9-5 farkku vs. Volvo V70 farkku
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
9-5 farkku vs. Volvo V70 farkku
Realistisia mielipiteitä ja faktoja kaivataan. Oletusarvo, että hankintahinta 6.000 - 9.000 euron välillä. Tiedot automaateista myös tervetulleita.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 9-5 farkku vs. Volvo V70 farkku
Jos haluut testaa Volvoo, niin naapurista löytyy koekaniini9000 automaatilla kirjoitti:Realistisia mielipiteitä ja faktoja kaivataan. Oletusarvo, että hankintahinta 6.000 - 9.000 euron välillä. Tiedot automaateista myös tervetulleita.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Femmaa ei oo ku isompitavaratilaisena mallina, eli sedanina, ja siihen tarttis jostain "löytää" kilvet ennen koeajoo
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: 9-5 farkku vs. Volvo V70 farkku
Aloititpa aiheen
. Tiedätkin varmaan minkä keskustelun kirvoittaa..hyvä niin..
Itse katselin kanssa V70.stä mutta hinnoiltaan / vuosimalleiltaan / kilometreiltään ovat kalliimmassa hintaluokassa kuin 9-5.
Tosin tuohon hinta haarukkaan ei taida vielä toiseksi uusinta mallia saada ( tehtiinkö se facelift -02 vai -03 malleihin ) mutta 2000 luvun alkupuolen malleja kyllä jossa on jo tämä " uudempi kori ".
Tutuilla paljonkin kyseisiä malleja ja itsekkin olen ajellut niillä mutta ajettavuudeltaan tykkään enemmän ysi vitosesta. En ole myöskään kuullut pahaa sanaa volvojen omistajalta, mutta toisaalta..kukapa sitä omaa haukkuisi.
Automaatit ovat toimineet mielestäni hyvin, ei kylläkään niin jouhevasti kuin VAG.n DSG, automaatissa vaihekeppi on olematon, mielestäni tikku johon oli vaikea tottua alkuunsa.
Yleisvaikutelmaltaan ollut vähän kohmelo, jäykähkö ja kovan tuntuinen sisä tiloiltaankin.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Itse katselin kanssa V70.stä mutta hinnoiltaan / vuosimalleiltaan / kilometreiltään ovat kalliimmassa hintaluokassa kuin 9-5.
Tosin tuohon hinta haarukkaan ei taida vielä toiseksi uusinta mallia saada ( tehtiinkö se facelift -02 vai -03 malleihin ) mutta 2000 luvun alkupuolen malleja kyllä jossa on jo tämä " uudempi kori ".
Tutuilla paljonkin kyseisiä malleja ja itsekkin olen ajellut niillä mutta ajettavuudeltaan tykkään enemmän ysi vitosesta. En ole myöskään kuullut pahaa sanaa volvojen omistajalta, mutta toisaalta..kukapa sitä omaa haukkuisi.
Automaatit ovat toimineet mielestäni hyvin, ei kylläkään niin jouhevasti kuin VAG.n DSG, automaatissa vaihekeppi on olematon, mielestäni tikku johon oli vaikea tottua alkuunsa.
Yleisvaikutelmaltaan ollut vähän kohmelo, jäykähkö ja kovan tuntuinen sisä tiloiltaankin.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: 9-5 farkku vs. Volvo V70 farkku
Meillä on molemmat, V70 2.4T vuodelta 2001 (se uudempi malli, mk.II) ja 9-5 aero vm. 2004, molemmat automaatilla.
Kumpikin auto on hyvä maantieajossa, siihen ne on meille aika pitkälti hommattukin. Volvon huonoin puoli on kankeus ja huikean suuri kääntösäde, parkkihalleissa pitää olla tarkkana. Kummassakin on tarpeeksi tehoa.
Volvossa on ehkä hieman parempi tavaratila käyttöömme, sinne menee koirien häkit hyvin ja orkkisvarusteita on paremmin tarjolla sinne. Volvo on vaimokkeen käytössä, juuri tuon koiraharrastuksen takia.
Volvon automaatti on kummallinen, se ei ryömi paljoakaan. Liikkeellelähdössä pitää antaa kaasua, Saab lähtee kyllä itsekseenkin. Meidän volvossa ei ole mahdollisuutta manuaalivaihtamiseen, siitä myös miinusta (onkohan saman vuoden saabeissakaan, en tiedä).
Saab on paljon paremmin ajettava auto, rattikin kääntyy "melkein kierroksen" enemmän. Muutenkin se on urheilullisempi, johtuu ehkä Aero-spekseistä.
Volvo ostettiin ensiksi, koska silloin ei löytynyt kukkarolle sopivaa luotettavaa Saabia. Nyt jos olisin ostamassa, niin ottaisin toisen Saabin. Avovaimo ottaisi toisen Volvon![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kumpikin auto on hyvä maantieajossa, siihen ne on meille aika pitkälti hommattukin. Volvon huonoin puoli on kankeus ja huikean suuri kääntösäde, parkkihalleissa pitää olla tarkkana. Kummassakin on tarpeeksi tehoa.
Volvossa on ehkä hieman parempi tavaratila käyttöömme, sinne menee koirien häkit hyvin ja orkkisvarusteita on paremmin tarjolla sinne. Volvo on vaimokkeen käytössä, juuri tuon koiraharrastuksen takia.
Volvon automaatti on kummallinen, se ei ryömi paljoakaan. Liikkeellelähdössä pitää antaa kaasua, Saab lähtee kyllä itsekseenkin. Meidän volvossa ei ole mahdollisuutta manuaalivaihtamiseen, siitä myös miinusta (onkohan saman vuoden saabeissakaan, en tiedä).
Saab on paljon paremmin ajettava auto, rattikin kääntyy "melkein kierroksen" enemmän. Muutenkin se on urheilullisempi, johtuu ehkä Aero-spekseistä.
Volvo ostettiin ensiksi, koska silloin ei löytynyt kukkarolle sopivaa luotettavaa Saabia. Nyt jos olisin ostamassa, niin ottaisin toisen Saabin. Avovaimo ottaisi toisen Volvon
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viimeksi muokannut Ässä, La Joulu 19, 2009 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: 9-5 farkku vs. Volvo V70 farkku
V.J.S kirjoitti: Jos haluut testaa Volvoo, niin naapurista löytyy koekaniini![]()
Femmaa ei oo ku isompitavaratilaisena mallina, eli sedanina, ja siihen tarttis jostain "löytää" kilvet ennen koeajoo
Kiitän arvon Herroja tarjoamastaan koeajosta. Voi olla, että käytän jopa hyväksi! Myöhemmin vuonna 2010, tosin...Mimmi kirjoitti:Farkkufemmoja on täällä kaksin kappalein koeajettavissa. Osoitteenhan tiedät.
Kokemus löytyy Volvon farkusta, tosin 2,5 litran ahdetusta. Täytyy myöntää, että hyvä oli. Olkoonkin, että Volvossa oleva automaatin "miettiminen" hämäsi aluksi. Pitää tunnustaa, että ei se kylmäksi jättänyt. Oli tosin vasta syyskuu
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: 9-5 farkku vs. Volvo V70 farkku
Terve! Tekniikan Maailma testasi 1/2001 isoja farkkuja. Hintaluokaltaan taitaapi olla aikalailla sinun määrittelemässä tänäpäivänä nuo autot. Kaikki neljä testattua autoa oli automaattivaihteistolla.9000 automaatilla kirjoitti:Realistisia mielipiteitä ja faktoja kaivataan. Oletusarvo, että hankintahinta 6.000 - 9.000 euron välillä. Tiedot automaateista myös tervetulleita.
Testatut autot: Audi A6, Opel Omega, Volvo V70 ja 9-5 saapas.
Saab voitti ja huomioitavaa oli mm. tasainen suoritus, ylivoimaiset ajovalot, moottorin hyvät ominaisuudet (kyse oli 2,3t-mallista) sekä toiseksi pienin kulutus. Volvolla oli pienin. Saabin miinukset moottorin ääni sekä ohjaamon pikkulokeroiden puute, Volvon sensijaan suuri kääntöympyrä (traktori kun on
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Pisteet menivät näin:
1. Saab 9-5 2,3t se. 9,0 ja viisi tähteä
2. Audi A6 Avant Multitron. 2,4 V6. 8,8 ja viisi tähteä
3. Volvo V70 2,4T. 8,6 ja neljä tähteä
4. Opel Omega Elegance 2,5 V6. 8,2 ja kolme tähteä.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: 9-5 farkku vs. Volvo V70 farkku
Tässä on perää. Volvon kun ostaa niin ei tarvi jokaiselle merkonomi-naapurille ja työkaverille selittää että "miksi ostit saabin vaikka volvoahan myydään paljon enemmän"?9-5T kirjoitti:Jos noiden väliltä joutuu valitsemaan eli ei halua välttämättä Saabia on Volvo naapuriturvallinen valinta jota arvostaa moni.
