lämmitys

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
lipina
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Marras 04, 2009 18:51

lämmitys

Viesti Kirjoittaja lipina »

autoni on 2.3 t...vm.2000....kuskin puolelle ei tuu lämmintä ilimaa...vänkärille tullee...puhallus suuntaukset kyllä toimii...kaliprointi antaa vika koodin 08.
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: lämmitys

Viesti Kirjoittaja A.L. »

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=66339

Askelmoottori käteen ja sen aukaisu. Moottorin ratas liukunut 78,64% todennäköisyydellä ohi toisen rattaan :D Ratas kohdilleen ja lämpöä tulee
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
lipina
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Marras 04, 2009 18:51

Re: lämmitys

Viesti Kirjoittaja lipina »

hellurei...kyllähän se askelmoottorin hammasratas akseli oli liikkunut ohi sen toisen rattaan...nyt läppä liikkuu,ja lämmintä tullee...kiitoksia vinkkeistä....ja naapurin remontti Veskulle.
JussiM
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 20:25
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: lämmitys

Viesti Kirjoittaja JussiM »

lipina kirjoitti:hellurei...kyllähän se askelmoottorin hammasratas akseli oli liikkunut ohi sen toisen rattaan...nyt läppä liikkuu,ja lämmintä tullee...kiitoksia vinkkeistä....ja naapurin remontti Veskulle.

Onkos näissä samanlaiset nuo palikat, itellä MY02 farkku ja sama vika.
Yritin tuossa pari viikkoa sitten tutkia hieman asiaa, mutta en saanut tuota kyseistä askelmoottoria irti, koska en yksinkertaisesti saanut kaikkia kiinnitysruuveja irti tuosta möhkäleestä. Siis jos ylipäätään olin oikeaa palikkaa irroittamassa. tuossa linkitetyssä topikissa puhuttiin, että olis parilla ristipäällä kiinni, mutta mulla oli sellasia 6mm "pulttikannalla" olevia ruuveja useampia ja yksi oli vielä sellaisessa paikassa johon ei nähnyt eikä saanut hylsyäkään kunnolla laitettua.

Ja senverran korjausta edelliseen, eli ei puhalla kuskille kylmää jos ei mene koskemaan lämmönsäätöihin. Heti jos pienentää lämpötilaa asteellakin, alkaa varpaat sinertämään :(

Mutta kuva ois kiva, jos jollain olis semmoinen mistä saa selkoa, notta mitä pitäs irrottaa ja mistä.
9-5 2.3t A Vector Wagon -02
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: lämmitys

Viesti Kirjoittaja A.L. »

JussiM kirjoitti:
lipina kirjoitti:hellurei...kyllähän se askelmoottorin hammasratas akseli oli liikkunut ohi sen toisen rattaan...nyt läppä liikkuu,ja lämmintä tullee...kiitoksia vinkkeistä....ja naapurin remontti Veskulle.

Onkos näissä samanlaiset nuo palikat, itellä MY02 farkku ja sama vika.
Yritin tuossa pari viikkoa sitten tutkia hieman asiaa, mutta en saanut tuota kyseistä askelmoottoria irti, koska en yksinkertaisesti saanut kaikkia kiinnitysruuveja irti tuosta möhkäleestä. Siis jos ylipäätään olin oikeaa palikkaa irroittamassa. tuossa linkitetyssä topikissa puhuttiin, että olis parilla ristipäällä kiinni, mutta mulla oli sellasia 6mm "pulttikannalla" olevia ruuveja useampia ja yksi oli vielä sellaisessa paikassa johon ei nähnyt eikä saanut hylsyäkään kunnolla laitettua.

Ja senverran korjausta edelliseen, eli ei puhalla kuskille kylmää jos ei mene koskemaan lämmönsäätöihin. Heti jos pienentää lämpötilaa asteellakin, alkaa varpaat sinertämään :(

Mutta kuva ois kiva, jos jollain olis semmoinen mistä saa selkoa, notta mitä pitäs irrottaa ja mistä.
Onhan niis meisselinki urat..
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: lämmitys

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Ei koske yllä olevaa ongelmaa, mutta saman otsikon alle menee hienosti. Eli muistanko väärin kun muistelen et femmas vois Tech:llä ohjelmoida ilmastointiin ns. Pohjola-asetuksen? Entä onko ng900 sama juttu? Jännitykselläa odotan kuinka monisanaisia vastauksia tulee :)
Ahdonvoimaa
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: lämmitys

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Mitähän mahtaa tarkoittaa tämä vesiventtiilin olemassa olo? Mikä vikakoodi sieltä tulee jos asetuksia muuttaa? Voiko sitä venttiilia vaihtaa ettei vikakoodia tule ja onko isokin työ tiedossa? Muistelin et ilmastoinnin asetuksien muuttaminen ns. Pohjola-asetuksiin antaisi lämpöä enempi ja nopeammin ohjaamoon. Oliko niin, että muualle eurooppaan ns. lämpimän ilmanalan maihin vietyihin autoihin on ohjelmoituu erilaiset lämmitysarvot ilmastointiin kuin tänne pohjoiseen tuotaviin autoihin?
Ahdonvoimaa
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: lämmitys

