Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Tervehdys,tässä on jonku aikaa koitettu rahaa säästellä auton vaihtoon. Nykyään olen vielä volvo-mies mutta kiinnostusta olisi vaihtaa 2 litrainen vapaastihengittävä vähän ripeämpään autoon.
Olen katsellut niin volvon T4 ja T5 laitteita kuin myös audi A4 1,8T;ja.
Volvoissa on vikoja suhteellisen runsaasti,tai jos ei nyt ihan runsaasti niin ainakin kalliisti. wetteri...
Saabin 9-5 on katsastamojen hylkäyslistalla 2001 vuosimallilla 5. vähävikaisin ja vuosimallilla 2003 18. vähävikaisin.
Ruotsin puolella on 2.3T ja jopa Aeroja melko edullisesti lähtien 5k€ ylöspäin,eikä edes kauheasti Milejä keränneenä. Veroja paukahtaa ikäväkyllä ehkä kolmisen tuhatta joten ei ihan mahdottomia ole pelkkään auton hintaan sijoittaa.
Eli asiaan onko mahdollista saada 7-8000€;lla luotettavasti pelaava Aero vai onko fiksumpaa sijoittaa hieman laiskempaan 2,3T;hen?
Varsinkin tuossa Aeron koneessahan on vääntöä aika mellevästi joten luulisi voimansiirron olevan kovilla vai miten on? esim. kytkin,vetarit tai jopa laatikko pidemmän päälle. Tietenkin edellisten käyttäjien ajotyylillä on suuri merkitys.
Tuo GM alaisuus ainakin lupailisi sähkövikoja?
Valaiskaahan hieman kun tällähetkellä ei ole oikein saabeista tietoa,pelkkiä huhuja.
Olen katsellut niin volvon T4 ja T5 laitteita kuin myös audi A4 1,8T;ja.
Volvoissa on vikoja suhteellisen runsaasti,tai jos ei nyt ihan runsaasti niin ainakin kalliisti. wetteri...
Saabin 9-5 on katsastamojen hylkäyslistalla 2001 vuosimallilla 5. vähävikaisin ja vuosimallilla 2003 18. vähävikaisin.
Ruotsin puolella on 2.3T ja jopa Aeroja melko edullisesti lähtien 5k€ ylöspäin,eikä edes kauheasti Milejä keränneenä. Veroja paukahtaa ikäväkyllä ehkä kolmisen tuhatta joten ei ihan mahdottomia ole pelkkään auton hintaan sijoittaa.
Eli asiaan onko mahdollista saada 7-8000€;lla luotettavasti pelaava Aero vai onko fiksumpaa sijoittaa hieman laiskempaan 2,3T;hen?
Varsinkin tuossa Aeron koneessahan on vääntöä aika mellevästi joten luulisi voimansiirron olevan kovilla vai miten on? esim. kytkin,vetarit tai jopa laatikko pidemmän päälle. Tietenkin edellisten käyttäjien ajotyylillä on suuri merkitys.
Tuo GM alaisuus ainakin lupailisi sähkövikoja?
Valaiskaahan hieman kun tällähetkellä ei ole oikein saabeista tietoa,pelkkiä huhuja.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Unohda nuo nelipyttyset huohotusvammaiset öljyvaahtovatkaimet ja sijoita herraskaiseen 3.0t V6 koneeseen. Juu, vie enemmän bensaa, ei saa kuin automaattivaihteisena (mikä nyt käyttöautossa on pelkkää plussaa) ja paperilla on arvot kehnommat kuin Airossa, mutta kyllä se vaan on hienostunut moottoripaketti ja yleissti ottaen Griffinissä varusteetkin kohdillaan
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Tai sitten ostat halvemmalla esim.2.0t vectorin ja pistät siihen aeron ahtimen ja 3" koko putkiston ja sopivan näppärän softan niin alkaa vakio aerokin tuntumaan laiskaltaDiyer1 kirjoitti:Tervehdys,tässä on jonku aikaa koitettu rahaa säästellä auton vaihtoon. Nykyään olen vielä volvo-mies mutta kiinnostusta olisi vaihtaa 2 litrainen vapaastihengittävä vähän ripeämpään autoon.
Olen katsellut niin volvon T4 ja T5 laitteita kuin myös audi A4 1,8T;ja.
Volvoissa on vikoja suhteellisen runsaasti,tai jos ei nyt ihan runsaasti niin ainakin kalliisti. wetteri...
Saabin 9-5 on katsastamojen hylkäyslistalla 2001 vuosimallilla 5. vähävikaisin ja vuosimallilla 2003 18. vähävikaisin.
Ruotsin puolella on 2.3T ja jopa Aeroja melko edullisesti lähtien 5k€ ylöspäin,eikä edes kauheasti Milejä keränneenä. Veroja paukahtaa ikäväkyllä ehkä kolmisen tuhatta joten ei ihan mahdottomia ole pelkkään auton hintaan sijoittaa.
Eli asiaan onko mahdollista saada 7-8000€;lla luotettavasti pelaava Aero vai onko fiksumpaa sijoittaa hieman laiskempaan 2,3T;hen?
Varsinkin tuossa Aeron koneessahan on vääntöä aika mellevästi joten luulisi voimansiirron olevan kovilla vai miten on? esim. kytkin,vetarit tai jopa laatikko pidemmän päälle. Tietenkin edellisten käyttäjien ajotyylillä on suuri merkitys.
Tuo GM alaisuus ainakin lupailisi sähkövikoja?
Valaiskaahan hieman kun tällähetkellä ei ole oikein saabeista tietoa,pelkkiä huhuja.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Taloudessa on 3- ja 8-vuotiaat Aerot. Vanhempaan on vaihdettu ilmastoinnin näyttö ja nyt syksyllä vaihdelaatikko (automaatti) kun entinen alkoi pitää ihmeellistä kolinaa (toimi kyllä ihan normaalisti). Jos pieniä nitinöitä ei lasketa, niin mitään muuta vikaa ei ole ollut. (Nojaa, vaimo kyllä testasi, kumpi on lujempi, peili vai tiiliseinä (seinä voitti) - mutta tuosta ei oikein voi Aeroa syyttää.)Diyer1 kirjoitti:Varsinkin tuossa Aeron koneessahan on vääntöä aika mellevästi joten luulisi voimansiirron olevan kovilla vai miten on? esim. kytkin,vetarit tai jopa laatikko pidemmän päälle. Tietenkin edellisten käyttäjien ajotyylillä on suuri merkitys.
Tuo GM alaisuus ainakin lupailisi sähkövikoja?
Valaiskaahan hieman kun tällähetkellä ei ole oikein saabeista tietoa,pelkkiä huhuja.
Toisaalta, jos tätä foorumia lukee, niin ottaa varmaan joka reissulle trailerin ja vara-auton mukaan..
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Vähän venyttää budjettia niin ostaa vm.-04:n. Ei huohotusongelmia
Varustetasoksi Vector tai Aero, pilot-paketti ja xenonit kriteereiksi niin varustelukin on sopiva.
Varustetasoksi Vector tai Aero, pilot-paketti ja xenonit kriteereiksi niin varustelukin on sopiva.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Juuri näin..-04 ja ylös päin, Vector tai AeroMaikki kirjoitti:Vähän venyttää budjettia niin ostaa vm.-04:n. Ei huohotusongelmia
Varustetasoksi Vector tai Aero, pilot-paketti ja xenonit kriteereiksi niin varustelukin on sopiva.
Jos vanhempaa sarjaa niin sitä parempi mitä enemmän tyyppivikoja on TODISTETUSTI korjattu
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Tämäkin paljon hoettu "totuus" on kylläkin jo kumottu muutamalla jakopääremontilla em. vuosimalleihin. Se on edelleenkin tässä, kuten monissa muissakin vaivoissa kiinni vain ja ainoastaan siitä aiemmasta pidosta, eikä pelkästään esim. vuosimallista, tms.Maikki kirjoitti:...niin ostaa vm.-04:n. Ei huohotusongelmia.
#3418
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
J.N kirjoitti:Tämäkin paljon hoettu "totuus" on kylläkin jo kumottu muutamalla jakopääremontilla em. vuosimalleihin. Se on edelleenkin tässä, kuten monissa muissakin vaivoissa kiinni vain ja ainoastaan siitä aiemmasta pidosta, eikä pelkästään esim. vuosimallista, tms.Maikki kirjoitti:...niin ostaa vm.-04:n. Ei huohotusongelmia.
Nyt tarttis saada faktoja kehiin.......
Ruotsin foorumeita aika paljon lukeneena olen sitä mieltä että väitteesi ei pidä paikkaansa.
Kyllä -04:sesta uudempiin vuosimalleihin on huohotuksesta johtuneet ongelmat loistanu poissaololla.
