moottorin lämpenemisnopeus

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
773E
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 06, 2012 03:01

Re: moottorin lämpenemisnopeus

Viesti Kirjoittaja 773E »

uusi93 kirjoitti:Defalla on B207 moottoreihin sekä säteily- että lohkolämmitintä (lohkolämmitin asennetaan samoin kuin tuo edellä mainittu Calix). Tuo virheellinen maininta Aerosta varmaan johtuu siitä että 03-05 Aerot olivat B207R moottorilla eli sama lohko kuin muissakin B207:oissa. VM03 SS:ssä oli ongelmia että moottorinohjaussofta ei suostunut toimimaan kunnolla lämmitetyllä autolla, joten siksi Defa suositteli (ei pitäisi enää suositella) tuon säteilylämmittimen käyttöä. Ongelma oli että auto mittaa ulkolämpötilan olevan pakkasella, mutta moottori onkin lämmin, kun sitä on lämmitetty. Tuo ongelma on korjattu myöhemmillä moottorinohjaussoftan päivityksillä myös VM03 autoihin.
Ois tarkotus asentaa lohkolämppäriksi vesitilan lämmitin (koneen takana olevaan termostaattikoteloon tuleva) vm 2003 Aeroon. Mistähän tuota korjattua moottorinohjaussoftaa kannattaisi lähteä etsimään, jos ongelmia lämppärin käytössä ilmenee? Ja mitä ne ongelmat muuten edes ovat?
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: moottorin lämpenemisnopeus

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Ongelmana on se, ettei auto käynnisty kun on lohkolämmittemällä lämmitetty. Menee rikkaalle ja kastelee tulpat. Tällöin auttaa se, että painaa kaasun pohjaan ennen starttausta ja starttaa kaasupohjassa. Tällöin polttoainetta ei syötetä ja sylinerit tuulettuu 10-15s(startilla). Seuraavalla startilla sitten hörähtää käymään.

Ensiapuna tähän, otat lohkolämmittimen pois ja odotat 3-5min, esim. harjaat auton lumesta ja käynnistät vasta sitten.

Kuuluuko autosi alustanumero tälle välille?
(31000001-31025600)

Jos kuuluu, ongelma koskettaa autoasi. Jos taas ei, niin luultavasti ei ole ongelmia.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
773E
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 06, 2012 03:01

Re: moottorin lämpenemisnopeus

Viesti Kirjoittaja 773E »

Ei kuulu, huh! :saab:

Jos ongelmia kuitenkin jostain kumman syystä ilmenee, niin mistähän softan saa?
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.
Eza^
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 00:24
Paikkakunta: Oulu

Re: moottorin lämpenemisnopeus

Viesti Kirjoittaja Eza^ »

Saabin merkkihuollosta
1,9tdi
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: moottorin lämpenemisnopeus

Viesti Kirjoittaja karg »

Tai joltain asiaan perehtyneeltä foorumilaiselta ;)
773E
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 06, 2012 03:01

Re: moottorin lämpenemisnopeus

Viesti Kirjoittaja 773E »

karg kirjoitti:Tai joltain asiaan perehtyneeltä foorumilaiselta ;)
Aivan totta.

Sun tekemä softakorjaus mun auton toiseen ongelmaan (SAI-pumpun virheily) on kyl pelannu erittäin hyvin. On kyl hienoa, et tää foorumi on olemassa.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.
Vastaa Viestiin