Otin hukkaportin kellon tangon irti hukkaportin akselista (hienosäätö), jolloin akseli holahti noin varttikierroksen myötäpäivään esijännityksen kadottua. Nyt akselia ei saa enää nostettua takaisin "ylös" kello 12, vaan se tuntuisi ottavan johonkin kiinni. Akseli kyllä liikkuu hieman, noin kello 4 ja 3 välillä, mutta ei enempää.
Ei oikein meinaa riittää ymmärrys mikä akselia kanittaa ja miksei sitä saa enää ylös, kun se meni kuitenkin ihan painoivoiman vaikutuksesta alas?
Onko kellään ajatuksia? Kyseessä on tuollainen GT17 pilleri.
[Edit.]
Ongelma hukkaportin vivun kanssa
Ongelma hukkaportin vivun kanssa
Viimeksi muokannut J.N, La Huhti 24, 2010 18:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#3418
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Ongelma hukkiksen vivun kanssa
Noin kävi itellekki, ota pakoputki irti turbosta niin saat sormella tai ruuvarilla avitettua hukkiksen lautasen kanista pois.J.N kirjoitti:Otin hukkaportin kellon tangon irti hukkaportin akselista (hienosäätö), jolloin akseli holahti noin varttikierroksen myötäpäivään esijännityksen kadottua. Nyt akselia ei saa enää nostettua takaisin "ylös" kello 12, vaan se tuntuisi ottavan johonkin kiinni. Akseli kyllä liikkuu hieman, noin kello 4 ja 3 välillä, mutta ei enempää.
Ei oikein meinaa riittää ymmärrys mikä akselia kanittaa ja miksei sitä saa enää ylös, kun se meni kuitenkin ihan painoivoiman vaikutuksesta alas?
Onko kellään ajatuksia? Kyseessä on tuollainen GT17 pilleri.
Tuossa vielä kuva selventämään tilannetta. Kiirekin olisi...
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: Ongelma hukkiksen vivun kanssa
Ei tarvinnut käyttää DP:tä irti. Lämmäytin käyrää pikkuhetken tyhjäkäynnillä ja kohta akseli nousikin "ylös" ihan ilman mitään. Eipä tosiaan ollut paljosta kiinni, vaikka aika pitkään tuli aluksi ihmeteltyä tilannetta ja vähän jo kiroiltuakin...
Jälleen yksi asia sarjassamme "hyvä tietää seuraavalla kerralla".
Jälleen yksi asia sarjassamme "hyvä tietää seuraavalla kerralla".

#3418