ahtopainemittarin asennus
ahtopainemittarin asennus
eli 9-5 matalapaineesen ois tarkotus ahtopainemittari asentaa. tarttis selkiät ohjeet mistä haarottaa ahto letku ja mistä sen sais vedettyä sisätilaan ja onko jotain vielä mitä kannattaa ottaa huomioon?
9-5 Griffin
9-3 Turbo x
9-3 Turbo x
Re: ahtopainemittarin asennus
Helpoimmalla pääsee kun softaan ammattilaisella täppi johonkin ruutuun niin SID:in näytöllä näkyy ahtopaineet ja paljon muutakin tarpeellista.
Samalla kertaa matalapaineversion voi muuuttaa täyspaineversioksi
Samalla kertaa matalapaineversion voi muuuttaa täyspaineversioksi
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: ahtopainemittarin asennus
Jos löytyy haaroitus sisätilanlämmittemelle, niin samasta paikasta pystyy ainakin vetämään letkun ahtopainemittarille.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: ahtopainemittarin asennus
elikkäs tarkennan vähän. auto on 9-5 2.3t -98. autoon on vaihdettu mitsun ahdin ja sid:iin on asennettu se info hommeli, mut tarkotuksena ois laittaa ihan oikea ahtopainemittari siihen näkyville.
9-5 Griffin
9-3 Turbo x
9-3 Turbo x
Re: ahtopainemittarin asennus
Mulla letku tulee jarrupolkimen ja rintapelissä olevan kumin läpi, josta menee kojelaudan sisällä vasemmalla olevan sulake "rasian" kotelon kannen välistä ylös mittarille.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: ahtopainemittarin asennus
kuskin jalkatilasta se suojamuovi irti polkimien yläpuolelta. Sieltä löytyy rintapellistä useampikin läpivienti mistä voi valita mieluisen. Haarotuksen voi laittaa esmes bensapaineensäätimen letkuun.
#3272
Re: ahtopainemittarin asennus
kannattaa hei jättää se bensanpaineensäätimen letku rauhaan. se on tarkoituksella lyhyt ja tiukka.Pola kirjoitti:kuskin jalkatilasta se suojamuovi irti polkimien yläpuolelta. Sieltä löytyy rintapellistä useampikin läpivienti mistä voi valita mieluisen. Haarotuksen voi laittaa esmes bensapaineensäätimen letkuun.
mielummin vaikka joihinkin muihin letkuihin mitä sieltä imarista tulee jotka eivät irrotessaan aiheuta katastrofaalista porsimista.
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
Re: ahtopainemittarin asennus
jos näin on niin taidan itsekin vaihtaa sen johonkin toiseen letkuun? Speedpartsin mittarin mukana tulleissa ohjeissa se vaan neuvottiin laittamaan siihen.
#3272
Re: ahtopainemittarin asennus
Aika turhaa jännittämistä, jos liitokset on tiukat niin ei se siitä sen enempää mihinkään lähde eikä letkun irtoaminen paineensäätimestä aiheuta välitöntä porsimista varsinkaan jos softa osaa tunnistaa ja hillitä nakutusta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: ahtopainemittarin asennus
Pensanpainesäätimen letkun haarotus on niitä asioita joita ei pidä tehdä. Kuten ei T5 autoissa haarotella myöskään map anturin letkuja. By-passille menevään letkuun laittaisin itse tuon mittarin.
Re: ahtopainemittarin asennus
Selittäisitkö nyt miksi juuri bensanpaineensäädin on niin kovin ihmeellinen laite ettei kärsisi olla painemittarin haaroitusta samassa?JouniCSE kirjoitti:Pensanpainesäätimen letkun haarotus on niitä asioita joita ei pidä tehdä. Kuten ei T5 autoissa haarotella myöskään map anturin letkuja. By-passille menevään letkuun laittaisin itse tuon mittarin.
Bypassin letkuun ei kannata mittaria laittaa mutta bypassin magneettiventtiilille menevästä saa oikean painetiedon myös.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: ahtopainemittarin asennus
Kunhan valitsee sen T-liittimen kautta magneettiventtiilille ja vesiventtiilille haaroittuvan letkun.jcarlson kirjoitti:Bypassin letkuun ei kannata mittaria laittaa mutta bypassin magneettiventtiilille menevästä saa oikean painetiedon myös.
