
Varpaat jäätyy saabissa !
Varpaat jäätyy saabissa !
No niin ja ilmastoinnin vika. -01 9-5 ja ilmastointia ei saa puhaltamaan jalkatilaan. Kokeilin nollata mahdolliset aikaisemmin tehdyt asetukset, ja kalibroin järjestelmän. Kalibroidessa tuli vikakoodi 14 näytön oikeaan reunaan. Jalkatilaan ei saa edes manuaalisesti ilmaa. Kun jalkatilaan ohjaa ilmaa, ääni kyllä muuttuu vähän mutta ilmaa ei tule... 

Sitä oikeaa etsiessä...
Re: Varpaat jäätyy saabissa !
Askelmoottori. Ratas pois paikoiltaan
Etsi toiminnolla löytyi: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... elmoottori
Etsi toiminnolla löytyi: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... elmoottori
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: Varpaat jäätyy saabissa !
Miten tuon linkin oire liittyy minun vikaani. Siinähän lämmintä tulee toiselle puolelle, toiselle ei. Mulla taas ilmaa ei tule jalkatilaan ?!
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: Varpaat jäätyy saabissa !
Jatka palelua pyhien yli ja vie marmorihuoltoon.jupasaab kirjoitti:No en kyllä pura, tuonne ei niskat taivu...

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Varpaat jäätyy saabissa !
Eihän tuo nyt niin paha homma ole mitä kuvassa näyttää. huoltoon jos viet niin kumminkin uusivat koko moottorin sun muuta härpäkettä ja aikaa kuluu ainakin päivä...9-5T kirjoitti:hanttarin puolella vastaava moottori suuntauksessa, puran ton verran ja tutki mikä liikkuu ja mikä ei.jupasaab kirjoitti:Miten tuon linkin oire liittyy minun vikaani. Siinähän lämmintä tulee toiselle puolelle, toiselle ei. Mulla taas ilmaa ei tule jalkatilaan ?!

#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Varpaat jäätyy saabissa !
en ole omaa vielä kalibroinut mutta tuntuu että kuskinpuolelle ei oikeen tahdo tulla kunnolla ilmaa siihen valokatkaisijan yläpuolella olevaan venttiiliin. tech:illä sain vikakoodin ja tais olla joku ilmanseosläppä jumissa tai ilmanjakoläppä jumissa.. en nyt tarkalleen muista. taitaapi olla juuri se vika mikä vaati koko sisustan purun 

9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Varpaat jäätyy saabissa !
Kaikille vaan tiedoksi että olen kaularangan kulumien vuoksi työttömänä, ja en siksi pysty hommaa tekemään. Marmorihuolto on vaihtoehto sekin, ellei halvempaa osaavaa kaveria löydy. Taitaa merkki kohta vaihtua, näinkin -01 uudessa autossa on ollut liian paljon ns.(tyyppivikoja) joita lompakko ei kauaa kestä. Joskus kauan aikaa sitten saab oli hyvä auto !
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: Varpaat jäätyy saabissa !
Samoja tuntemuksi täälä 01 vuosimallista. Seuraaja on kuitenkin melkovarmasti saappi ja 9-5 mutta 2004 tai uudempi.
Olisi muuten melkoinen nippu rahaa jos olisi kaikki rempat tehty itse. Esim turbo,sytkäkasetti,kampiakselin asentoanturi,käsijarrun vaijerit (2kertaa), alatukivarsi, huohotin yms. Jakopää ja kytkin rempan on kyllä suosiolla saanut päästää osaavimpiin käsiin.
Tällä hetkellä siinä vit...taa tuo öljyn syönti.
Mutta silti siinä on niin paljon hyvääkin
Olisi muuten melkoinen nippu rahaa jos olisi kaikki rempat tehty itse. Esim turbo,sytkäkasetti,kampiakselin asentoanturi,käsijarrun vaijerit (2kertaa), alatukivarsi, huohotin yms. Jakopää ja kytkin rempan on kyllä suosiolla saanut päästää osaavimpiin käsiin.
Tällä hetkellä siinä vit...taa tuo öljyn syönti.