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

No niin, kiitoksia jälleen kerran hyvistä vastauksista.
Ahdonvoimaa
JussiM
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 20:25
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: lämmitys

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Musti kirjoitti:Mr. Platonoff on joutunut korjailemaan murtuneita muoviosia. Askelmoottorikin irrotetaan jossain vaiheessa. Kuvia on jälleen kiitettävästi.

http://photo.platonoff.com/Auto/2008073 ... ion_Motor/
http://photo.platonoff.com/Auto/2009101 ... or_Repair/

Noniin. Nyt oli hyvä kuva, josta huomasin myös syyn siihen miksi en saanut yläruuvia auki. Elikkä Ruåtsin poijjaat on laittanut tuonne jarrupolkimen yläpuolelle turvallisuutta? ja painoa lisäävän romuraudan palasen, jota en edellisellä kerralla tajunnut ottaa pois tieltä. Ja sehän oli vaan kahdella mutterilla kiinni.

Kuva

Kuva
A.L. kirjoitti:Onhan niis meisselinki urat..
Joo... eipä näkynyt, kuten jo aiemmin sanoin. Mutta nyt pääsin räikällä yläruuvin kimppuun ja sain palikan irti. Akselihan se siellä oli lähtenyt liikenteeseen ja nyt pelaa normaalisti

Kuva

Tuossa vielä tuo syyllinen itse teossa.
9-5 2.3t A Vector Wagon -02
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Re: lämmitys

Viesti Kirjoittaja tami »

Pitkästä aikaa tuli femmaan jotain korjattavaa kun noiden reippaampien pakkasten aikaan alkoi kojelaudasta kuulumaan startatessa rutinaa. ACC:n kalibroinnin yhteydessä heitti vikakoodin 1_08 eli siis askelmoottorista oli todennäköisesti kyse.
Tuli tässä joulun kunniaksi, kinkunpaiston yhteydessä, remontoidussa lämpöisessä tallissa irroitettua tuo moottori ja sen akselihan sieltä oli uinut itsensä ulos. Akseli takaisin paikoilleen ja homma pelaa.
Kiitoksia paljon aikaisemmin ko. asian kanssa painiville hyvistä ohjeista ja kuvista, helppo homma korjata kunnon ohjeilla.
On tämä vaan hyvä foorumi !
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: lämmitys

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Eilen kun olin lähdössä kaupasta tuli viereen 9-5 takalasit aivan jäässä. Taisi vain olla sama vika kun meidän 9-5 että koko tanko irti ja taakse ei siksi tule puhallusta. :D
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Re: lämmitys

Viesti Kirjoittaja tami »

Nonii perkele. Mitähän tuli mokattua tuossa kuskinpuolen askelmoottorin akselin takaisin työnnössä. Otin femman tallista pihalle ja kävin heittämässä kauppareissun, niin ei puhalla enää mitään ???
ACC:n kalibrointi ei näytä vikakoodeja, eikä enää kuulu rutinaa startissa kojelaudan tietämiltä kuten ennen askelmoottorin käpälöintiä. Tältä osin siis kaikki kunnossa, mutta miten saisin tuon ACC:n nyt taas puhaltamaan.
Näytössä kaikki OK, näyttää että puhaltaisi ihan normaalisti mutta ilmasuuttimista ei tule pihaustakaan ?
Apuja, on aika ikävä pakkaskeleillä ajella ilman tuuletusta laseille !?
Edit. ennen askelmotorin käpälöintiä kaikki puhallukset toimi hyvin paitsi antoi tuon vikakoodin 1_08 ja rutinat kojalaudasta.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: lämmitys

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Akun kenkä irti hetkeksi ja takaisin kiinni. Auttaa 9-3 SS kun siinä kerran kaks vuodes puhallin simahtaa :D
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Re: lämmitys

Viesti Kirjoittaja tami »

9-5T kirjoitti:koititko onko akseli ehjä jollei korjaa tai osta korjauspala.
Joo kaikki näytti olevan ihan kunnossa ja kaikki rattaatkin pyörivät kevyesti. Se valkoinen rajoitin mitä moottorin mukana liikkuu oli ehjä... Voiko muka tuo askelmoottori pelkästään mykistää koko puhallussyteemin?
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Re: lämmitys

Viesti Kirjoittaja tami »

9-5T kirjoitti:Jos puhallin lakkasi toimimasta lienee tuon korjaus siihen kaikista vähiten vaikuttava asia eikä todennäk. liity mitenkään toisiinsa.
Oudolta se vähän tuntuisikin. En vain jaksa kovin vahvasti uskoa että itse puhallin olisi sanonut sopimuksen irti juuri samaan aikaan. Aiemmin laitteessa minkäänlaisia vian oireita en ole havainnut, ei pätkimistä tms. Mistähän tuohon lähtisi vikaa etsimään?
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Vastaa Viestiin