Se uusi ilmamassamittarin hinta. Ei se tähän malliin enempää maksa.
Noihin magn.venttiileihin en usko, jos vika ilmenee tasanopeudella. Näin ymmärsin, kun mainittiin vakkari. Jos vika tulee kiihdytyksessä, niin sitten nuo magn.venttiilit.
Onko autossa nk. vapaavirtaussuodatin
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
.
Kyllä se nimenomaan voi tuo vika olla ja käyttäytyä tuolla tavalla. Trionic 8 toimintahan on pitkälti ilmamassaan perustuva ja mikäli siinä on häikkää menee "limp home tilaan". Tuo vikakoodi tulee siitä, jos laskennallinen ilmamassan arvo (lasketaan eri tekijöistä mm. kaasuläpän asento, imusarjan paine, kierrosluku) poikkeaa riittävästi mitatusta (ilmamassamittarin antama arvo). Tällöin oletetaan MAF:ssa tai sen johtosarjassa olevan vikaa eikä siis sen signaaliin "ole luottamista".
Ei siitä välttämättä syty vikavalo, kun ongelma on hetkellinen (not present). Kuitenkin limp home tilaan ehtii mennä ja poistuu vasta uudelleen käynnistyksellä. Vikakoodi siellä on muistissa, miten muuten tuon P101 olisi muka saanut sieltä ulos
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
.
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Se ei vain ole enää aktiivinen.
Huolimatta biopoweroinnista testerillä pääsee kiinni T8:iin (Techistä en tiedä) mm. OpCommilla ja monella muullakin, jopa nk. halpistestereillä, ja saa ulos vikakoodit (aktiiviset, ei aktiiviset), jäädytetyn datan (sillä hetkellä kun vika tuli) sekä voi seurata live-dataa.