Mutta silti siinä on niin paljon hyvääkin

#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Varpaat jäätyy saabissa !
Näinhän se menee, käytettyä saa laittaa lähes jatkuvalla syötöllä, eikä uudetkaan huolettomia ole. Tonnarin kun sain "valmiiksi", oli aika myydä se ja vaihtaa uuteen projektiin, femmakin on muutamassa kuukaudessa syönyt jo liki tonnin rahaa ja vielä on tiedossa ainakin alustaremppa kaikkinensa. Lisävarustelu onkin sitten asia erikseen. Koneelle ei toivottavasti tarvitse toviin tehdä muuta kuin huoltoja, alle 100tkm ajettu tekniikka keulalla, eikä ainakaan vielä syö öljyä, eikä huohottele omituisesti. Koputtelen puuta ja puupäätä.A.L. kirjoitti:Samoja tuntemuksi täälä 01 vuosimallista. Seuraaja on kuitenkin melkovarmasti saappi ja 9-5 mutta 2004 tai uudempi.
Olisi muuten melkoinen nippu rahaa jos olisi kaikki rempat tehty itse. Esim turbo,sytkäkasetti,kampiakselin asentoanturi,käsijarrun vaijerit (2kertaa), alatukivarsi, huohotin yms. Jakopää ja kytkin rempan on kyllä suosiolla saanut päästää osaavimpiin käsiin.
Tällä hetkellä siinä vit...taa tuo öljyn syönti.
Mutta silti siinä on niin paljon hyvääkin

-Sami
ps. jupasaabille, hankala tietää milloin on kyseessä oikeasti kykenemätön tekemään pientä(kään) remppaa ja milloin on kyse vain "kädettömyydestä" tai ns. silkkihanskailusta.

Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Varpaat jäätyy saabissa !
Samille tiedoksi että pystyn kyllä korjauksen tekemään, jos haluan parin päivän päänsäryn. C lll-lV ja C V llV nikamavälien reilu madaltuminen, ja niistä aiheutuvat rajoitteet suoriutua jopa päivittäisistä askareista, tuottavat joskus kirjaimellisesti "päänvaivaa". En aio tietoisesti aiheuttaa harmia itselleni, vaikka sen teinkin saabin hankittuani...
Turbo on uusittu, ja huohotin, sekä jarrulevyt, seuraavaksi venttiilikopan tiiviste, käsijarruvaijerit ja tämä uusi tulokas, ilmastointivika. Pixelivikojakin muutama, ja alustan kolinat päälle. 240tkm ajettu -01 auto ja "tyyppivikaa" saa laittaa jatkuvasti. Olen kyllä pettynyt saabiin...
Jos nyt jotain positiivista pitää löytää, niin hyvän näköinen, hyvät varusteet ja kohtuukulutus tehonlisäyksen jälkeen (+38hv). Ajettavuus kohtalainen takapään heijauksineen ja rengasmeluineen.
):
Turbo on uusittu, ja huohotin, sekä jarrulevyt, seuraavaksi venttiilikopan tiiviste, käsijarruvaijerit ja tämä uusi tulokas, ilmastointivika. Pixelivikojakin muutama, ja alustan kolinat päälle. 240tkm ajettu -01 auto ja "tyyppivikaa" saa laittaa jatkuvasti. Olen kyllä pettynyt saabiin...
Jos nyt jotain positiivista pitää löytää, niin hyvän näköinen, hyvät varusteet ja kohtuukulutus tehonlisäyksen jälkeen (+38hv). Ajettavuus kohtalainen takapään heijauksineen ja rengasmeluineen.