Kyllä se uudempikin kone kuluu mutta ei niitä voi verrata vanhempiin vuosimalleihin tulleisiin ongelmiin jotka ovat olleet suoraa seurausta tukkeutuneesta huohotuksesta.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Tiedän yhden jakopäärempatun 2004 pohjaisen auton, jossa oli koneen sisällä vaaleaa möhnää ja kevyesti rohiseva jakopää, vaikka oli huollettu ohjelman mukaisesti merkkiliikkeessä. Ajomäärästä ei muistikuvaa, tämä korjattiin ajoissa ennen todellisia vaurioita. Oliko kyseessä sitten puhtaasti huohotusvaiva, en osaa faktaa esittää.valtteri kirjoitti:Nyt tarttis saada faktoja kehiin.
Foorumillahan oli joskus myös joku kokemus. Mahtoiko olla suorsa:n kertoma, vai muistanko väärin?
Ei toki voi suoranaisesti verrata, sillä varmasti "kunnollisissa" ei vaivaa tule ikinä esiintymään läheskään samassa mittakaavassa, mutta uudemmistakin tulee niitä vanhempia jossain vaiheessa, joten muita yksittäistapauksia odotellessa...valtteri kirjoitti:Kyllä se uudempikin kone kuluu mutta ei niitä voi verrata vanhempiin vuosimalleihin tulleisiin ongelmiin jotka ovat olleet suoraa seurausta tukkeutuneesta huohotuksesta.
Kunto riippuu pidosta, eikä vuosimallista.
#3418
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Taitaa olla perseen leveydestä kiinni mikä on ahdas ja mikä ei. Omalle riisitautiselle kropalle tuo '02:n airon jakkara on oikein bueno.9-5T kirjoitti:Miksi ehdottaa ahdaspenkkistä kun voisi valita tyylikkään arcin tai ehkä aeroa paremmin varustellun vectorin samalla koneella ja ahtimellajukkalehikoinen kirjoitti: Vector tai Aero
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Itse hain viikko sitten länsinaapurista allekirjoituksen öljyvaahdottimen, sitä etsiessä ainakin itse totesin että kategorisella konetehoon liittyvällä päätöksellä ei välttämättä voi odottaa säästävänsä (ellei sitten päätä ostaa karvalakin karvalakkia 2.3Ttä ja vertaa sitä Aeroon) ainakaan paljon. Yksilöitä sieltä kuitenkin etsitään ja esim. sillä ostaako auton Tukholmasta (likvidimmät markkinat?) vai vähän kauempaa näytti olevan enemmän vaikutusta hintaan kuin varusteilla+tehoversiolla. Lisäksi Tukhomassa autoja myyvät yksityishenkilöt eivät olleet myöskään yhtä kiinnostuneita käymään kauppaa Suomen suuntaan toisin kuin sivummalla. Näin ainakin meikäläisen tapauksessa.Eli asiaan onko mahdollista saada 7-8000€;lla luotettavasti pelaava Aero vai onko fiksumpaa sijoittaa hieman laiskempaan 2,3T;hen?
Oma kalikka löytyikin sitten tosiaan Uumajasta; todella fiksu, jämpti ja hyvää englantia puhuva myyjä oli suuri motiivi lähteä sinne saakka. Auto on 86.000 km ajettu, kulkee tasan yhtä hyvin kuin faijani uutena ostama ja lähinnä sunnuntaiautona pitämä -05 45.000 ajettu Aero. Puslia jarrukenkiä ym vaihdeltu aktiivisesti, merkintöjä ylimääräisistä öljynvaihdoista olisin mielelläni nähnyt huoltokirjassa mutta niitä ei ollut. Huoltokirja muuten kunnossa, huohotinpäivitys asennettu pari vuotta / 20.000 km sitten myyjän toimesta heti tämän hankittua auton, juhlallisella "no sludge problems of what so ever" -vakuutuksella mennään. Kuuntelinhan minä sitä konetta tietenkin tarkasti ja tihrustin öljytikun päätä kovasti ostohetkellä mutta tiedän ettei noilla keinoilla juuri mitään diagnoosia tehdä.
Vielä keskustelun ruokkimiseksi kysymys: Saako sieltä jakopäästä kuulua minkäänlaista ääntä (niin että korvan vie viiden sentin päähän kone tyhjäkäynnillä) vai pitäisikö sen olla täysin hiljainen/ korkeintaan suhista vaikka stetoskoopilla kokeilisi. Kyllä sieltä nyt kuulee että joo, (tasapaino?)ketjuhan siellä pyörii kun vie korvan viereen, mutta ei mitään muuta. Onko tämä ok vai onko syytä vaipua epätoivoon, ripotella tuhkaa yllensä ja todeta "paskan ostin"? Mitä niitä muita seurattavia vika-indikaatioita olikaan? Kaiken foorumin lukemisen jälkeen olen niin valveutunut (l.peloissani) että öljyn pintaa osaan seurata päivittäin.
