Takaa kuuluu rahinaa jarruttaessa. Ensimmäinen arvaus liittyy tietenkin jarrupaloihin mutta ainakin ulommissa paloissa näyttää olevan pintaa aika paljon. Onko automallissa mitään ilmeisiä jäätymistaipumuksia jotka voisivat selittää asian vai ostanko uudet palat joka tapauksessa? Joku jarrulevyn suojapelti voi varmaan olla vääntynyt lumesta mutta silloin luulisi äänen olevan jatkuvaa.
Näillä keleillä ei paljoa ole tullut jarruteltua mutta eivät levyt ulommalta pinnaltaa ole ruosteessa. Suuria jääpaakkujakaan ei renkaiden tukkeena ole.
Laiskuuden merkkihän tämä kysymys on mutta inspiraatiota renkaan irrottamiseen lumisella ja pimeällä pihalla en ole ihan vielä löytänyt.
Rahinaa jarruttaessa
Re: Rahinaa jarruttaessa
Itselleni vastaten, sisemmät takajarrupalat olivat loppu kummaltakin puolelta. Ulommat olivat vielä ok, joten ongelmaa ei nähnyt päällepäin kovin helposti.
Re: Rahinaa jarruttaessa
Manuaalissa taisi olla maininta, että palat kielivät loppuneisuudestaan rahinalla.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Rahinaa jarruttaessa
Se mikä minua tässä yllätti oli sisempien palojen kuluneisuus verrattuna ulompiin. Ulommat olin tarkistanut renkaanvaihdon yhteydessä ja niissä oli vieläkin pintaa yllin kyllin. Toisaalta en tiedä mitä jarruille on aiemmin tehty tai jätetty tekemättä. Tuskin kukaan kuitenkaan vaihtaa pelkästään ulompia paloja joten täytynee jatkossa tarkistaa aina kummatkin puolet.
Eivätkä nuo vm. -00 jarrut mitään huomiota kaipaa, ainakaan vanhempiin ysisatasiin verrattuna.
Eivätkä nuo vm. -00 jarrut mitään huomiota kaipaa, ainakaan vanhempiin ysisatasiin verrattuna.
