nyt oli kumma juttu!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

nyt oli kumma juttu!

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

eli allekirjoituksen 9-5 sabassa ei saa sumuvaloja ja ajovaloja päälle samaan aikaan? parkit ja sumarit onnistuu muttei samaan aikaan? ja sit toinen kyssäri näin aluksi, eli eikö tuo 6-cd:n vaihtaja lue poltettuja levyjä, vai onko vaan niin ettei lue mp3 levyjä? kiitoksia vastauksista :)
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: nyt oli kumma juttu!

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Miksi ne pitäisi saada päälle samaan aikaan? Siis lyhyet ja sumarit.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Lasu
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Su Loka 18, 2009 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: nyt oli kumma juttu!

Viesti Kirjoittaja Lasu »

Miksi ne pitäisi saada päälle samaan aikaan? Siis lyhyet ja sumarit.
Miksi niitä ei pitäisi saada? Kyllä joillain keleillä kuitenkin vielä saa parhaan tuloksen kun ajelee lyhkäsillä ja sumareilla... Sellaisia kelejä on kuitenki tosi harvoin että niistä jotain hyötyä olis.
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: nyt oli kumma juttu!

Viesti Kirjoittaja valtteri »

scorppio_88 Aeron valot on ohjelmoitu ruotsin lain mukaan jossa sumarit EI saa palaa lyhkäisten kanssa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
saabvector
"Viggen"
Viestit: 697
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04

Re: nyt oli kumma juttu!

Viesti Kirjoittaja saabvector »

valtteri kirjoitti:scorppio_88 Aeron valot on ohjelmoitu ruotsin lain mukaan jossa sumarit EI saa palaa lyhkäisten kanssa.
Jaa..uusi tieto minullekkin, ilmeisesti ex omistaja käyttänyt Vectorin Techillä, sillä minulla palaa yhtäaikaa..
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: nyt oli kumma juttu!

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

autossa on navi, mutta ei tunnu lukevan edes poltettua tavallista? tsekkaan huomenna töissä tuon sumuvalohomman tech2:sella. ja tänään tosiaan oli sellainen keli että oisin tarvinnut ajovaloja että sumareita.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: nyt oli kumma juttu!

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Saati milloin niistä on hyötyä poltettuna samanaikaisesti? Luulisi että kun on niin paha keli että sumarit tarvitsee ne lähivalot vain heijastuu inhottavasti takaisin lumesta tai sumusta.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: nyt oli kumma juttu!

Viesti Kirjoittaja peinu »

9-5T kirjoitti:
scorpio_88 kirjoitti:tänään tosiaan oli sellainen keli että oisin tarvinnut ajovaloja että sumareita.
Millainen keli vaatii sumarit? En ole vielä niin hiljaa ajannut että olis sumuvaloista ollut hyötyä ja ihmetyttää milloin tulee se keli.
Taidat vaan ajella lineaareilla :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: nyt oli kumma juttu!

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9-5T kirjoitti: Millainen keli vaatii sumarit? En ole vielä niin hiljaa ajannut että olis sumuvaloista ollut hyötyä ja ihmetyttää milloin tulee se keli.
Eilen oli sellainen keli välillä Hki-Tla, lunta piiskasi niin ikävästä kulmasta ettei lyhyilläkään ajovaloilla nähnyt mitään tienpinnasta, eikä meinannut nähdä missä ajotie oikein menikään,laitoin sumarit päälle noin 14km:n loppumatkan ajaksi.
Taisi olla jopa kolmas kerta sitten kortin saatuani (1992) kun olen tarvinnut sumareita (no olisi kait sitä jotenkuten nähnyt ilmankin, mutta tuli ainakin kuivateltua sumareiden umpiot jossei muuta).
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Joulu 22, 2009 02:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: nyt oli kumma juttu!

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9-5T kirjoitti:...mutta koskaan en ole keksinyt noille muuta käyttöä kuin koristus ja mahdollisuus kuivattaa sumareihin kertynyttä kosteutta.
Kolmaskin tarkoitus on: saada katsastusmiehelle aihetta kirjoittaa otteeseen korjauskehotus pimeästä sumuvalon polttimosta :idea:
Nimittäin kun eihän sitä edes muista tommosten sumutuikkujen olemassaoloa, niin ei kait niiden toimintaakaan muista ennen katsastusta tarkistaa...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: nyt oli kumma juttu!

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Mimmi kirjoitti: Et sitten laittanut levyä navisoittimeen?

Kannattaisiko muuten korjata tuo allekirjoitus oikeaksi (eikös autosi ollut my-00 SE)?

No No Mimmi..... joulumieltä kehiin 8)
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1230
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: nyt oli kumma juttu!

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Olispa Suomessakin sääntö, että sumuvalot ei saisi palaa lähivalojen kanssa yhtäaikaa, vähenisi ainakin niiden turha käyttö!
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: nyt oli kumma juttu!

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

jos joku nyt meinasi että se on teiniä ajaa sumarit ja ajovalot päällä niin sovitaan vaikka niin. mutta selailin techillä mutten löytänyt sitä mistä saa tuon asetuksen muutettua? ja kuten sanottu toin navi vehe ei soita edes poltettuja normaaleja levyjä. onko mahdollista päivittää tämä laitteisto että alkaisi soimaan poltetut levyt? ei kiinnosta toi kokkolan itse-kehu-radio ja radionovan uutiset. ja mimmi, sori ettet saanut provikoita! :D
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: nyt oli kumma juttu!

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

ps, ja en muuta tuota allekirjoitusta koska siinähän on kaikki hirsch - speksit mitä kuuluukin ;) (tietääkseni)
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: nyt oli kumma juttu!

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Mimmi kirjoitti:TECH:ssa DICE, säätö, sumuvalot ja valitse vaihtoehto 1, niin sumuvalot palavat parkkien päälläollessa (eli parkeilla, lyhyillä ja pitkillä).
Navin DVD-soittimen pitäisi soittaa poltettuja levyjä.
Mikä navi sinulla on?

Voit korjata provikka-asian laittamalla ne tulemaan minulle :lol:



ps. Autossasi ei ole kaikkia Hirsch-speksejä, kun esim. softa puuttuu ja autosi on my-00 eikä my-03.

Eihän autosta Hirsch tule jos korisarja laitetaan..
lainaus ilmosta::

Auto on vm 2000 mutta kaikki osat ovat 2003 vm autosta, Saab 9-5 Aeron varusteet + Hirsch ja paljon lisää. Tehdas uusi Aero -03 moottori ja diesel vaihdelaatikko (kestää vääntöä ja pienempi kulutus) ajettu 110tkm ja Maptun Steg 3 285hv / 440 Nm. 3" putkisto turbosta ja sportkatilla + ulostulo molemmin puolin autoa.

- Hirsch etupuskuri, levikkeet, takapuskuri ja takaspoileri. (1700 €)
- Hiilikuitu paneeli. (850 €)
- Hirsch polkimet. (305 €)


Autosi on hieno oli se nyt mikä vaan.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Vastaa Viestiin