Omasta mielestäni ahtaampi penkki näyttää huomattavasi paremmalta, ja kyllä itse ainakin mahdun siihen, vaikka en edes ole varsinainen kuivan kesän orava.Miksi ehdottaa ahdaspenkkistä kun voisi valita tyylikkään arcin tai ehkä aeroa paremmin varustellun vectorin samalla koneella ja ahtimella
Lopuksi vielä pakollinen mehustelu: mahtava pelihän se on, ja kulkee niin perkeleesti.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Kyllä jakoketju ääntä pitää, vilistäähän se ketju pitkin suht. kovamuovisia laahaimia jne. Eli ei ketjullinen jakopää ole koskaan "täysin hiljainen". Ei siis välttämättä vielä syytä huoleen, mutta tuhka-astia on hyvä kuitenkin olla mukana, vähän kuin DI-kasettikin, ihan vaan varmuuden vuoksifleming kirjoitti:[Vielä keskustelun ruokkimiseksi kysymys: Saako sieltä jakopäästä kuulua minkäänlaista ääntä (niin että korvan vie viiden sentin päähän kone tyhjäkäynnillä) vai pitäisikö sen olla täysin hiljainen/ korkeintaan suhista vaikka stetoskoopilla kokeilisi. Kyllä sieltä nyt kuulee että joo, (tasapaino?)ketjuhan siellä pyörii kun vie korvan viereen, mutta ei mitään muuta. Onko tämä ok vai onko syytä vaipua epätoivoon, ripotella tuhkaa yllensä ja todeta "paskan ostin"? Mitä niitä muita seurattavia vika-indikaatioita olikaan? Kaiken foorumin lukemisen jälkeen olen niin valveutunut (l.peloissani) että öljyn pintaa osaan seurata päivittäin..
Huohotusvamman indikaatioita on/voi olla "smetanan" muodostuminen tikkuun, kovaääninen jakopää, koneen "ulvonta" kylmäkäynnistyksellä ja öljyhävikki noin muutaman mainitakseni.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Makuasioita nuo penkkijutut mutta meillä kun on molemmat Linear ja Vector niin omaan makuun Linearin penkki on aika syvältä: Ei minkäänlaista sivutukea ja Vectorin / Aeron jakkara taas on täydellinen penkki matka-ajoon. Itsellä on mittaa 195cm/95kg joten ihan pikkupoikia ei olla9-5T kirjoitti:Miksi ehdottaa ahdaspenkkistä kun voisi valita tyylikkään arcin tai ehkä aeroa paremmin varustellun vectorin samalla koneella ja ahtimellajukkalehikoinen kirjoitti: Vector tai Aero
Moottorin koolla ei sinällään ole merkitystä kun kaikista bensakoneista saa ihan riittävästi potkua ulos. Omalla kokemuksella välttelisin kaupunkiajossa ollutta yksilöä johon on 20tkm välein vaihdettu öljyt
Ketjukone nyt aina rahisee pikkusen mutta aika kuuro saa olla jollei erota terveen koneen ja venyneen ketjun omaavan koneen ääntä toisistaan.
Vectoriin taidan tehdä fortekäsittelyn ja sitten kiinnostaisi steg3 tasoinen E85 softa. Kun jokatapauksessa etanolipolttoaineet tulee niin ihan sama laittaa 630cc suuttimet uuden turbon ja putkiston kaveriksi. Haaparannaltahan tuota etanolilitkua jo saa kun siellä tulee käytyä suht usein
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Aero on kuitenkin aina Aero. Sehän on jo käsite, ainakin minussa herättää viboja.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Toinen aero itsellä menossa ja kyllähän siinä on perusasiat kohdallaan jo tehtaalta, aero on aero, muut selitelköön. Penkkiasia toki makuasia, mutta kyllähän sport penkki on huippu matka-ajossa, tukee koko kroppaa joka puolelta. Vasta 2006 sai koko kankaisen sport penkin lineaariin performance paketissa, ja kallin autoveron Suomessa valitettavasti näkee monessa linearissa peruspenkkiä vain. Muutenkin tuo kangaspenkki tuntuu pehmeämmältä jos vertaa vectorin ja aeron penkkiin, onkohan säästelty täyteissä. Itse hakenut molemmat aerot ulkomailta, on valinanvaraa ja varusteita enemmän, ja varsinkin 2006 eteenpäin ei juuri aeroja ole Suomessa edes myynnissä.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447