Eli asiaan onko mahdollista saada 7-8000€;lla luotettavasti pelaava Aero vai onko fiksumpaa sijoittaa hieman laiskempaan 2,3T;hen?
Itse hain viikko sitten länsinaapurista allekirjoituksen öljyvaahdottimen, sitä etsiessä ainakin itse totesin että kategorisella konetehoon liittyvällä päätöksellä ei välttämättä voi odottaa säästävänsä (ellei sitten päätä ostaa karvalakin karvalakkia 2.3Ttä ja vertaa sitä Aeroon) ainakaan paljon. Yksilöitä sieltä kuitenkin etsitään ja esim. sillä ostaako auton Tukholmasta (likvidimmät markkinat?) vai vähän kauempaa näytti olevan enemmän vaikutusta hintaan kuin varusteilla+tehoversiolla. Lisäksi Tukhomassa autoja myyvät yksityishenkilöt eivät olleet myöskään yhtä kiinnostuneita käymään kauppaa Suomen suuntaan toisin kuin sivummalla. Näin ainakin meikäläisen tapauksessa.
Oma kalikka löytyikin sitten tosiaan Uumajasta; todella fiksu, jämpti ja hyvää englantia puhuva myyjä oli suuri motiivi lähteä sinne saakka. Auto on 86.000 km ajettu, kulkee tasan yhtä hyvin kuin faijani uutena ostama ja lähinnä sunnuntaiautona pitämä -05 45.000 ajettu Aero. Puslia jarrukenkiä ym vaihdeltu aktiivisesti, merkintöjä ylimääräisistä öljynvaihdoista olisin mielelläni nähnyt huoltokirjassa mutta niitä ei ollut. Huoltokirja muuten kunnossa, huohotinpäivitys asennettu pari vuotta / 20.000 km sitten myyjän toimesta heti tämän hankittua auton, juhlallisella "no sludge problems of what so ever" -vakuutuksella mennään. Kuuntelinhan minä sitä konetta tietenkin tarkasti ja tihrustin öljytikun päätä kovasti ostohetkellä mutta tiedän ettei noilla keinoilla juuri mitään diagnoosia tehdä.
Vielä keskustelun ruokkimiseksi kysymys: Saako sieltä jakopäästä kuulua minkäänlaista ääntä (niin että korvan vie viiden sentin päähän kone tyhjäkäynnillä) vai pitäisikö sen olla täysin hiljainen/ korkeintaan suhista vaikka stetoskoopilla kokeilisi. Kyllä sieltä nyt kuulee että joo, (tasapaino?)ketjuhan siellä pyörii kun vie korvan viereen, mutta ei mitään muuta. Onko tämä ok vai onko syytä vaipua epätoivoon, ripotella tuhkaa yllensä ja todeta "paskan ostin"? Mitä niitä muita seurattavia vika-indikaatioita olikaan? Kaiken foorumin lukemisen jälkeen olen niin valveutunut (l.peloissani) että öljyn pintaa osaan seurata päivittäin.
Miksi ehdottaa ahdaspenkkistä kun voisi valita tyylikkään arcin tai ehkä aeroa paremmin varustellun vectorin samalla koneella ja ahtimella
Omasta mielestäni ahtaampi penkki näyttää huomattavasi paremmalta, ja kyllä itse ainakin mahdun siihen, vaikka en edes ole varsinainen kuivan kesän orava.
Lopuksi vielä pakollinen mehustelu: mahtava pelihän se on, ja kulkee niin perkeleesti.