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
9-5 2.3TA Vector -02
Re: ahtopainemittarin asennus
Kaikki muut paineletkut mulla on pompsahdellu irti liitoksistaan paitsi bensanpainesäätimen ja imarin välinen letku. tämä siksi koska letku on niin lyhyt että se ei käytännössä paineen alla voi mennä niin mutkalle että irtoaa. Se että siihen tekee haaran tarkoittaa sitä että siinä on enemmän potenttiaalisia liitoksia mitkä voi irrota.jcarlson kirjoitti:Selittäisitkö nyt miksi juuri bensanpaineensäädin on niin kovin ihmeellinen laite ettei kärsisi olla painemittarin haaroitusta samassa?JouniCSE kirjoitti:Pensanpainesäätimen letkun haarotus on niitä asioita joita ei pidä tehdä. Kuten ei T5 autoissa haarotella myöskään map anturin letkuja. By-passille menevään letkuun laittaisin itse tuon mittarin.
Bypassin letkuun ei kannata mittaria laittaa mutta bypassin magneettiventtiilille menevästä saa oikean painetiedon myös.
miksi bensanpaineletku on huono jottu jos se irtoaa? koska et välttämättä huomaa sitä muuta kuin siitä että lähdet kiihdyttämään barin ahdoilla, trionic luulee bensanpaineen olevan 3bar yli ahtopaineen niinkuin normaalisti mutta se onkin tässätapausessa vain 2bar, eli 3/4 siitä mitä pitäis olla. jos tunget 75% bensasta pyttyyn spoolauksen alkaessa saat aikaiseksi nakua. nakulla saat aikaiseksi tuhoa, ja siihen riittää sitten spoolauksessa niin nopeat nakut ettei trionic kerkeä niitä säätää pois.
voitte mun puolesta kyllä laittaa sen ahtopainemittarin vaikka pakoputkeen kiinni, tässä nyt oli vaan oma mielipide.
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
Re: ahtopainemittarin asennus
Niin, makuasiahan se on.. Ei ole pahemmin yli 1,5 bar paineita näissä omissa T7 laitteissa näkynyt ja kun tapana on ollut vaihtaa letkut uusiin tiukkoihin polyuretaanisiin niin ei ole koskaan vielä mikään letku irti lähtenyt.
Jos haluaa tuon paineensäätimen letkun varmistaa niin pienillä letkuklemmareilla varmasti pysyy kiinni.
Sen verran nyt pitää korjata tuota että jos bensanpaine olisikin vain 3 bar eikä 4 bar niin bensamäärän vähennys on sqrt(3/4) eikä 3/4 eli n. 13,4%.
Perus T7 kartoilla soppa menee varsin äkkiä sinne 11 AFR tienoille jolloin laihennus olisi siinä 12 AFR päällä. Tuskinpa aiheuttaa spoolivaiheessa nakutusta vielä. Surkeat virisoftat on sitten aina asia erikseen..
Kovemmat viriautot on myöskin sitten eri juttu mutta ne joilla sellaisia on luulisi tietävän myös mitä tekee eli ei jätä löysiä liitoksia jotka helposti irtoaa jos bensanpaineensäätimen letkusta haaroittaa.
Jos haluaa tuon paineensäätimen letkun varmistaa niin pienillä letkuklemmareilla varmasti pysyy kiinni.
Sen verran nyt pitää korjata tuota että jos bensanpaine olisikin vain 3 bar eikä 4 bar niin bensamäärän vähennys on sqrt(3/4) eikä 3/4 eli n. 13,4%.
Perus T7 kartoilla soppa menee varsin äkkiä sinne 11 AFR tienoille jolloin laihennus olisi siinä 12 AFR päällä. Tuskinpa aiheuttaa spoolivaiheessa nakutusta vielä. Surkeat virisoftat on sitten aina asia erikseen..
Kovemmat viriautot on myöskin sitten eri juttu mutta ne joilla sellaisia on luulisi tietävän myös mitä tekee eli ei jätä löysiä liitoksia jotka helposti irtoaa jos bensanpaineensäätimen letkusta haaroittaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com