Eniten hyväksyntää saavuttaa tietysti kun ostaa avensiksen.
9000CS 2,3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: 9-5 farkku vs. Volvo V70 farkku
No meillä kanssa farkku hakusessa (joskus tulevaisuudessa) osittain koirien vuoksi.Ässä kirjoitti: Volvossa on ehkä hieman parempi tavaratila käyttöömme, sinne menee koirien häkit hyvin ja orkkisvarusteita on paremmin tarjolla sinne. Volvo on vaimokkeen käytössä, juuri tuon koiraharrastuksen takia.
Avovaimo ottaisi toisen Volvon
Arvaako kysyä, miksi avovaimosi tahtoisi Volvon
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: 9-5 farkku vs. Volvo V70 farkku
Asun onneksi sen verran skutsissa, että naapurin mielipide ei kiinnosta = naapuri ei ole a) automiehiä/naisia, b) vieressä kyttäämässä joka viikkoista pesua9-5T kirjoitti:Jos noiden väliltä joutuu valitsemaan eli ei halua välttämättä Saabia on Volvo naapuriturvallinen valinta jota arvostaa moni.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Käytännössä ollaan hakemassa hinta-laatusuhteeltaan parasta yksilöä, pimmerit ja meset ei mielestäni asettamaani haarukkaan osu. Muita en (mielelläni) huoli.
Eli periaatteellisella tasolla haluan Saabin, vaimo haluasi myös käytännössä. Kuitenkin kohtuu pihinä miehenä tahdon rahoilleni parhaan mahdollisen katteen, siksi tämä vertailu.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 9-5 farkku vs. Volvo V70 farkku
OK, pannaan vielä havaintoja.
Volvo on neutraali ajettava, ei herätä närää tai innostusta. Ohjautuu sinne minne pitääkin, menee suoraan vaivattomammin mitä Saab. Pysähtyy eleettömästi eikä tee yllättäviä äkkiliikkeitä. Tuo suuri kääntösäde ei ole ongelma, sen kanssa oppii elämään nopeasti, ei haitannut edes Italian pikkukaupunkien ahtailla kaduilla tai vuoristojen pikkuteillä, joten ei ole haitannut myöskään Prisman parkkihalleissa tms...
Saab on enemmän ajajan auto. Reagoi nopeammin, ikään kuin "pyytää" enemmän urheilulliseen ajotapaan. Ei tietenkään ole mikään "mikroautomainen", mutta selkeesti sporttisempi mitä Volvo ohjaukseltaan. On siten myös herkempi urille. Femmasta ei vielä kokemusta talviajossa.
Volvon manuaali on täsmällinen, ei mitään ongelmaa sen kanssa. Kytkin on pirun jäykkä. Ei kokemusta Volvon automaatista, mutta kuulemma suhteellisen ongelmaton paketti, mutta harva tekninen vimpain on ikuinen ja tietysti kallis remppa jos menee loota porsimaan. Lisää sen about litran satasella kulutusta vs. manuaali, kuten yleensäkin tuon ikäiset "kiero"kytkentävaihteistot (ei siis suorakytkentä
).
Volvossa on tilaa tarpeeksi. Takakontti ei turhaan ole tuonut "merikontti" nimitystä, kyllä sinne tavaraa mahtuu. Meillä on vissiin joku edellisistä omistajista jo heivannut suojaverhon mäkeen, sen kanssa on varmasti ahdasta, jää aika matalaksi se tila. Takapenkki kaatuu 1/3, 2/3 tai 3/3 ja muodostaa käytännössä tasaisen tilajatkumon takakonttiin.
