Jos kysyjä kysyy tietoa vikakoodista, mitä järkeä on ruveta arvailemaan missä vika voisi olla? Kyllä mua ainakin vituttais tehdä turhaa hommaa sen takia, että joku foorumin "tietäjä" heittelee hatusta noita diagnooseja.
Rohkenen palata alkuperäiseen aiheeseen vielä, vaikka keskustelu jo saavuttikin korkeampia sfäärejä. Omassa femmassa samaa katkomista tutkan toiminnassa, joten poistin sen pelistä (ohjausyksikkö irti). Sain vikakoodin (ei Tech2 vaan joku korjaamon testeri) 2909 jota ei myöskään löydy WISsistä (3.0). Vikakoodilista on kuitenkin siinä järjestyksessä, että tuon paikalle on kirjoitettu 2902 eli olen tulkinnut painovirheeksi, koska muille antureille tuo 9-loppuinen löytyy. Viittaisi siis oikean ulommaisen anturin sisäiseen vikaan. Jos tuon 2925:n uusintaluku ei anna parempaa koodia niin varovastihan voisi arvata että se viittaisi kuitenkin vasempaan keskimmäiseen anturiin ja tsekata ainakin sen johdotuksen aluksi. Vaihtamalla tuon anturin jonkun toisen kanssa keskenään pitäisi antaa taas uusi koodi, josta voisi päätellä lisää (jos nuo kolme ensimmäistä numeroa koodissa olivat oikein).
Sitten kysymys arvoisalle raadille: Toimivatko eri varaosakoodilliset anturit ristiin? Tuossa allekirjoituksen femmassa EPC antaa varaosanumeron 5267042 kun nuo verkkokauppojen sarjat ja yksittäiset (esim thesaabsite) tarjoavat vanhempaa (esim 5266523 EPC: ->MY04), jonka ohjainkin on eri numerolla. WISsissä olevista liitäntäspekseistä voisi päätellä, että mitään ratkaisevaa ei ole muutettu ainakaan sähköisesti ja vaikea uskoa, että anturissa olisi mitään (digitaalista) signaalin prosessointia, jolla ohjain tunnistaisi sen väärän vuosimallin anturiksi. No, lienee noissa verkkokaupoissakin yksittäin satasen osa, joten tässä voi joutua kuitenkin asioimaan marmoritiskillä, jolloin tuo ristiinsopiminen ei ole tietysti oleellista, mutta jos joku sattuisi tietämään...
Vihjeet antureiden hankintapaikoista tervetulleita (ym -site ja elkpartsin sarja tiedossa - onko muita hyviä lähteitä?)