Tuossa pari esimerkkiä miltä SC näyttää 9-5:n vanteilla:
![Kuva](http://i63.photobucket.com/albums/h149/AeronMan/th_IMG_2293.jpg)
![Kuva](http://i63.photobucket.com/albums/h149/AeronMan/th_IMG_2282.jpg)
9-5:een puolestaan SS/SC:n vanteet sopivat kuin nenä päähän, kun vanne tulee hieman ulommas:
![Kuva](http://i63.photobucket.com/albums/h149/AeronMan/turbopilot/th_IMG_2292.jpg)
Eski
Sellaiset tuli Magneetista mukaan. Ihan makean näköiset 16" Nokian Hakka-5:lla, ET=40, ei valittamista. Alunperin pyysin 15":ia orggisvanteilla, mutta sainkin sitten noi 16":n tarvikevanteet em. Nokioilla. Ei voi valittaaMimmi kirjoitti:Mitkä ihmeen tarvikevanteet?Turbo Sensonic kirjoitti:Tarvikevanteiden löytäminen 9-3:een se vasta vaikeaa onkin, siis jos haluaa ET:n olevan aika lähellä alkuperäistä. Meikäläisen SC:n talvipyörissä ET=40, kun tuota 41:stä ei tarvikevanteista tunnu löytyvän mistään...
Arkiautoonkin vaihdettiin mukisematta talvivanteiksi orkkisvanteet, kun ilmoitin tarvikevanteiden olevan väärä vaihtoehto minulle.
Anteeksi pieni offtopic, mutta on pitemmän aikaa jo pitänyt kysellä tätä.Mimmi kirjoitti: Mitkä ihmeen tarvikevanteet?
Arkiautoonkin vaihdettiin mukisematta talvivanteiksi orkkisvanteet, kun ilmoitin tarvikevanteiden olevan väärä vaihtoehto minulle.
Mä kyllä muistaakseni ilmoitin viime keväänä noin arvon 9,8 -10 jotain.Turbolag kirjoitti:Anteeksi pieni offtopic, mutta on pitemmän aikaa jo pitänyt kysellä tätä.Mimmi kirjoitti: Mitkä ihmeen tarvikevanteet?
Arkiautoonkin vaihdettiin mukisematta talvivanteiksi orkkisvanteet, kun ilmoitin tarvikevanteiden olevan väärä vaihtoehto minulle.
Kun nuo orkkisvanteet tuntuvat olevan monen mielestä se "ainoa oikea" ratkaisu, niin kertokaapas joku mitä ne painavat? Esimerkiksi tuo itselläni alla oleva 17'' 5 Spoke Twin Aero. En ole viitsinyt riisua rengasta vanteelta pelkän punnitsemisen takia, enkä ole missään muuallakaan törmännyt (näiden uudempien osalta) painotietoihin.
Ok, en haulla löytänyt vaan.kalle37 kirjoitti: Mä kyllä muistaakseni ilmoitin viime keväänä noin arvon 9,8 -10 jotain.
Kumminkin alle 11kg
Ainakin tuo 5 Spoke Twin -vanne tuntuu olevan kevyempi kuin esim. 9-5 Vector -vanne (molemmat 7x17"). Mulla on ensin mainitut 9-3 SC:ssä ja nuo jälkimmäiset NG900:ssa.Eski kirjoitti:Itse sain 5 spoke twin -vanteen painoksi puntaroitua 9,4 kg. Punnitsin vanteen henkilövaakalla, ensin kävin itse puntarissa ja sitten vanteen kanssa ja laskin erotuksen. Taitaa olla 200g tarkkuus tuossa digitaalivaakassa. Tuo vaikutti kyllä tosi kevyeltä vanteelta.
Eski
Kiitoksia, tämä tarkkuus riittää jo vallan mainiosti.Eski kirjoitti:Itse sain 5 spoke twin -vanteen painoksi puntaroitua 9,4 kg. Punnitsin vanteen henkilövaakalla, ensin kävin itse puntarissa ja sitten vanteen kanssa ja laskin erotuksen. Taitaa olla 200g tarkkuus tuossa digitaalivaakassa. Tuo vaikutti kyllä tosi kevyeltä vanteelta.
Eski
Häh?! Nehän on yhdet hienoimmista vanteista, mitä Saabilta on tullutMimmi kirjoitti:Pistähän ne kirvesvanteet sulattoon.Turbo Sensonic kirjoitti:Ainakin tuo 5 Spoke Twin -vanne tuntuu olevan kevyempi kuin esim. 9-5 Vector -vanne (molemmat 7x17"). Mulla on ensin mainitut 9-3 SC:ssä ja nuo jälkimmäiset NG900:ssa.
Hmm, olikohan EAC:ssä mainittu noiden vanteiden painoja?![]()
Ei.