Masentava jälleenmyyntiarvo

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Masentava jälleenmyyntiarvo

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

Veljet, kävin minäkin Tampereen metroautossa kyselemässä syksyn innoittamana josko vaihtaisin vanhan kullanmurun uuteen 2.3t:hen.. Yllätys oli melkoinen kun kuulin mitä ne armaastani olisivat hyvittämässä: 14 tuhatta euroa !!! Autonihan on siis tuo kauniin valkoinen vm.99 2.3t, ajettu 231tkm... samaan aikaan myyvät toisessa liikkeessään saman ikäistä, vähän alle 200tkm ajettua vastaavaa hintaan 22.900e...

En tiennyt pitäiskö itkeä vain nauraa. Uuteen vastaavaan vaihdossa suoranaista v*****lua minusta. Oliskohan pitäny sittenkin pestä hiukset enen autoliikkeeseen menoa, häh ?

Joo, pidän auton. Käyttöarvo on jo sen verran suurempi kuin reaaliarvo. Ajan sillä vaikka milijoona kilsaa prkl... :evil:

EDIT: Tai ostan ladan.
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itse en edes uskalla käydä kysymässä :oops:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

eipä ne autoliikkeet koskaan paljoa anna autosta, parhaimman rahan saa kun myy ite. Monessa paikassa tulee niitä jo legendaksi muodostuneita lauseta "nokun näitä tuonti autoja tuodaan niin ei me voida maksaa enempää". Hetken päästä laitetaan ostettuun suomiautoon vähän extraa kun on takuu kilsat.

Aikoinaan kun Saabia ostin möin vanhan farmari Astrani (VM 2000) normaaliin 117000mk hintaan. Myyjä hykerteli kun sai halvalla. Kun kaupat oli tehty ja nimet paperissa sanoin, että ite maksoin tosta Astrasta vaan 80000mk. Hiljaisuus laskeutuin ja mä kaasutin pois aerollani :lol:

Kauppa se on joka kannattaa, luulempa ettei tollasia kauppoja tuu enään vastaan
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

potkuhousu kirjoitti:Myyjä hykerteli kun sai halvalla. Kun kaupat oli tehty ja nimet paperissa sanoin, että ite maksoin tosta Astrasta vaan 80000mk. Hiljaisuus laskeutuin ja mä kaasutin pois aerollani :lol:
Lol, noi kruunaa päivän.

Omakohtaisesti hauskin tilanne oli aikanaan kun kaverilla oli uuden V40 Vulvan pakkorealisointi ja aikaa kaksi päivää. Menimme erääseen op*l liikkeeseen: 'päivää, osta vähän ajettu vulva puoli ilmaseks, 140 Kmk'
(maksoi muistaakseni uutena joku 180-190Kmk kaikilla helyillä hetki aikasemmin siitä)
Myyjä oli kuin unessa ja katteli sitä ja siitä huomas että se mietti: 'nyt kannattas tehdä kauppa!'
Sit se sano surkealla äänellä että ei ole tällä hetkellä sellasta rahaa. (Kaippa pyysi maksun nyt eikä huomenna, oli aika tiukat paikat sillä)
Kaveri tuumas: 'Se on voi voi' ja hypättiin autoon ja poistuttiin.
Äijä jäi seisomaan pihaan kuin pikkupoika jolta oli viety tikkari.
9000 CD 2.3 -90
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Vähän sama oli mullakin ostin kun erään firman piti luopua autosta kassavajeen takia ja tietenkin tarjosin niin vähän kuin kehtasin 8)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2106
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Masentava jälleenmyyntiarvo

Viesti Kirjoittaja patse »

9-5tW kirjoitti:Veljet, kävin minäkin Tampereen metroautossa kyselemässä syksyn innoittamana josko vaihtaisin vanhan kullanmurun uuteen 2.3t:hen.. Yllätys oli melkoinen kun kuulin mitä ne armaastani olisivat hyvittämässä: 14 tuhatta euroa !!! Autonihan on siis tuo kauniin valkoinen vm.99 2.3t, ajettu 231tkm... samaan aikaan myyvät toisessa liikkeessään saman ikäistä, vähän alle 200tkm ajettua vastaavaa hintaan 22.900e...

