Pisti silmään Nettiautossa 9-5 -ilmo, kun oli normaalia edullisempi hinta. Myyjä pistänyt lisätietoihin syynkin:
"Moottori piiputtaa eli laittoa vailla (öljynpainevalo palaa, öljyn seassa jäähdytysnestettä?)"
Mikäs tässä kyseessä; kansipahvi vai jotain vakavampaa? Kun tuo iso Saab edelleen hakusessa, niin olisi kiva tietää vähän laajempaakin vikalistaa tekniikan suhteen (joo joo, halpaa 9000 -sarjaa aluksi haettiin mutta kun...)
Viestin otsikko: Saab 9-5 2.3t SE -98 moottorivaurio?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: Viestin otsikko: Saab 9-5 2.3t SE -98 moottorivaurio?
Kansirempan lisäksi ainakin koneen laakerit joutuu vaihtamaan jos öljynpainevalo palaa.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: Viestin otsikko: Saab 9-5 2.3t SE -98 moottorivaurio?
Haulla löytyy juttua huohotin vaivasta.
Hyvällä tuurilla menee konerempalla omaan koneesseen, mutta oletettavasti vaihtoon menee puolimoottori ja turbokin on voinut saada huonoa voitelua.
Yleensä kiertokangen tai runkolaakerin liuskat pääsevät pyörähtämään, jolloin lohko ja kampiakseli on pääosin romurautaa.
Hyvällä tuurilla menee konerempalla omaan koneesseen, mutta oletettavasti vaihtoon menee puolimoottori ja turbokin on voinut saada huonoa voitelua.
Yleensä kiertokangen tai runkolaakerin liuskat pääsevät pyörähtämään, jolloin lohko ja kampiakseli on pääosin romurautaa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Viestin otsikko: Saab 9-5 2.3t SE -98 moottorivaurio?
Joo, Nimimerkillä kokemusta omaava, tuosta huohotinvaivasta...
Jos kiinnostusta löytyy, mulla on ylimääräinen huohotinvaivatapaus, josta saisi rakennettua uuden moottorin. Alakerta kolistaa eli runkolaakerit sökönä.
Saisi kivaa "pikkuista" koneremonttipuuhastelua kesälomille.
Jos kiinnostusta löytyy, mulla on ylimääräinen huohotinvaivatapaus, josta saisi rakennettua uuden moottorin. Alakerta kolistaa eli runkolaakerit sökönä.
Saisi kivaa "pikkuista" koneremonttipuuhastelua kesälomille.
Re: Viestin otsikko: Saab 9-5 2.3t SE -98 moottorivaurio?
Olen hankkimassa 9-5 2.3t:tä Myyjä kertoi, että huohottimen kanssa jotain ongelmaa ja kuulemma laitettu kuntoon (uusi huohotin ja jakopää??). Mitä kannattaa paikan päällä kuunnella ja katsella tuon suhteen? Vai kannattaako sekaantua ollenkaan?
Re: Viestin otsikko: Saab 9-5 2.3t SE -98 moottorivaurio?
Tsekkaa käynnistäessä pöläyttääkö putkesta. Ja reippaassa kiihdytyksessä myöskään ei saisi savuttaa. Onko siis tehty ihan päivitys, vai uusittu vain alkuperäiset letkut? Haulla huohotinpäivitys löytyy juttua.Hessu_p kirjoitti:Olen hankkimassa 9-5 2.3t:tä Myyjä kertoi, että huohottimen kanssa jotain ongelmaa ja kuulemma laitettu kuntoon (uusi huohotin ja jakopää??). Mitä kannattaa paikan päällä kuunnella ja katsella tuon suhteen? Vai kannattaako sekaantua ollenkaan?
Mitään ylimääräisiä ääniä ei siis pitiäisi toimivassa pelissä myöskään kuulua, eli
ihan perus korvakuunteluu ja katselua savutusoireista.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988