9-5 sytytystulpat

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2033
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

9-5 sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja vfr »

9-5 2.3 se vm.2001.Onko NGK PFR7H-10 käypänen tulppa.Tiedän että löytyisi ohjekirjasta mut sen luokse on pitkä ja kivinen tie.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2033
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: 9-5 sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja vfr »

Ja oikea tulppa on ilmeisesti iridium
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 9-5 sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Itse tarjoaisin sinne NGK BCPR7ES-11 tai BCPR6ES-11.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: 9-5 sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

white9-5 kirjoitti:Itse tarjoaisin sinne NGK BCPR7ES-11 tai BCPR6ES-11.
Nuo käy vallan mainiosti. Niillä manuaalissa mainituilla kryptoniitti-zirkonium-tulpilla on haettu vaan pitempää vaihtoväliä, mutta kun yhden hinnalla saa reilun sarjan noita bcpr7es-tulppia, niin vaihtoväliä voi huoletta lyhentää.

Tuo -11 perässä on vain kärkiväli ja toleranssia on niissäkin ollut välillä melkosesti (jopa 0,3mm). Olenkin ottanut parin ensimmäisen satsin jälkeen ilman -11-merkintää, tarkistanut ja säätänyt itse kärkivälin kohdalleen.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: 9-5 sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

itsellä on BCPR7EIX-11 eli iridiumitulpat.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: 9-5 sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

9-5T kirjoitti:
Tobbana kirjoitti:
white9-5 kirjoitti:Itse tarjoaisin sinne NGK BCPR7ES-11 tai BCPR6ES-11.
Nuo käy vallan mainiosti. Niillä manuaalissa mainituilla kryptoniitti-zirkonium-tulpilla on haettu vaan pitempää vaihtoväliä, mutta kun yhden hinnalla saa reilun sarjan noita bcpr7es-tulppia, niin vaihtoväliä voi huoletta lyhentää.
Nuohan on juuri oikeita ja vaihtoväli on 60000km. Missä manuaalissa on mainittu kryt-zirkon? Ja pidempi vaihtoväli kuin 60000km?
Näinpäs olikin, '02 hanskalokerokirjassa, airoon pfr6h-10 ja matalapaineisiin tuo bcpr6es-11. Ei aina voi kaikkea muistaa ja matalapaineisessa varmaan tuon normaalin vaihtovälin kestääkin.

Aerossa voi tosiaan käyttää myös bcpr7es, mutta en niillä ajaisi tuota mainittua 60tkm pätkää, kun nuo platinatkin oli alle 50tkm jo melko rumassa kunnossa.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2033
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: 9-5 sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja vfr »

Kävin hakemassa Hessumobiilista NGK bcpr6es-11 12eskoo koko satsi.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Lehti
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ma Marras 23, 2009 17:38
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 9-5 sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Lehti »

Mitä tulppia ootte käyttäny 2.0t virikoneissa eli jos on lastu, dp, putki ja isommat suuttimet ym. ? Ohjekirja kertoo että vaihtoväli suositus ois 20tkm virikoneissa?
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: 9-5 sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

[quote="white9-5"]Itse tarjoaisin sinne NGK BCPR7ES-11
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: 9-5 sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

georgahti kirjoitti:
Lehti kirjoitti:Mitä tulppia ootte käyttäny 2.0t virikoneissa eli jos on lastu, dp, putki ja isommat suuttimet ym. ? Ohjekirja kertoo että vaihtoväli suositus ois 20tkm virikoneissa?
yllämainittua NGK BCPR7ES-11.. vaihtaa sillon ku öljytkin, ni ei tarvii erikseen miettiä ja tulee seurattua pysyykö laatu tasasena. hintakysymys tuo ei ole.
Ja jos oikeesti on isosti pauhua ja kovaa ajoa meinaa harrastaa, niin 8-tulpat sitten, normiajossa nuo seiskat.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: 9-5 sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Raser »

:saab: aero sedan manuaali bensa vuosimalli 2006.

Instruktionsbok sanoo että 2.3 Turbo och 2.3T NGKPFR 6H-10

Motonetissa näyttäis maksavan 64 euroa satsi!

Onko oikeeeee tulppa mullen...?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-5 sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Raser kirjoitti::saab: aero sedan manuaali bensa vuosimalli 2006.

Instruktionsbok sanoo että 2.3 Turbo och 2.3T NGKPFR 6H-10

Motonetissa näyttäis maksavan 64 euroa satsi!

Onko oikeeeee tulppa mullen...?
Oikea tulppa: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=11-1107
uusiavuton
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Elo 08, 2013 20:27
Paikkakunta: keski-suomi

Re: 9-5 sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja uusiavuton »

Auttakaas nyt uutta saabistia, tossa töistä tullessa hain motonetistä ohjekirjan mukaisia tulppia (NGKPFR 6H-10). Voinko laittaa noi kiinni hyvällä omallatunnolla vai oliko tuo nyt turhaa rahanmenoa ? Autona tosiaan 9-5 2.3t 136kw -01 versio saapikkaasta.
Saab -01, 9-5, 2.3t Wagon
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-5 sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

uusiavuton kirjoitti:Auttakaas nyt uutta saabistia, tossa töistä tullessa hain motonetistä ohjekirjan mukaisia tulppia (NGKPFR 6H-10). Voinko laittaa noi kiinni hyvällä omallatunnolla vai oliko tuo nyt turhaa rahanmenoa ? Autona tosiaan 9-5 2.3t 136kw -01 versio saapikkaasta.
Mielummin oisit ostanu NGK BCPR7ES-11. Maksaa 3,90e/kappale motonetissä.
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: 9-5 sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Kumpi on parempi 02 aeroon NGK BCPR7ES-11 vai NGK BCPR6ES-11 ??
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Vastaa Viestiin