Ajossa ei mitään ongelmaa, kunhan saa herkuteltua käyntiin viimeistään kasetin vaihdolla päikseen. Tullut tosin ajeltua mahd. vähän, ylivarovaisesti ja rauhallisesti, kun ei ongelman vakavuudesta nyt meinaa oikein saada otetta.
Muutama enemmän ja vähemmän tärkeä huomio: Pesun jälkeen kuivattelun ohessa katsoin tulpat läpi. Kaikki siististi maitokahvin värisiä keskenään ja kärkiväli silmämääräisesti sama. Nyt tänään parin päivän ajojen (~150km) jälkeen kaikissa tulpissa kartio musta, tulpan "kärki" kullanruskea. Tuntuu käyvän todella paksulla käynnistelyepisodien jälkeen, kahdella tai kolmella käymisen jälkeen tuoksuu raaka polttoaine, muuten ei. Alkuillasta oli taas sama vamma käyntiinlähdössä, jäi kuitenkin heti pyörimään (ensin huonosti kolmella) ja pienen pienellä kaasupolkimen painallukella käynti tasaantui siistiksi ja kävi hyvin kaikilla. Huomasin SIDin kulutuslukeman olevan yli 75l, kun lähdin ajamaan (akun napa oli irti ennen ajoa). Kakkosvalikon lambdasäätö huiteli jossain 1300-1700 välillä, mikä kiinnitti huomion ja vaikutti aika paljolta? Ei erroreita tai sytkäkatkoksia, 20km ajon jälkeen kotiin tullessa kaksi erroria taulussa. Toiminta normaalin oloista ja käynti siistiä. Lämpötila-anturin näyttämä SIDissä ok, kuten myös lämpömittarin neulan toiminta.
Tuleeko raadille mieleen jotain hyviä tarkastelukohteita, missä voisi olla esim. kosteutta ja mikä voisi aiheuttaa tuota paksun oloista seosta? Tai muita ajatuksia aiheesta? ´03 B235E. Ei oikein nyt saa tolkkua onko ongelma sytytyksen vai polttoaineen puolella...
Huom. pesu tapahtui pinelinella ja puutarhaletkun noin 3-4bar paineella, eli ei ole tykitetty kaikkia sähköliittimiä ja muita paikkoja täyteen painepesurin kovalla paineella.
