Ois tarkotus asentaa lohkolämppäriksi vesitilan lämmitin (koneen takana olevaan termostaattikoteloon tuleva) vm 2003 Aeroon. Mistähän tuota korjattua moottorinohjaussoftaa kannattaisi lähteä etsimään, jos ongelmia lämppärin käytössä ilmenee? Ja mitä ne ongelmat muuten edes ovat?uusi93 kirjoitti:Defalla on B207 moottoreihin sekä säteily- että lohkolämmitintä (lohkolämmitin asennetaan samoin kuin tuo edellä mainittu Calix). Tuo virheellinen maininta Aerosta varmaan johtuu siitä että 03-05 Aerot olivat B207R moottorilla eli sama lohko kuin muissakin B207:oissa. VM03 SS:ssä oli ongelmia että moottorinohjaussofta ei suostunut toimimaan kunnolla lämmitetyllä autolla, joten siksi Defa suositteli (ei pitäisi enää suositella) tuon säteilylämmittimen käyttöä. Ongelma oli että auto mittaa ulkolämpötilan olevan pakkasella, mutta moottori onkin lämmin, kun sitä on lämmitetty. Tuo ongelma on korjattu myöhemmillä moottorinohjaussoftan päivityksillä myös VM03 autoihin.
moottorin lämpenemisnopeus
Re: moottorin lämpenemisnopeus
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.
Re: moottorin lämpenemisnopeus
Ongelmana on se, ettei auto käynnisty kun on lohkolämmittemällä lämmitetty. Menee rikkaalle ja kastelee tulpat. Tällöin auttaa se, että painaa kaasun pohjaan ennen starttausta ja starttaa kaasupohjassa. Tällöin polttoainetta ei syötetä ja sylinerit tuulettuu 10-15s(startilla). Seuraavalla startilla sitten hörähtää käymään.
Ensiapuna tähän, otat lohkolämmittimen pois ja odotat 3-5min, esim. harjaat auton lumesta ja käynnistät vasta sitten.
Kuuluuko autosi alustanumero tälle välille?
(31000001-31025600)
Jos kuuluu, ongelma koskettaa autoasi. Jos taas ei, niin luultavasti ei ole ongelmia.
Ensiapuna tähän, otat lohkolämmittimen pois ja odotat 3-5min, esim. harjaat auton lumesta ja käynnistät vasta sitten.
Kuuluuko autosi alustanumero tälle välille?
(31000001-31025600)
Jos kuuluu, ongelma koskettaa autoasi. Jos taas ei, niin luultavasti ei ole ongelmia.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: moottorin lämpenemisnopeus
Ei kuulu, huh!
Jos ongelmia kuitenkin jostain kumman syystä ilmenee, niin mistähän softan saa?
Jos ongelmia kuitenkin jostain kumman syystä ilmenee, niin mistähän softan saa?
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.
Re: moottorin lämpenemisnopeus
Tai joltain asiaan perehtyneeltä foorumilaiselta
Re: moottorin lämpenemisnopeus
Aivan totta.karg kirjoitti:Tai joltain asiaan perehtyneeltä foorumilaiselta
Sun tekemä softakorjaus mun auton toiseen ongelmaan (SAI-pumpun virheily) on kyl pelannu erittäin hyvin. On kyl hienoa, et tää foorumi on olemassa.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.