En tiennyt pitäiskö itkeä vain nauraa. Uuteen vastaavaan vaihdossa suoranaista v*****lua minusta. Oliskohan pitäny sittenkin pestä hiukset enen autoliikkeeseen menoa, häh ?

Joo, pidän auton. Käyttöarvo on jo sen verran suurempi kuin reaaliarvo. Ajan sillä vaikka milijoona kilsaa prkl... :evil:

EDIT: Tai ostan ladan.
Ei ole kovin moni muistaakseni kehunut Tampereen Metro-Autoa (myynti/huolto). Ainut mitä minä siellä käyn asioimassa on varaosamyynti. Siinä on ollut ainkin minun mielestä asian osaavaa ja palvelevaa porukkaa. Äkkiäkös tässä pääkaupunkiseudulla käy kaupioilla tai muuallakin.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1120
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Pienenä vihjeenä että lapinreissu vois kannattaa :wink:

Pohjoisessa on Saabin edustus vaihtunu Opeliksi-liikkeisiin ja tarve tehdä kauppaa Saabeista on ilmeisen kovä hyvityksistä päätellen. Keminmaassa saattaa olla vielä esittelyautona sisällä (ei koeajoautona) -04 9-5 wagon 2.0t Vector jonka sais aika "mielenkiintoiseen" välirahaan :wink:
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

potkuhousu kirjoitti:eipä ne autoliikkeet koskaan paljoa anna autosta, parhaimman rahan saa kun myy ite. Monessa paikassa tulee niitä jo legendaksi muodostuneita lauseta "nokun näitä tuonti autoja tuodaan niin ei me voida maksaa enempää". Hetken päästä laitetaan ostettuun suomiautoon vähän extraa kun on takuu kilsat.
Tilannehan on hintojen aika sekaisin automarkkinoilla. Mahtaa selkeentyä aika lailla sitten, kun noita tuontiautoja alkaa vähitellen tulla liikkeisiin vaihtoautoiksi ja näkee mihin niiden hinta/arvostus asettuu.
Autot seisoo liikkeissä ja myyjät eivät uskalla hyvittää paljoa.
Vähän sama juttu kuin asuntokaupoissa, että kun joku möläyttää uutisissa, että asuntojen hinnat laskee ensi vuonna niin asuntokauppa loppuu saman tien siihen kun ihmiset alkaa odottaa sitä ensi vuotta :)
Itse ostin tuonti saabin siitä huolimatta, että sitä "aliarvostettaisiin" mahdollisesti kaupoissa myöhemmin. Syy valintaan oli se, että se oli yksinkertaisesti paljon siistimpi, paremmassa kunnossa ja paremmin varusteltu kuin vastaavat suomi saabit joita olin käynyt katsomassa.
9-5 kansan malleissa on paljon tosi hienoja vaihdokkeja liikkeissä, ne kun ovat usein omalla rahalla ostettuja. Siten kun aeroihin mennään niin näkee kyllä että vuokravaunuhan tämä, ei niin väliä miten sitä pitää kun vaihtoon menee kuitenkin heti kun leasing aika päättyy.
9000CS 2,3
nef
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 13:39
Paikkakunta: Porvoo, hamari

Viesti Kirjoittaja nef »

kävin itse kysymässä hintoja pääkaupunki seudulla,
9-5 2.0 -99 buisness malli. 166tkm
rinta-jouppi oli 14000 , metro auto lentokenttä oli jotain ~12500
pahin oli ALD-automotive (oikein v...ttaa se liike, myyjä tuli kattelee autoa, meni autoon ja ajoi pois kysymättä lupaa!) tarjosi 10000 !.

Yllättäen paras tarjous tuli Lakkoselta konalassa ne olisi maksanut n. 16000 jos möis vaan ilman vaihtoa.
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Joni
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 14:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joni »

Itse ALD:stä kaksi viimeistä autoa ostaneena sanoisin että sieltä kyllä kannattaa ostaa auto mutta ei tosiaan viedä vaihdokkia... palvelu on omalla kohdalla ollut erinomaista, kaikki reklamaatiot hoidettu tyylillä joka muuten on harvinaista nykyään. Ehkä kävi vain tuuri, mene ja tiedä... uudenkarhean saabin sain kuitenkin sieltä polkuhintaan. Vaihto-toyotan myin yli pari tonnia (€) korkeammalla hinnalla itse kuin mitä siellä tarjottiin. Eli ne eivät tosiaan halua vaihdokkeja sinne.

