Automaatin käyttö
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Automaatin käyttö
Kertokaas ajatteko automaatilla kaupungissa 3 vaihteella vai D :llä. Onko merkitystä? Ko auto 9-5 vm99 2.3 se
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: Automaatin käyttö
9-5:lla D:llä ja sportti asennossa... tonnarilla 3:lla.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: Automaatin käyttö
Miksi sport asennossa... vai . Onko parempi? Liittyykö voiteluun?V-M kirjoitti:9-5:lla D:llä ja sportti asennossa... tonnarilla 3:lla.
V-M
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: Automaatin käyttö
3, 2001topperharley kirjoitti:Kertokaas ajatteko automaatilla kaupungissa 3 vaihteella vai D :llä. Onko merkitystä? Ko auto 9-5 vm99 2.3 se
D, 2006
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Automaatin käyttö
Sport lisää vaan kaasupolkimen herkkyyttä, ei muuta. Mutta se saattaa tehdä kaupunkiajosta mukavampaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: Automaatin käyttö
Kiitos.
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: Automaatin käyttö
Aina D.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
-
- "Turbo"
- Viestit: 212
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:50
- Paikkakunta: AKAA
Re: Automaatin käyttö
Sport-kytkin valitsee myös TCM:ltä (vaihteiston ohjausboxi) erilaisen vaihtamisohjelman ainakin viisivaihteisissa.
Mikko Parikka
#1057#
#1057#
Re: Automaatin käyttö
Aina D kun ajetaan eteenpäin, tuolla 9-3:lla muutaman kerran kokeillut manuaalitoimintoa, mutta melko lailla turha keksintö. Vaihtamisviive sekä herkempi kaasupoljin tekee ajamisen manuaalitoiminnolla helposti kulmikkaaksi ja nykiväksi jollei ole tarkkana.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Automaatin käyttö
Mikähän idea koko noissa nappivaihteissa on? Ainoa keksimäni asia on moottorijarrutuksen mahdollisuus jossain alpeilla ja Turussa Louhen parkkihallin rampilla, jolloin jarruja voi säästää. Automaatti periaatteessa heittää aina isommalle vauhdin noustessa, mutta onko silläkään suurta merkitystä käytännössä. Automaatti on nimenomaan kaupungissa hyvä vehje, muutenhan se olisi aika tarpeeton systeemi. Miksi sitä ei sitten käyttäisi kaupungissa.
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)
Re: Automaatin käyttö
Ei mitään muuta ideaa kuin se että asiakkaat intona ostaa auton jossa on hienot nappivaihteet. Tuskin niitä monikaan ensi innostuksen jälkeen oikeasti käyttää mutta jos ostopäätökseen vaikuttaa niin asiakas saa mitä asiakas haluaa vaikka se olisikin hiukan hölmö toive.miklaa kirjoitti:Mikähän idea koko noissa nappivaihteissa on?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Automaatin käyttö
Itse kun vedän asuntovaunua niin silloin manuaaliasennosta on hyötyä. D-asennossa kun 80 vauhdissa vaihteisto käyttää viitosta, mutta momentinmuunnin ei mene lukkoon. Ilman vaunua tietenkin menee lukkoon. Jos taas valitsee käsin nelosen niin on heti lukossa. Kulutusmittarin mukaan kulutus laskee melkein kaksi litraa.
Re: Automaatin käyttö
Rattinapit todellakin täysin naurettavat! Risteyksissä menee kädet solmuun, vaihto pitäisi voida tehdä vaihdekepistä. Paras versio mielestäni on perinteinen 1-2-3-D-N-R-P. Nykyisessä ajopelissä, 9-3:ssa on noin, ja siinä voi jossain tilanteessa kierrättää konetta luontevasti hieman enemmän - vaikkapa vaunun vedossa. Ajotietokoneen mukaan kulutuksessa maantiellä on ISO ero 3 ja 4 vaihteen välillä.
Re: Automaatin käyttö
D, sitä varten se automaatti hankitaan että se toimisi automaattisesti
Pakkokolmosta tms. käytän vain jos laatikko empii kahden vaiheilla ja vaihtaa koko ajan edestakaisin kaasupolkimen liikettä mukaillen. Tätä on esiintynyt täkäläisissä maisemissa lähinnä raskasta kuormaa vetäessä.
Pakkokolmosta tms. käytän vain jos laatikko empii kahden vaiheilla ja vaihtaa koko ajan edestakaisin kaasupolkimen liikettä mukaillen. Tätä on esiintynyt täkäläisissä maisemissa lähinnä raskasta kuormaa vetäessä.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
- Paikkakunta: Stadi
Re: Automaatin käyttö
OT, mutta kun olen kulkenut Stadin ja Jyväskylän väliä yli neljä vuotta joka viikko, niin olen funtsinut, että vakionopeussäätimessä saisi olla kolme "itseohjelmoitavaa" asetusta; 80, 100, 120. Noilla rattinapeilla tekisi valinnat. Kyllä 4 -tiellä usein voi ajella pitkät matkat miltei yksinään, joten noilla oikeasti tekisi jotain.KN/Lieto kirjoitti:Rattinapit todellakin täysin naurettavat!
D ja Sport ainoat joita käytän femmassa. Yhden kerran risteyksestä lähtiessä kokeilin Winter -asentoa, no huh! Tonnareilla ajaessani D on ainoa valintani.
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
9-5 SE 2,0tA -98