Moi arvon saabistit!
Autollani on ajeltu reilut 130 tkm. Siihen on kerran jo vaihdettu ulommat nivelet ilmeisesti rikkoutuneiden suojakumien vuoksi. Uudet osat olivat alkuperäiset. vaihto tapahtui noin 60 tkm kohdalla
Mutta nyt on taas oikean puolen nivel huonossa hapessa, ja ilmeisesti ulommainen.
Senverran kurkkasin alle ja totesin suojakumien olevan ehjät.
Onko muilla vastaavia kokemuksia. Entä onko tietoa mistä saisi uusia niveliä, kun tuo marmoritiskin hinnoittelu ei kiinnostaisi...
Vielä kysäisien että onko ttid- koneen nivelet eri numerolla kuin muiden koneiden tid , bensakoneet ym?
9-3 TTid automaatin vetonivelet!
Re: 9-3 TTid automaatin vetonivelet!
Hakusessa on edelleen orkkisosaa halvempi nivel. Alkuperäisen saab-koodi on 93190857...
Sen verran on tullut jo tutkittua että kansainväliset toimittajat ilman tuota numeroa tarjoavat samaa niveltä tähän koneeseen mitä pienenmpi tehosiinkin. Mutta se ei sovi akselille.
Tuolla numerolla en ole löytänyt vielä toimittajaa, voisko joku näppärä auttaa miestä mäessä?
Sen verran on tullut jo tutkittua että kansainväliset toimittajat ilman tuota numeroa tarjoavat samaa niveltä tähän koneeseen mitä pienenmpi tehosiinkin. Mutta se ei sovi akselille.
Tuolla numerolla en ole löytänyt vielä toimittajaa, voisko joku näppärä auttaa miestä mäessä?
Re: 9-3 TTid automaatin vetonivelet!
Oletko ruotsin purkaamoja kolunnut? Google tiesi Opelin osanumeroksi 1603309. 450€ näkyi maksavan sakuissa..
93SC TTiD
Re: 9-3 TTid automaatin vetonivelet!
Käytetty nivel ei edes käynyt mielessä, kun alkuperäisetkin täytyy vaihtaa 65 tkm välein.
Ei vaan. Tälläkin kertaa oli syynä rikkoutunut suojakumi. Tai oikeastaan akselin päästä oli muovinen klemmari rikkoutunut, jolloin vettä/kuraa oli päässyt niveleen. Muuta se ei sitten tarvinnutkaan.
Tähän konemalliin ei sitten käy sama nivel mitä pienempiin koniesiin, vaikka mm ad-ketju ja ulkolaiset verkkokaupat suosittelevatkin. Oikeata niveltä löytyy vain alkupereräisenä. Ja maksaa ihan perkeleesti (600 € kovalla tinkaamisella).
Ei vaan. Tälläkin kertaa oli syynä rikkoutunut suojakumi. Tai oikeastaan akselin päästä oli muovinen klemmari rikkoutunut, jolloin vettä/kuraa oli päässyt niveleen. Muuta se ei sitten tarvinnutkaan.
Tähän konemalliin ei sitten käy sama nivel mitä pienempiin koniesiin, vaikka mm ad-ketju ja ulkolaiset verkkokaupat suosittelevatkin. Oikeata niveltä löytyy vain alkupereräisenä. Ja maksaa ihan perkeleesti (600 € kovalla tinkaamisella).