Sitä oikeaa etsiessä...
Re: Varpaat jäätyy saabissa !
No funtsi, tämä ilmastointivika ei ole ns. tyyppivika, jos olis, niin se olis jo korjattu ainaskin 3 kertaa. Nyt kun laitat/tat sen kuntoon saat taas ajella rauhassa seuraavat 240tkm/9 vuotta. Sama pätee tuohon turboon.240tkm ajettu -01 auto ja "tyyppivikaa" saa laittaa jatkuvasti. Olen kyllä pettynyt saabiin...
Jarrulevy/kytkinlevy kuuluu sarjaan kuluvat osat, foordissa jarrulaikat kuulemma vaihdetaan palojen vaihdon yhteydessä n. 70tkm välein, tai niin ainakin työkaverin voortiin tehdään määräaikaishuollossa. (sillä on niitä kaksin kappalein)

Huohotin taas.. no osta samanikäinen sitikka/peukeutti, niin saat taatusti "huollettavamman" huohottimen

saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Varpaat jäätyy saabissa !
No funtsi, tämä ilmastointivika ei ole ns. tyyppivika, jos olis, niin se olis jo korjattu ainaskin 3 kertaa. Nyt kun laitat/tat sen kuntoon saat taas ajella rauhassa seuraavat 240tkm/9 vuotta. Sama pätee tuohon turboon.
Oho ! Aika paljon luvattu. Aika paljon näyttää foorumilla olevan vastaavanlaisia vikoja ilmastoinnissa. Löysin yhden kaverin joka korjailee saabeja, ja hänelle tuli jouluna yksi korjattavaksi saman vian takia. Luulen että on ns."tyyppivika". Ja mistä tiedät että ei ole jo korjattu kolme kertaa, ja toinen turbo menossa !?
foordissa jarrulaikat kuulemma vaihdetaan palojen vaihdon yhteydessä n. 70tkm välein. Huohotin taas.. no osta samanikäinen sitikka/peukeutti, niin saat taatusti "huollettavamman" huohottimen
Vertaatko saabia Foordiin ja ranskiksiin ?! Aika paha juttu, sillä ne ovat huonoimpien autojen maineessa !
Oho ! Aika paljon luvattu. Aika paljon näyttää foorumilla olevan vastaavanlaisia vikoja ilmastoinnissa. Löysin yhden kaverin joka korjailee saabeja, ja hänelle tuli jouluna yksi korjattavaksi saman vian takia. Luulen että on ns."tyyppivika". Ja mistä tiedät että ei ole jo korjattu kolme kertaa, ja toinen turbo menossa !?
foordissa jarrulaikat kuulemma vaihdetaan palojen vaihdon yhteydessä n. 70tkm välein. Huohotin taas.. no osta samanikäinen sitikka/peukeutti, niin saat taatusti "huollettavamman" huohottimen

Vertaatko saabia Foordiin ja ranskiksiin ?! Aika paha juttu, sillä ne ovat huonoimpien autojen maineessa !
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: Varpaat jäätyy saabissa !
No Ihan aikuisten oikeesti, jos joku osa (perusmoottoria lukuun ottamatta) on kestänyt 240tkm/9 vuotta, esim tuo lämppärin askelmoottori (joka on tuskinOho ! Aika paljon luvattu. Aika paljon näyttää foorumilla olevan vastaavanlaisia vikoja ilmastoinnissa. Löysin yhden kaverin joka korjailee saabeja, ja hänelle tuli jouluna yksi korjattavaksi saman vian takia. Luulen että on ns."tyyppivika". Ja mistä tiedät että ei ole jo korjattu kolme kertaa, ja toinen turbo menossa !?

Tyyppi viaksi lasken, nuo takapään puslat yhdistettynä laadultaa heikkoihin/alimitoitettuihin iskunvaimentimiin, jotka ei myöskään ole

vertaan siinämielessä, että ne kuitenkin kilpailee, jollain lailla saapin ostajista, tosin "laatu/ajonautinto maksaa senkin kustanuksella että varpaat jäätyy.Vertaatko saabia Foordiin ja ranskiksiin ?!

saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Varpaat jäätyy saabissa !
Otahan jupasaab pari päivää rauhallisesti. Alkuviikosta tutkin vipstaakelien rakennetta. Loppuviikosta voidaan jo korjata tuo autossasi oleva tyyppivika.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).