En usko että saab on paljoa huonompi, kunhan verhon poistaa. Mutta ei siis kokemuksia farkusta.
Penkit: Volvossa on ainakin nuo sähkönahkajakkarat kuin nojatuolissa istuisi, pirun mukavat. En kyllä osaa moittia femmankaan penkkiä (nahkapenkki manuaalisäädöin), mielestäni parempi mitä tonnarin "normi" nahkajakkara..
Volvo ei ole kovin meluisa vehje. Toki nuo 2000 luvun vaihteen autot on jo vanhoja, eli nirisevät ja narisevat. Etupäässä kojelauta, takapäässä kontin verhoilu ja takaselkänoja. Näin kunnon pakkasilla olen huomannut myös tuulilasin suhisevan aika voimakkaasti kun vauhtia on 90+km/h.
Saabissa oli yllättävän kova rengasmelu, sekä "löysä" ratinkiristysmekanismi pärisi. Melutaso on ehkä korkeampi vs Volvo, mutta ei missään nimessä häirtsevä.
Vikaherkkyys: molemmissa on ns. standardiviat. Volvossa on tullut tutuksi etupään alustageometrian suhteellinen heikkous (tukivarret ja raidetangon päät vaihdettu, tosin raidetangon päät meni vaihtoon ainoastaan porsineiden suojakumien takia), etujarruletkut on "kulutustavaraa", lämppärin kennon O-renkaat alkaa vuotamaan 100% varmasti jossain välissä ja ABS/TRACS boksia joutuu kolvaamaan 99% varmuudella jos ei ole jo kolvattu, jonka jälkeen kestää tod.näk. auton loppuiän... Volvossa omalla kohdalla ainakin ihmeen vähän pieniä mutta ärsyttäviä sähkövikoja, oikeastaan ainoastaan tuo ABS/TRACS valon kettuilu, joka tuli kolvaamalla kuntoon. Volvon nivomat systeemin iskarit maksaa sitten ihan perkeleesti (oliko n. 500-600€/kpl), eli kannattaa välttää kuin ruttoa Nivomat-varusteista autoa. AWD-malleissa kulmavaihde on heikko lenkki.
Saabin "ominaisia" vikoja en nyt tässä käy luettelemaan, mutta ei ole olennaisesti suurempi huoltotarpeeltaan kuin Volvokaan.
Viimeisimpänä mutta vähäisimpänä asiana: Saab-foorumi on oikeasti ainakin 10 kertaa toimivampi kuin Volvolandia, etenkin ongelmatilanteiden setvimisessä. Volvolandian "täsmätiedon" vähäisyys yllätti, kuvallisia korjausohjeita tms. on erittäin vähän, ja muutenkin ohjeistusta yllättävänkin yleisiin asioihin, kuten esim. TDi:n jakoremmin vaihtoon on aikasta niukasti.
Samanikäiset Volvo ja Saab kun katsellaan, niin Volvo on jostain ihmeen syystä tonnin pari-kalliimpi. Se lienee sen hinta, että ei tarvitse selitellä tuttaville ja naapureille autovalintaansa?
Volvo on neutraali ajettava, ei herätä närää tai innostusta. Ohjautuu sinne minne pitääkin, menee suoraan vaivattomammin mitä Saab. Pysähtyy eleettömästi eikä tee yllättäviä äkkiliikkeitä. Tuo suuri kääntösäde ei ole ongelma, sen kanssa oppii elämään nopeasti, ei haitannut edes Italian pikkukaupunkien ahtailla kaduilla tai vuoristojen pikkuteillä, joten ei ole haitannut myöskään Prisman parkkihalleissa tms...
Saab on enemmän ajajan auto. Reagoi nopeammin, ikään kuin "pyytää" enemmän urheilulliseen ajotapaan. Ei tietenkään ole mikään "mikroautomainen", mutta selkeesti sporttisempi mitä Volvo ohjaukseltaan. On siten myös herkempi urille. Femmasta ei vielä kokemusta talviajossa.
Volvon manuaali on täsmällinen, ei mitään ongelmaa sen kanssa. Kytkin on pirun jäykkä. Ei kokemusta Volvon automaatista, mutta kuulemma suhteellisen ongelmaton paketti, mutta harva tekninen vimpain on ikuinen ja tietysti kallis remppa jos menee loota porsimaan. Lisää sen about litran satasella kulutusta vs. manuaali, kuten yleensäkin tuon ikäiset "kiero"kytkentävaihteistot (ei siis suorakytkentä
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Volvossa on tilaa tarpeeksi. Takakontti ei turhaan ole tuonut "merikontti" nimitystä, kyllä sinne tavaraa mahtuu. Meillä on vissiin joku edellisistä omistajista jo heivannut suojaverhon mäkeen, sen kanssa on varmasti ahdasta, jää aika matalaksi se tila. Takapenkki kaatuu 1/3, 2/3 tai 3/3 ja muodostaa käytännössä tasaisen tilajatkumon takakonttiin.
En usko että saab on paljoa huonompi, kunhan verhon poistaa. Mutta ei siis kokemuksia farkusta.
Penkit: Volvossa on ainakin nuo sähkönahkajakkarat kuin nojatuolissa istuisi, pirun mukavat. En kyllä osaa moittia femmankaan penkkiä (nahkapenkki manuaalisäädöin), mielestäni parempi mitä tonnarin "normi" nahkajakkara..
Volvo ei ole kovin meluisa vehje. Toki nuo 2000 luvun vaihteen autot on jo vanhoja, eli nirisevät ja narisevat. Etupäässä kojelauta, takapäässä kontin verhoilu ja takaselkänoja. Näin kunnon pakkasilla olen huomannut myös tuulilasin suhisevan aika voimakkaasti kun vauhtia on 90+km/h.
Saabissa oli yllättävän kova rengasmelu, sekä "löysä" ratinkiristysmekanismi pärisi. Melutaso on ehkä korkeampi vs Volvo, mutta ei missään nimessä häirtsevä.
Vikaherkkyys: molemmissa on ns. standardiviat. Volvossa on tullut tutuksi etupään alustageometrian suhteellinen heikkous (tukivarret ja raidetangon päät vaihdettu, tosin raidetangon päät meni vaihtoon ainoastaan porsineiden suojakumien takia), etujarruletkut on "kulutustavaraa", lämppärin kennon O-renkaat alkaa vuotamaan 100% varmasti jossain välissä ja ABS/TRACS boksia joutuu kolvaamaan 99% varmuudella jos ei ole jo kolvattu, jonka jälkeen kestää tod.näk. auton loppuiän... Volvossa omalla kohdalla ainakin ihmeen vähän pieniä mutta ärsyttäviä sähkövikoja, oikeastaan ainoastaan tuo ABS/TRACS valon kettuilu, joka tuli kolvaamalla kuntoon. Volvon nivomat systeemin iskarit maksaa sitten ihan perkeleesti (oliko n. 500-600€/kpl), eli kannattaa välttää kuin ruttoa Nivomat-varusteista autoa. AWD-malleissa kulmavaihde on heikko lenkki.
Saabin "ominaisia" vikoja en nyt tässä käy luettelemaan, mutta ei ole olennaisesti suurempi huoltotarpeeltaan kuin Volvokaan.
Viimeisimpänä mutta vähäisimpänä asiana: Saab-foorumi on oikeasti ainakin 10 kertaa toimivampi kuin Volvolandia, etenkin ongelmatilanteiden setvimisessä. Volvolandian "täsmätiedon" vähäisyys yllätti, kuvallisia korjausohjeita tms. on erittäin vähän, ja muutenkin ohjeistusta yllättävänkin yleisiin asioihin, kuten esim. TDi:n jakoremmin vaihtoon on aikasta niukasti.
Samanikäiset Volvo ja Saab kun katsellaan, niin Volvo on jostain ihmeen syystä tonnin pari-kalliimpi. Se lienee sen hinta, että ei tarvitse selitellä tuttaville ja naapureille autovalintaansa?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 9-5 farkku vs. Volvo V70 farkku
Niin, joo, jos kerran tuo budjettihaarukka oli mikä oli, nini ehdottomasti hakisin Virosta tai ruotsista auton. Saat joko useamman tonnin halvemmalla tai muutaman vuoden uudemman pelin vs. Suomen markkinat. Etenkin Saabit on Virossa puoli-ilmaisia ![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Re: 9-5 farkku vs. Volvo V70 farkku
V.J.S : Kiitos tuosta postauksesta. Se vahvistaa selkeästi omia kokemuksia näistä kahdesta kulkineesta, joista kenties "se toinen" on seuraava valinta tilanteen jatkuessa tällä mallilla...
