Ensimmäistä Saab 9-3 avo V6 aero 2006 ostamassa, tarvitsisin apua/neuvoa mitä kannattaa tarkistaa ottaa huomioon ajettu 93500mailia, tuotu jenkeistä, ajettu arizonassa ja coloraadossa.
Kiitokset etukäteen vastaajille.
Ensimmäistä Saab 9-3 ostamassa
Re: Ensimmäistä Saab 9-3 ostamassa
Etsi-komennolla löytyy teknistä tietoa ja tarkastettavaa. Alustan osiahan taitaa kulua kaikissa malleissa: etujouset, kääntölaakerit, bumerangit. Hyvä valinta, kun katto taittuu pois. . Mulla on SC 2.0T -07 tuotu muuttoautona Jenkeistä. US Saabit on käytännössä hyvin lähellä euro speksejä. Jos auto on jo Suomen kilvissä, ei tarvinne miettiä paljoa. Jos auto ei ole Suomen kilvissä, kannattaa tsekata hiukan etukäteen mikä vaiva rekisteröinnistä seuraa. Onnistuuhan se kyllä. Ja pakolliset Suomi varusteet löytyy (vilkut, sumuvalo, yms.). Se, että auto on rekisteröity yhteen EU-maahan, ei käsittääkseni helpota asioita kuin tullimaksujen osalta.
CO2-luku menee massan mukaan, koska autoja ei ole EU:hun luokiteltu, vain EPA mpg-lukemat löytyy. Jotain CoC:tä voi yrittää kysellä, mutta massan mukaa määritetystä CO2-luvusta lienee pieni etu käyttömaksuissuissa ja kukakohan CoC:n antaisi Saabin kohdalla. Jenkkeissä oli ilmaiset huollot muistaakseni 3 ekaa vuotta. Eli huoltokirjasta olisi syytä löytyä leimoja. Autoa on käytetty melko kuumassa, eli maks. 10 tuhatta mailia lienee syytäkin pitää huoltovälinä.
CO2-luku menee massan mukaan, koska autoja ei ole EU:hun luokiteltu, vain EPA mpg-lukemat löytyy. Jotain CoC:tä voi yrittää kysellä, mutta massan mukaa määritetystä CO2-luvusta lienee pieni etu käyttömaksuissuissa ja kukakohan CoC:n antaisi Saabin kohdalla. Jenkkeissä oli ilmaiset huollot muistaakseni 3 ekaa vuotta. Eli huoltokirjasta olisi syytä löytyä leimoja. Autoa on käytetty melko kuumassa, eli maks. 10 tuhatta mailia lienee syytäkin pitää huoltovälinä.