2.3t automaatilla

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
jakaraik
"Aero"
Viestit: 316
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

2.3t automaatilla

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

on tuossa ollu tarkotus autoa kattella kesän korvilla, pitkään oli tarkoitus hommata viimesen vuosimallin tonnari aerona mieluusti. Nyt on mielipide kuitenkin kääntynyt 9-5 wagonin suuntaan, budjetti (max. 7000e) ei kuitenkaan salli kovin tuoretta joten kilometri lukemat on väistämättä kovia. Koneena sais olla 2.3t ja mieluusti automaatilla. Toistaiseksi ei kaverien kokemusten kautta muiden merkkien automaateista kauheasti ole kehuttavaa. Kysymys kuuluukin kuinka luotettavia automaatti lootat noissa saabeissa on pidemmän päälle? Vai tyydynkö suosiolla manuaaliin? Muutenkin saa kertoa käyttökokemuksia 9-5:sta...
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
saabvector
"Viggen"
Viestit: 697
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04

Re: 2.3t automaatilla

Viesti Kirjoittaja saabvector »

Onhan tuossa hommaa ollut :evil: , puolentoista vuoden aikana joutunut vaihtamaan yhden rekisteri kilven valoista.
10 tkm välein öljyt ja 50 - 60 tkm välein automaatti lootan öljyt vaihtoon niin ainankin allekirjoituksen 9-5.seen olen erittäin tyytyväinen.
Toki se auton kunto ostaessa.......mutta siitä aiheesta topikkeja riittääkin.
:lol:
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 2.3t automaatilla

Viesti Kirjoittaja oju »

Olen ollut tyytyväinen 2,3t automaattiin (vm. -00), ei valittamista. Kilometrejä ei tosin ole nyt kuin jotain 220 000.
Korruptio
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: La Joulu 15, 2007 20:46
Paikkakunta: Oulu / Paltamo

Re: 2.3t automaatilla

Viesti Kirjoittaja Korruptio »

50+tkm nyt minulla takana 2002 2.3t automaatilla jolla on ajettu 260+tkm eikä siinä isompaa remonttia ole ollut mitä nyt helmikuussa alkuperäinen garrett lopulta antautui ja pari vuotta sitten vaihdoin iskarit ympäriinsä kun olivat takaa kuolleet. Härvelissä on ollut aeron softa sisässä jo pitempään ja nythän se sai sitten garretin päättäessä päivänsä savutukseen asiaan kuuluvan turbonkin sinne seurakseen. Vakioalustalle pitänee tehdä vihdoin ja viimein muutakin kuin vaihtaa rikkoutunutta osaa, tuntuu taas olevan iskarit takaa entiset. Auto on päivittäisessä käytössä enkä epäröi lämpimälle koneelle antaa kyytiä eikä laatikko tms tunnu oireilevan mitenkään oudosti. Josta tulikin mieleen että lootaan pitää vaihtaa öljyt.
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Re: 2.3t automaatilla

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Laatikon puoleen ei mitään valittamista vaikka mittarissa 422tkm ja stage x kiinni..
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: 2.3t automaatilla

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

ehdottomasti tomaatti jos vaan mahd. :)
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: 2.3t automaatilla

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Tuolla uudella tulokkaalla on ajettu nyt about 93.000 km. Malli on 2,3t MY05 ja automaatti. Veikkaan, ettei lootan öljyjä ole vaihdettu. Huolto-ohjelmasta taisin tavata jonkun 150.000 vaihtovälin, mutten aja moottoriöljyilläkään kuin kympin. Entäpä automaatin öljyille, mikä on sopiva vaihtoraja?
Viimeksi muokannut Vesa Pohjalainen, La Maalis 06, 2010 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 419 Vesa Pohjalainen
saabvector
"Viggen"
Viestit: 697
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04

Re: 2.3t automaatilla

Viesti Kirjoittaja saabvector »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Tuolla uudella tulokkaalla on ajettu nyt about 93.000 km. Malli on 05 ja automaatti. Veikkaan, ettei lootan öljyjä ole vaihdettu. Huolto-ohjelmasta taisin tavata jonkun 150.000 vaihtovälin, mutten aja moottoriöljyilläkään kuin kympin. Entäpä automaatin öljyille, mikä on sopiva vaihtoraja?
Täällä vaihtuu noin 60000 km välein..
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: 2.3t automaatilla

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

40tkm on sopiva tai kerta vuoteen vaihtaa lootaöljyt, ihan sama mitä viralliset suositukset on. Öljy on kuitenkin ihan ilmasta siihen verrattuna että joutuu jotain rempaa lootalle tekeen.
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 2.3t automaatilla

Viesti Kirjoittaja oju »

georgahti kirjoitti:samalla kun vaihtaa tulpat..???
Ne tulpathan vaihdetaan max. 20 000 km välein :wink:
(no, ei väitellä niistä tässä)
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: 2.3t automaatilla

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

itse menee huolto-ohjelman mukaan eli 120 tkm. huollossa lootan öljyt :wink:
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: 2.3t automaatilla

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Mulla vaihtui lootan öljyt ensimmäisen kerran 50 000 jälkeen. Seuraava vaihto sitten 100 000. Tuo öljy on sen verran halpaa, että eipä tuossa viitsi säästellä.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1231
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: 2.3t automaatilla

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Vaihdan siinä 40tkm välein, varmaan 60tkm olisi sopiva jos ajoa kertyisi enemmän. Sitähän ei kaikkia saa normaalisti ulos, ja tuo Saabin 150tkm on jokatapauksessa todella paljon. Perheessä on yksi -04 mallinen taksikäytössä ollut, johon öljy on vaihdettu h-kirjan perusteella 110tkm ja 230tkm kohdalla, ja nyt ilmeisesti laatikon likaisuudesta tms. johtuen muutaman kerran tehnyt kuumana kiusaa. Tarkoitus vaihtaa öljy ja tarkkailla. Ainakin se on mustaa.
Vastaa Viestiin