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: 9-5 farkku vs. Volvo V70 farkku
Ekana kiitos havainnoista!
?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Tämä on vähän kysymysmerkki. Tontun nahkajakkara on tosi hyvä. Kyllä se Volvon vastaava oli kanssa tosi hyvä, mutta noin hyväV.J.S kirjoitti: Penkit: Volvossa on ainakin nuo sähkönahkajakkarat kuin nojatuolissa istuisi, pirun mukavat. En kyllä osaa moittia femmankaan penkkiä (nahkapenkki manuaalisäädöin), mielestäni parempi mitä tonnarin "normi" nahkajakkara..
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ikä huomioiden olen valmis ottamaan astaan ko. ominaisuuden, merkistä riippumatta. Sitä varten autossa on stereot...V.J.S kirjoitti:Volvo ei ole kovin meluisa vehje. Toki nuo 2000 luvun vaihteen autot on jo vanhoja, eli nirisevät ja narisevat. Etupäässä kojelauta, takapäässä kontin verhoilu ja takaselkänoja. Näin kunnon pakkasilla olen huomannut myös tuulilasin suhisevan aika voimakkaasti kun vauhtia on 90+km/h.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Rengasmelu mua eniten farkussa mietityttää. Olen joutunut ajamaan erään saksalaisvalmistajan pienehköllä farkulla ja täytyy todeta, että tonttu on tosi paljon hiljaisempi, myös nastoilla.V.J.S kirjoitti:Saabissa oli yllättävän kova rengasmelu, sekä "löysä" ratinkiristysmekanismi pärisi. Melutaso on ehkä korkeampi vs Volvo, mutta ei missään nimessä häirtsevä.
Kuten todettu, selittely naapureille on sivuseikka. Savolainen luonne kyllä pelastaa ton tilanteen helposti, myös Saabin valmistuksen loputtua! Lasken sen varaan, että eräälle Paippislaiselle Saabistille ei tarvii selitellä...V.J.S kirjoitti:Samanikäiset Volvo ja Saab kun katsellaan, niin Volvo on jostain ihmeen syystä tonnin pari-kalliimpi. Se lienee sen hinta, että ei tarvitse selitellä tuttaville ja naapureille autovalintaansa?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: 9-5 farkku vs. Volvo V70 farkku
Kuten joku jo totesi, keskustelua syntyi! Hyvä niin, jatketaan.
Mites esim. polttoainetalous? Oletusarvona vaikka manuaali loota... Olkoonkin, että about 1,5 tonnia painavassa autossa ei puhuta taloudesta... Hankintakriteerit onkin enemmän esim. turvallisuudessa, mennäänkö siinä rinta rinnan?
Entäs tulevat rempat? V.J.S jo totesi, että tämä foorumi peittoaa Vovolandian.. en epäile hetkeäkään. Entäs käytännön työskentelytila esim pannuhuoneessa, jos jotain pitää koittaa itse tehdä (teettää klubikavereilla...)?
Mites esim. polttoainetalous? Oletusarvona vaikka manuaali loota... Olkoonkin, että about 1,5 tonnia painavassa autossa ei puhuta taloudesta... Hankintakriteerit onkin enemmän esim. turvallisuudessa, mennäänkö siinä rinta rinnan?
Entäs tulevat rempat? V.J.S jo totesi, että tämä foorumi peittoaa Vovolandian.. en epäile hetkeäkään. Entäs käytännön työskentelytila esim pannuhuoneessa, jos jotain pitää koittaa itse tehdä (teettää klubikavereilla...)?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: 9-5 farkku vs. Volvo V70 farkku
Keskikulutus Volvon hyväksi 9,32 vs. Saab 9,54 per 100km.
Kuski on pääosin eri. Volvon kulutus rullaava 12kk, saabin kulutus laskettu sen omistusajalta syyskuusta alkaen.
Kuski on pääosin eri. Volvon kulutus rullaava 12kk, saabin kulutus laskettu sen omistusajalta syyskuusta alkaen.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001