^Jep, ex-käyttäjän aiheuttama ongelma, sillä olemme omistaneet tämän Saabin vasta kuukauden ajan
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Laturi oli loppuunkulunut (Denso 130A, toinen jo oli siis menossa, eka kesti 43tkm, toinen 43tkm-213tkm, ja tämä Bosch (tai siis korjattuun sellaiseen, Boschin runkoon kuitenkin tehty) on asennettu paikalleen juuri ennen joulua. Saa nähdä onko sen pitkäikäisempi kuin aiemmat Densot.
Varmaan jotain sulfidimoskaa tms. on siellä kennoissa. Lisäksi akkukaapeleiden navat olivat hapettuneet. Varmaan on melkein uusi akku mennyt pilalle ymmärtämättömyyden vuoksi kun ei oltu tajuttu kiinnittää huomiota huonoon latausjännitteeseen (toisaalta nämä ng-kolkit eivät osaa sytyttää perinteistä latausvaloa silloin kun lataus loppuu, ja se on aika huono homma!).
Edesmennyt appiukkoni kehoitti kääntämään lyijyakut väärinpäin ja ravistelemaan niitä jotta niistä sai lyijykuonat irti kennojen väleistä, ja jossei se auttanut niin piti vaihtaa hapot ja akkuvedet. Näissä nykyaikaisemmissa akuissa kait kuonaa on hankalampi saada irti kuin ikivanhoista lyijyakuista?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)