Missä vika kun auto on jättänyt minut odottelemaan kaupan pihalle jo kaksi kertaa kun ei ole lähtenyt käyntiin mutta viiden minuutin odottelun jälkeen lähteekin käyntiin. Vian ollessa päällä starttaa ihan normaalisti mutta ilmeisesti ei saa bensaa kun ei käynnisty. Eilen kotiin tullessa sammui yllättäen pakitustilanteessa (jo toinen kerta) ja ei millään käyntiin. Aamulla lähdin töihin niin taas toimi normaalisti.
Mitään varoituksia ei ole tullut koelautaan ja DI-box on vaihdettu 20tkm sitten.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?? Alkaa heräämään kohtuullinen epäluottamus ruotsalaista laatumerkkiä kohtaan kun koko ajan pitää pelätä mitä menee mistäkin rikki.
9-5 -99 2.0 t sammuilee???
Luetutin vikakoodit Aineella, mutta eipä antanut mitään infoa. Paras arvaus on mulla (luettuani tätä foorumia) että kampiakselin asentoanturi on sökönä ja samaa mieltä oli mekaanikko. Laitettiin tilaukseen...maksoi 149 € aika paljon...saako mistään halvemmalla??
Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta??
Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta??
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Epäilen myös kampiakselin asentoanturivikaa. Tällöin Trionic ei saa tietoa kampiakselin asennosta (~moottorin kierrosluvusta) ja koska tietoa puuttuu, auto ei lähde käyntiin.
Mulla oli ihan samanlaiset oireet ennen kuin kampiakselin anturi alkoi piiputtamaan oikein kunnolla. Auto oli tosi "tukkoisen" tuntuinen ja sitten yhtenä aamuna se vain ei käynnistynyt. Löi vain Check ACS -valon päälle(auto oli silloin vielä Sensonic). Vähän ajan päästä auto käynnistyi ja ajoin heti lähimmälle Saab -huoltamolle tilaamaan kampiakselin asentoanturia. Kun uusi anturi laitettiin paikalleen, auto lähti hyvin käyntiin, eikä ollut enää "tukkoisen oloinen".
Tuo kampiakselin anturivika on siinä mielessä kiusallinen, että se ei välttämättä ilmoita mitään vikaa (Check Engine jne.), jos sen toiminta pätkii. Sensonic -autossa tuon oireen pystyi havaitsemaan ainoastaan siitä, että tuo em. Check ACS -valo syttyi palamaan, koska Sensonic ottaa moottorin kierrosluvun kampiakselin anturilta.
Mikäli vika olisi sytytyskasetissa, niin auto tuskin enää lähtisi ollenkaan käyntiin. 9-5:ssa oleva musta sytytyskasetti kun ei oikein varottele itsestään, vaan hajoaa "kertarysäyksellä".
Mulla oli ihan samanlaiset oireet ennen kuin kampiakselin anturi alkoi piiputtamaan oikein kunnolla. Auto oli tosi "tukkoisen" tuntuinen ja sitten yhtenä aamuna se vain ei käynnistynyt. Löi vain Check ACS -valon päälle(auto oli silloin vielä Sensonic). Vähän ajan päästä auto käynnistyi ja ajoin heti lähimmälle Saab -huoltamolle tilaamaan kampiakselin asentoanturia. Kun uusi anturi laitettiin paikalleen, auto lähti hyvin käyntiin, eikä ollut enää "tukkoisen oloinen".
Tuo kampiakselin anturivika on siinä mielessä kiusallinen, että se ei välttämättä ilmoita mitään vikaa (Check Engine jne.), jos sen toiminta pätkii. Sensonic -autossa tuon oireen pystyi havaitsemaan ainoastaan siitä, että tuo em. Check ACS -valo syttyi palamaan, koska Sensonic ottaa moottorin kierrosluvun kampiakselin anturilta.
Mikäli vika olisi sytytyskasetissa, niin auto tuskin enää lähtisi ollenkaan käyntiin. 9-5:ssa oleva musta sytytyskasetti kun ei oikein varottele itsestään, vaan hajoaa "kertarysäyksellä".
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu ja auto toimii taas moitteetta. Lopussa tuli SID näyttöön teksti Time To Service ja seuraavan kerran kun sammutti ei enään lähtenyt ollenkaan käyntiin. Onneksi oli pirssi jo huollossa siinä vaiheessa. Ilmeisesti kun anturi sanoo lopullisesti työsopparin irti niin siinä vaiheessa vasta trionic tajuaa tilanteen.