi.
päivän parin kuluttua valo ei sytykkään...
sytkäkasetti käytetty irti ja alta löytyi EO15839, onko vaihtokampanjan numeroita?
toiseen asiaan eli akun irroituksen jälkeen radio herjaa koodia. onko näin vai niin, että merkkihuollon testerillä voisi kytkeä radion jälleen jopa toimintaan? :roll:
9-5 2,3T Aero A vm.2000, 9000 CC 2,0 16i vm.1990
-----------------------------
900i 2,0 5-ov. vm.1988, 99 GL 2,0 (H-moott.) 5 speed 2-ov. vm. 1982
99 2,0 2-ov. vm.1974 saabistina jo vuodesta 1982
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: vikakoodien luvusta

Viesti Kirjoittaja JKen »

Mimmi kirjoitti:
masaj kirjoitti: toiseen asiaan eli akun irroituksen jälkeen radio herjaa koodia. onko näin vai niin, että merkkihuollon testerillä voisi kytkeä radion jälleen jopa toimintaan? :roll:
TECH vaaditaan.
OT: Ilmeisesti vuosi-mallikohtaista, kun 01 ja 06 radio toimii akun irroituksen jälkeenkin
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
masaj
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 08:19
Paikkakunta: yka

Re: vikakoodien luvusta

Viesti Kirjoittaja masaj »

tech 2:lla radio yhdistetty jälleen toimintaan :wink:
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: vikakoodien luvusta

Viesti Kirjoittaja Termos »

masaj kirjoitti: mielestäni paikallisesta merkkihuollosta ei näytä asiantuntijaa löytyvän...
Jouduin pakosta Yka:n merkkihuollossa kerran käymään. Olikohan 2006?
Enivei, moottorin vikavalo syttyi, kun oltiin paikkakunnalla. Heput siinä ooppelin liikkeessä koitti TECH2-masiinaa ymmärtää, eivät saaneet Saabista vikakoodeja selville.
Epäilivät arvalla imuvuotoa, tämä huoltojannu sitten multa kysymään, että "missä näissä saapeissa on ilmanputsari". Ziisus, merkkihuollossa :roll:

9-5:n bypass venttiiliäkin kävin kerran tiskiltä ostamassa, eipä ollut tuttu osa, tilaukseen ois mennyt...

Eikö siellä vieläkään ole koulutettu edes yhtä jamppaa, jolla olis edellytykset saada Saab kuntoon?

Ps. Vika oli oudosti oirehtivassa ilmamassamittarissa, ei pätevämmätkään mekaanikot sitä ihan lonkalta hokanneet.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Vastaa Viestiin