Kampiakselin hihnapyörän irrotus
-
- "Kaasari"
- Viestit: 46
- Liittynyt: La Heinä 30, 2005 17:30
- Paikkakunta: Haapajärvi
Kampiakselin hihnapyörän irrotus
Tarkoitus ois vaihtaa kampiakselin stefa samalla kun vaihdan uuden hihnan ja ohjainrullan(hirttäytyi kiinni).Mutta kertokaapa kumman kätinen kierre kampuran pultissa on.
ex96.ex 96. ex99. ex900. 9-5t v.2000. today 9-5 1.9 Tid .
Re: Kampiakselin hihnapyörän irrotus
Normaali kierre.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kampiakselin hihnapyörän irrotus
Stefan vaihdossa kannattaa olla tarkkana, ettei käy kuten mulle
Hihnanvaihdon yhteydessä laitoin tarvikestefan (vanha tiputteli hiljakseen), oli oudon löysä kyllä laittaa paikoilleen, sehän holahti paikalleen ihan sormivoimin.
Eihän se mitään pitänyt, holvasi öljyt konehuoneeseen. Noh, oli pakko päästä kohta sovittuun jakopääremonttiin 250 kilsan päähän, eikun merkkihuoltoon stefan vaihtoon.
Saabi sai uuden alkuperäisen kampiakselin stefan, oikein merkkihuollon asentamana, jee
Se tiputteli aika huolella öljyä alle, vajaa litra meni jakopääremonttiin ajaessa, 4 kertaa piti stopata tarkistamaan öljytaso matkalla
Merkkihuollon mies ei ollut ilmeisesti sormivoimin jaksanut tuupata orkkis-stefaa pohjaan saakka, tiivistehuuli oli jäänyt hihnapyörän koneistamatonta pintaa vasten.
Nyt jo naurattaa, silloin ennen ei niinkään
Hihnanvaihdon yhteydessä laitoin tarvikestefan (vanha tiputteli hiljakseen), oli oudon löysä kyllä laittaa paikoilleen, sehän holahti paikalleen ihan sormivoimin.
Eihän se mitään pitänyt, holvasi öljyt konehuoneeseen. Noh, oli pakko päästä kohta sovittuun jakopääremonttiin 250 kilsan päähän, eikun merkkihuoltoon stefan vaihtoon.
Saabi sai uuden alkuperäisen kampiakselin stefan, oikein merkkihuollon asentamana, jee
Se tiputteli aika huolella öljyä alle, vajaa litra meni jakopääremonttiin ajaessa, 4 kertaa piti stopata tarkistamaan öljytaso matkalla
Merkkihuollon mies ei ollut ilmeisesti sormivoimin jaksanut tuupata orkkis-stefaa pohjaan saakka, tiivistehuuli oli jäänyt hihnapyörän koneistamatonta pintaa vasten.
Nyt jo naurattaa, silloin ennen ei niinkään
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Kaasari"
- Viestit: 46
- Liittynyt: La Heinä 30, 2005 17:30
- Paikkakunta: Haapajärvi
Re: Kampiakselin hihnapyörän irrotus
Laitoin motonetin stefan ja öljyn tiputtelu loppui.ainakin toistaiseksi Ja kiitos PCS:lle hyvästä palvelusta.Koska paikalliseen varaosaliikkeeseen ei saatu tilattua ohjainrullaa soitin eilen aamulla pcs:lle ja illalla kuuden aikaan olin jo hakenut rullan matkahuollosta ja asentanut paikalleen
ex96.ex 96. ex99. ex900. 9-5t v.2000. today 9-5 1.9 Tid .
Re: Kampiakselin hihnapyörän irrotus
motonetin laatu=scan-techin tiiviste ei pitänyt ainakaan omassaahdon voimalla kirjoitti:Laitoin motonetin stefan ja öljyn tiputtelu loppui.ainakin toistaiseksi Ja kiitos PCS:lle hyvästä palvelusta.Koska paikalliseen varaosaliikkeeseen ei saatu tilattua ohjainrullaa soitin eilen aamulla pcs:lle ja illalla kuuden aikaan olin jo hakenut rullan matkahuollosta ja asentanut paikalleen
autossa(vuosi edelleen),nyt paikalla ORKKIS,nyt pitää .
"keskireiässä" silminnähtävä ero tiivisteessä
#2285
Re: Kampiakselin hihnapyörän irrotus
Tsekatkaa stefanvaihdon yhteydessä se hihnapyörän kunto myöskin, eli onko kulunut uraa jo siihen stefan huulloksen kohdalle.
Jos on kulumajälkiä havaittavissa, niin sitten uuden stefan voisi jättää lyömättä ihan pohjaan, tai vaihtoehtoisesti päästää smirgelillä siitä stefan takareunasta pari-kolme milliä pois, jolloin sen saa lyötyä sen verran syvemmälle kuin vanha stefa oli.
Itse olen tavannut laittaa ihan varmuuden vuoksi vielä Loctiten 510 (tai jotain vastaavaa, numeroita en muista, ei missään nimessä kuitenkaan mitään silikonia sisältävää roskaa, vaan oikeaa liimaa) sinne stefan ulkokehän ympärille.
Siis varsinkin jos on joutunut smirglaamaan stefaa, niin liimaa on tullut laitettua.
Jos on kulumajälkiä havaittavissa, niin sitten uuden stefan voisi jättää lyömättä ihan pohjaan, tai vaihtoehtoisesti päästää smirgelillä siitä stefan takareunasta pari-kolme milliä pois, jolloin sen saa lyötyä sen verran syvemmälle kuin vanha stefa oli.
Itse olen tavannut laittaa ihan varmuuden vuoksi vielä Loctiten 510 (tai jotain vastaavaa, numeroita en muista, ei missään nimessä kuitenkaan mitään silikonia sisältävää roskaa, vaan oikeaa liimaa) sinne stefan ulkokehän ympärille.
Siis varsinkin jos on joutunut smirglaamaan stefaa, niin liimaa on tullut laitettua.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: Kampiakselin hihnapyörän irrotus
Taasen oli hyötyä tästäkin keskustelusta. Tallissa nimittäin odottaa Aero, stefan vaihtoa, huohitinjärjestelmän päivitystä ja moniurahihnan vaihtoa. Oliskos se virallinen moniurahihnan vaihtoväli 90tkm, no tää meni hieman enemmän. 280tkm ja ohjainpyörän laakeri jumahti noin klo.2.30 Vampulassa, kun olimme palaamasta Nokian talvipäiviltä.
Hinaushommiksi se sitten meni ja kyllä harmitti, kun olin auton omistajalle sanonut jo aikoja sitten, et pitäis äänestä päätellen vaihtaa. Onni onnettomuudessa, kun vei huohotusjärjestelmän letkuja mennessään, niin tuleepahan nyt päivitys
Hinaushommiksi se sitten meni ja kyllä harmitti, kun olin auton omistajalle sanonut jo aikoja sitten, et pitäis äänestä päätellen vaihtaa. Onni onnettomuudessa, kun vei huohotusjärjestelmän letkuja mennessään, niin tuleepahan nyt päivitys
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii