9-5 radion näytöstä puuttuu pisteitä
-
- "Kaasari"
9-5 radion näytöstä puuttuu pisteitä
Missä vika, kun radion/ajotietokoneen näyttöruudussa satunnaisesti puuttuu jokin pystyrivin pisterivi/segmentti? Vaikeuttaa näytön lukemista kun kirjaimet ei ole kokonaan näkyvissä. Jokin löysällä? Onko helppo availla? Vai eikö ite pysty? 9-5 vm 2000.
Koita hakua!
Tuolla ainakin jotain korjausohjeita!
http://www.saabcentral.com/techhelp/95_index.php
Omani sain toimivaan tolla epäilyttävältä
tuntuvalla silitysrauta systeemillä 
Tuolla ainakin jotain korjausohjeita!
http://www.saabcentral.com/techhelp/95_index.php
Omani sain toimivaan tolla epäilyttävältä

Saab 9-3 TTID Vector 2008
-
- "Kaasari"
ok, kiitos vinkistä, vehje purettu ja silitelty silitysraudalla, nyt toimii, vain kaksi pystyriviä jäi toimimatta, ehkä rauta ei ollu tarpeeksi kuuma. Ihmettelin että oliko se tinaa vai jotain liimaa, jolla valkea lattakaapeli oli piirilevyssä kiinni. Lisäksi katselin sitä LCD puolen liitosta, siinäkään ei ole mitään "vedonpoistoa", ehkä kuitenkin pyysyy kiinni.
Toinen juttu mitä ihmettelin, oli että näytön taustavalona on käytetty hehkulamppupolttimoita, ne lienee jossain vaiheessa vaihdettava, miksiköhän ei ole käytetty esim LEDejä?
Toinen juttu mitä ihmettelin, oli että näytön taustavalona on käytetty hehkulamppupolttimoita, ne lienee jossain vaiheessa vaihdettava, miksiköhän ei ole käytetty esim LEDejä?
Pelitti!
Pakkohan tänne oli rekisteröityä ihan sen taki, että pääsi kiittämään näistä pixelivinkeistä
Laitoin superlonia väliin, näyttö on toiminut nyt kolmatta päivää. LänsiAuto olisi veloittanut 200 egeä korjauksesta, joten tuntipalkoille pääsi kerrankin
Auto on -01 wagoni, joten käsittämätön vika sinällään näin uudessa autossa...
Vaimon silitysrautaan ei onneksi tarttenut koskea, ainakaan vielä. Sen verran on villi ohje, nimittäin

Laitoin superlonia väliin, näyttö on toiminut nyt kolmatta päivää. LänsiAuto olisi veloittanut 200 egeä korjauksesta, joten tuntipalkoille pääsi kerrankin

Auto on -01 wagoni, joten käsittämätön vika sinällään näin uudessa autossa...
Vaimon silitysrautaan ei onneksi tarttenut koskea, ainakaan vielä. Sen verran on villi ohje, nimittäin

-
- "Tuplakaasari"
Täällä oli sama ongelma ilmastointilaitteen näytön kanssa, siinä oli vain muutama hassu segmentti päällä ja niiden avulla piti yrittää arvata mitä numeroa kone tarkoittaa. Sinäänsä kehittävä saabistin palikkatesti, jos ensin palaa yksi segmentti tässä ja kahden näpäytyksen kuluttua palaa toinen segmentti tuossa, pystyi päättelemään että numerot olivat varmaan 19 ja 21 tms.
Otin ohjausyksikön pari kertaa irti ja tungin sinne puolen patjan verran superlonia mutta ei se siitä elpynyt. Siten luin tästä silitysrautahommasta ja vot, hivenen hehkutusta raudalla ja sehän alkoi pelaamaan täysin. Kaikki elementit toimivat nyt kuten pitää. Tänäänkin oli hyvä ajella kylillä kun ulkolämpötila näytti 35 astetta, ilmastointi oli säädetty 23:een ja sisällä oli mukavan vilpoista.
Otin ohjausyksikön pari kertaa irti ja tungin sinne puolen patjan verran superlonia mutta ei se siitä elpynyt. Siten luin tästä silitysrautahommasta ja vot, hivenen hehkutusta raudalla ja sehän alkoi pelaamaan täysin. Kaikki elementit toimivat nyt kuten pitää. Tänäänkin oli hyvä ajella kylillä kun ulkolämpötila näytti 35 astetta, ilmastointi oli säädetty 23:een ja sisällä oli mukavan vilpoista.
Kukakohan olisi niin ystävällinen ihminen, että korjaisi tuon minun näyttöni, kun itsellä on senverran peukalo keskellä kämmentä, että
jos itse rupean tuohon hommaan, niin siinä menee takuuvarmasti puoli kojelautaa uusittavaksi ammattimiehillä.
( kantapään ja lompakon kautta olen jo oppinut, että minä en ole, eikä minusta koskaan tule sähkömiestä
)
Vaivanpalkaksi sixpack Tanskalaista olutta tms. (?)
jos itse rupean tuohon hommaan, niin siinä menee takuuvarmasti puoli kojelautaa uusittavaksi ammattimiehillä.

( kantapään ja lompakon kautta olen jo oppinut, että minä en ole, eikä minusta koskaan tule sähkömiestä

Vaivanpalkaksi sixpack Tanskalaista olutta tms. (?)

t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Mimmi pelastuksen enkeli !Mimmi kirjoitti:LEDien kirkkautta voidaan säätää sytyttämällä ja sammuttamalla LEDiä sopivalla taajuudella (ettei silmä erota vilkkumista). Hehkulampun säätö on paljon halvempaa, siihen kun tarvitaan "vain" säädettävä jännite.

Laiton yv:n
t. IP-2 #1502
Jep, tarkennan sen verran, että laitoin ohuen superloonisäikeen siihen kuminauhan päälle. Teknisenä kaverina (not) superlooni oli sitä ohutta suojaa mitä oli uuden kännykän paketissa töpseliosan suojana
Rohkenen kyllä suositella hommaa tee-se-itse vetoisena (sori, ei ole tarkoitus ryöstää six-packia
). Jos minä sain homman tehtyä niin saavat muutkin.
Vaikein homma oli irrottaa näyttö kojelaudasta, mutta kuten ohjeissa suositeltiin, ne kaksi painonappia irti - toisessa oli itselläni TCS - ja sitten samalla takaa painaen ja pienellä ruuvarilla kojelaudan ja näytön aukosta auttaen koko komponentti irtosi. Ja sen jälkeen se meni juuri kuten saab95.comin ohjeissa oli!
Alussa itselläni tosin vielä puuttui tuo monien mainitsema yksi pixeli-rivi, mutta se korjaantui "itsestään". Saattaa siis ryhtyä kummittelemaan uudestaan, mutta ainakin toistaiseksi sai vaimon silitysrauta olla rauhassa. Olisi varmaan ihmetellyt kun kerrankin olisin rautaa kaipaamassa

Rohkenen kyllä suositella hommaa tee-se-itse vetoisena (sori, ei ole tarkoitus ryöstää six-packia

Vaikein homma oli irrottaa näyttö kojelaudasta, mutta kuten ohjeissa suositeltiin, ne kaksi painonappia irti - toisessa oli itselläni TCS - ja sitten samalla takaa painaen ja pienellä ruuvarilla kojelaudan ja näytön aukosta auttaen koko komponentti irtosi. Ja sen jälkeen se meni juuri kuten saab95.comin ohjeissa oli!
Alussa itselläni tosin vielä puuttui tuo monien mainitsema yksi pixeli-rivi, mutta se korjaantui "itsestään". Saattaa siis ryhtyä kummittelemaan uudestaan, mutta ainakin toistaiseksi sai vaimon silitysrauta olla rauhassa. Olisi varmaan ihmetellyt kun kerrankin olisin rautaa kaipaamassa

Suurkiitos Mimmille puhelinneuvonnasta ja tietysti Potkikselle kuvallisesta ohjeistosta !
Sain duunattua lopulta itse sen SID:n ...kuumentelin silitysraudalla ( ehkä liiankin varovaisesti ) ja painelin heti perään "palikalla",
+ laitoin vaahtomuovin tapaista niin helvatan paljon sinne, että oli todellisia ongelmia saada kuori takaisin paikalleen, kun sitä tilkettä oli niin
helvatan paljon. Näytti siltä, että se piirilevykorttikin oli hiukan "vinossa", kun sitä painoi niin paksu kerros vaahtomuovia.
Enivei, menin sydän pamppaillen autolle, löin SID2:n kiinni ja ....Vólaa!
Test brake lights näkyi heti ilman pikselin yhtä ainutta kuollutta pikseliriviä.
( Ennen korjaustoimenpidettä siitä tekstistä ei ollut saanut enään mitään selvää.)
Noh, kun testailin/tarkastin ja tsiigailin oikein kunnolla, niin puuttuihan siitä vielä viimeinen minuuttipystyrivi, elikkä kellonajan viimeinen nro. on "kaputt",
mutta muuten näyttö toimii 100 %:sti.
Kaljat säästyi, mutta kyllä sä Mimmi saat jotakin "vaivanpalkkaa" puhelinneuvonnasta ja siitä, että preppasit ja valoit tsemppiä minuun.
P.S .. ja nyt meen joumaan ne kaljat ! Olen ne ansainnut !
Edit: ei puutu enään pikselin pikseliä !!!

Sain duunattua lopulta itse sen SID:n ...kuumentelin silitysraudalla ( ehkä liiankin varovaisesti ) ja painelin heti perään "palikalla",
+ laitoin vaahtomuovin tapaista niin helvatan paljon sinne, että oli todellisia ongelmia saada kuori takaisin paikalleen, kun sitä tilkettä oli niin
helvatan paljon. Näytti siltä, että se piirilevykorttikin oli hiukan "vinossa", kun sitä painoi niin paksu kerros vaahtomuovia.
Enivei, menin sydän pamppaillen autolle, löin SID2:n kiinni ja ....Vólaa!
Test brake lights näkyi heti ilman pikselin yhtä ainutta kuollutta pikseliriviä.

( Ennen korjaustoimenpidettä siitä tekstistä ei ollut saanut enään mitään selvää.)
Noh, kun testailin/tarkastin ja tsiigailin oikein kunnolla, niin puuttuihan siitä vielä viimeinen minuuttipystyrivi, elikkä kellonajan viimeinen nro. on "kaputt",
mutta muuten näyttö toimii 100 %:sti.

Kaljat säästyi, mutta kyllä sä Mimmi saat jotakin "vaivanpalkkaa" puhelinneuvonnasta ja siitä, että preppasit ja valoit tsemppiä minuun.

P.S .. ja nyt meen joumaan ne kaljat ! Olen ne ansainnut !

Edit: ei puutu enään pikselin pikseliä !!!

Viimeksi muokannut saabisti2, Ke Loka 06, 2004 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
t. IP-2 #1502