Saab 9-5 3.0 Tid Häiriövalo/tehoboxi

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
-jorkki-
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 13:35

Saab 9-5 3.0 Tid Häiriövalo/tehoboxi

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Hei!

Kaverin 9-5 3.0 Tid -01 alkoi polttamaan moottorin häiriövaloa ja tehot katos. Pellin alla on tuommonen boxi, onkohan joku tehoboxi olevinaan? Johdotus on ainakin ala-arvoista, rosvoliittimiä yms. Boxissa ei lue muuta kuin joku kirjoittanut sen pohjaan "DELP4" tai jotain sinne päin. Aateltiin että vois vaikuttaa tehottomuuteen.


Kliks, tässä kuva

Tuossa kuva pellin alta, mikähän on tuo nuolen osoittama "pulikka", jokin ahtopaineen säädin/tunnistin? Yksi letku menee ainakin turbolle siitä. Tuosta boxilta on liitetty yksi piuha rosvoliittimellä "pulikalle" menevään johtoon. Ja tuo valkoinen liitinkin taitaa liittyä asiaan.

Hommahan vois selvitä kun käyttää autoa testerissä, mutta kiinnostaisi kuitenkin tuon boxin tarkoitus. Järkevin varmaan repiä irti koko loota.

Muoks: Oiskohan jollakin tarkkaa kuvaa tuosta kohtaa, miten johdot kuuluisi mennä?
-jorkki-
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 13:35

Re: Saab 9-5 3.0 Tid Häiriövalo/tehoboxi

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Mimmi kirjoitti:Ensinnäkin auto on my-02, ei -01.
Toisekseen boxi on common rail huijausboxi ja sille on kytketty oma paineanturi.
Minä ottaisin pois.

Moottorin häiriövalon palamiseen on monta syytä, yksi niistä on ahtimen johdinsipien takeltelu.
Eli siis boxi on ns "tehoboxi" joka huijaa järjestelmää.
Onko tuo kuvassa vasemmalla näkyvä toinen osa tämä jälkiasenteinen paineanturi?
-jorkki-
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 13:35

Re: Saab 9-5 3.0 Tid Häiriövalo/tehoboxi

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Kuuklailin netistä noista boxeista, kaikki mitä löyty oli semmosia malleja että tulee vain alkuperäisten liitinten väliin. Tässä on niin kummallisia liitoksia yms. ettei ota selvää miten se pitäisi purkaa pois, kun ei tiedä miten ne kuuluu olla :?
Vastaa Viestiin