Merkkiliikkeet voivat maksaa ihan hyvin väliä vaihdossa uuteen, mutta vaihtaessa käytettyyn kannattaa kyllä varmasti myydä vanha kosla itse.
Jon & 9-5 2.0TW -02
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Automyyjät ovat aika värikästä seurakuntaa.
Kun ostin oman autoni (9000 2.3i) vajaa vuosi sitten ja olin potkimassa renkaita, niin vieressä vanhempi mies oli poikansa kanssa katsomassa Transitia. Myyjä kehui Transitin ja kehoitti ostamaan turbodiesel-version. Asiakas vastasi hieman nihkeästi, että se turbo taitaa olla vaan yksi mahdollinen hajoamisen kohde enemmän tulevaisuudessa. -Ei kuule ole, turbot ovat erittäin huolettomia, myyjä sanoi.
Kun sitten sama myyjä tuli hetken kuluttua minua palvelemaan, niin kerroin että toisena vaihtoehtona itsellä oli pääkaupunkiseudulta yksityiseltä 2.3 Turbo samaan hintaan, mutta hieman enemmän ajettuna. -No jos minä saan antaa neuvon, niin sellaiseen turboon ei välttämättä kannata sekaantua, myyjä kertoi :)

Kaverini sai kuitenkin parhaan vastauksen Turussa eräästä liikkeestä noin 12vuotta sitten kun oltiin saatu juuri ajokortit. Liikkeessä oli myynnissä hieno Opel Commodore kuutoskoneella ja hintalappu roikkui peilissä. Kaveri kysyi, että onko kukaan tarjonnut mitään tuosta Opelista. -On siitä tarjottu enemmän kuin on pyydetty, mutta ei olla myyty :D

Muutenkin juuri autojen lisävarusteiden kanssa huomaa myyjien luonteen. Kun myyt autoa ja kerrot, että siinä on ilmastointi ja nahkapenkit, niin myyjä ei korviaan lotkauta, mutta auta armias kun menet sellaista autoa katsomaan, niin ensimmäisenä se myyjä alkaa luettelemaan, että tästä pelistä kuule löytyy varusteita enemmän kuin lääkäri määrää, on kato nahkapenkkiä ja on ilmastointia...

No työtään he kai vaan tekevät :roll:
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
SledgeHammer
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
Paikkakunta: Västra Götaland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Kaikki autot ei ole mersuja :roll:
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Viesti Kirjoittaja arttu »

Kaikki autot ei ole mersuja
Onneksi!!! :)
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

Jooh, tulihan se metroautokin järkiinsä lopulta... vahdoin myyjää, ja johan alkoi lyyti kirjoittamaan (= saabin oma myyjä). Asiakaspalvelu oli ihan toiselta planeetalta, ja myyjä teki oikeasti töitä saadakseen kaupan syntymään.... eli aina kun haukutaan metroauoa, muistan ainakin itse että on siellä ainakin yksi hyvä työntekijä myös myyntipuolella !

Tänään tilattiin nykyistä autoa väriä myöten vastaava kaunotar - vm. 2005 prinsessa saapunee uuteen kotiinsa lokakuun puolivälissä...

...se oli vaan kummallista, koeajoin koemielessä varmaan kymmenen eri merkkiä, ja joka kerta kun palasin taas oman autoni rattiin tuntui että paremman auton omistin. Ainoaksi todelliseksi vaihtoehdoksi jäi siis vain uusi 9-5 2.3t... noooh, olishan siellä tietysti ollu Aerokin...
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

arttu kirjoitti:
Kaikki autot ei ole mersuja
Onneksi!!! :)
Vinkkinä :wink: avatar ehkä vähän liian iso :roll: :?:
Vastaa Viestiin