
Varmistus..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Varmistus..
Eli toi allekirjoituksen femma.. vaihdoin muovisen bypassin tilalle alumiinisen dumpin joka kyllä puhaltaa 100% kaikki takaisin imupuolelle.. mutta kun käväisin ajamassa niin ekan kiihdytyksen jälkeen vikavalo päälle ja koodiksi bypass - toiminta virheellinen. kun siinä aikani ihmettelin ja vaihdoin kaikki alipaine-letkut ja kun mietin tuon "bypassin letkun välissä olevan ohjausventtiilin?" toimintaa niin heräs ajatus jos sen voisi ohittaa ilman että se tuottaisi vahinkoa minnekkään? tällä tarkoitan sitä että moottorinohjauksessa ei tapahdu kummia ja kaikki muu menee sit perseelleen? ja ennen kun joku kysyy miksi vaihdoin muovisen pois niin vaihdoin vaan. ostin kun halvalla sain 

9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Varmistus..
kiitos linkistä, sen verran ymmärsin tuota englantia että käy ohittaa tuo ohjausventtiili? korjaa jos olen väärässä 

9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Varmistus..
Dänks, tuotapa pitää kokeilla. Mulla kun on halpis ahtopainemittari haaroitettu justiinsa siitä bensanpainesäätimen letkunipasta, mistä linkin keskustelussa varoitettiin.AM kirjoitti:http://trolltuner.com/?p=219
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Varmistus..
Onko tuosta mainitun venttiilin ohittamisesta jotakin hyötyä? Hyötyä ylipäätään missään tilanteessa?
ps. tuossa vanhemmassa saabissani, 99 turbossa bypassin ohjausletku on kytketty suoraan imusarjaan.
ps. tuossa vanhemmassa saabissani, 99 turbossa bypassin ohjausletku on kytketty suoraan imusarjaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Varmistus..
miks en osaa englantia niin hyvin että tajuaisin tehdä tuon oikein
siis on jo ajatus miten tuo teen mutta en ole ihan varma :

9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Varmistus..
no nyt tässä tämän päivän väliaikainfoa ja kysymyksiä. aamulla suunnistin femmalla työpaikalle tarkoituksena vaihtaa kytkin. matkalla ohitin yhden auton (huom. kytkin ei luistanut vaan työsylinteri päästi aika usein nesteet pihalle) niin kolmonen oli pesässä ja sitten reipas kiihdytys, mutta sitten alkoi kauhea nykiminen ja hetken päästä vasta lähti oikein kunnolla kiihtymään. no en ajatellut asiaa sen kummempaa koska olihan autossa vielä tuo alumiininen bypassi kiinni eikä tuota modausta tehty. kun vihdoin ja viimein auto oli valmis ja tuo muokkaus tehty niin koeajo ja eikun sama vika taas. tech2 kiinni ja vikakoodiksi : "sytytyshäiriö. useita sylintereitä" autossa n.5tkm ajetut BCPR7EIX-11 iridiumit ja ei mitään ongelmia kunnes nyt. nollasi koodit ja ajoin kotia, painoin kotipihassa vähän kaasua ja kun kierrokset laski niin auto meinasi sammua ja moottorin vikavalo vilkkui nopeasti. olin jo tullut kotiin niin en jaksanut enään lähteä techiä hakemaan vaan turvauduin tänne. eli kysymys kuuluu: bypassin ohjausventtiilin modaus tehty, eli bypassilta letku suoraan siihen bensanpaine-letkun kanssa samassa olevaan "torniin" ja bypassin letkulta haaroitettu mittariston ahtopainemittarille letku. ja se ohjausventtiili on kytketty johtoon niinku pitää mutta letkuja siihen ei tule. alkoi paha epäilys että tämä modaus sotkee jotain mutta mitä? kertokaa arvon raati teinkö tuossa modauksessa virheen?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Varmistus..
kysytäänpä nyt yksinkertaisemmin, eli : voiko BCPR7EIX-11 tulppa särkeä DI-kasetin?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Varmistus..
ongelmat jatkuu.. kasetti vaihdettu, tulpat vaihdettu, tech2 ilmoittaa että sytytyshäiriö, useita sylintereitä. ja kun katsotaan realidataa koneen käydessä n.2000rpm niin nakutusta ja sytytys häiriötä tulee joka pytylle ja nousee vain koko ajan.. kertokaa missä voisi olla vika?
alkaa usko loppumaan ku ei edes öljynvaihtoväliä pääse ilman ongelmia 


9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Varmistus..
Itse vaihtaisin orginaalin bypassin takaisin, koska se on todettu ihan hyväksi.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Varmistus..
unohdin kirjoittaa että se on paikalla ja ei auttanut asiaa ollenkaan. sen otan pois sitten kun saan/jos saan tuon romun toimimaan... voisiko DI-kasetin johtosarjassa olla vikaa? paljonkohan maksaa uusi?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Varmistus..
onko siinä mikä softa sisässä ? kokeilee vielä varmasti toimivaksi todetulla di- kassulla ja tulpilla ?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Varmistus..
auto nykii hetken ja sit vasta katoaa horisonttiin.. en kyl tajua missä on vika 

9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Varmistus..
Tulipa sitten tehtyä linkin modaus. Hyöty taisi jäädä yhden haperon alipaineletkun ohittamiseenAM kirjoitti:http://trolltuner.com/?p=219

Samalla otin vaihteeksi käyttöön Autogauge:n ahtomittarin, ja sehän näyttää taas varsin outoja lukemia

Käyntilämpöisellä koneella tyhjäkäynti reilu -0.8 bar, maksimiahdot 1.0 bar (Stage 4).
Oisko seuraava virityshomma Autogaugen pituusheitto jorpakkoon

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen