Kampiakselin laakerointi hajosi?
Kampiakselin laakerointi hajosi?
9-3 2.0t Biopower '07. Ajettu 125tkm.
Vein auton pakoputken korjaukseen.
Diagnoosi: etuputken lämpökilpi rämisee, mutta matala ääni tulee koneesta, hyvin todennäköisesti kampiakselin laakeroinnista.
En hirveästi riemusta kiljahdellut.
Muilla kokemuksia samasta vaivasta?
Vein auton pakoputken korjaukseen.
Diagnoosi: etuputken lämpökilpi rämisee, mutta matala ääni tulee koneesta, hyvin todennäköisesti kampiakselin laakeroinnista.
En hirveästi riemusta kiljahdellut.
Muilla kokemuksia samasta vaivasta?
Saab 9-3 SC 2.0t Biopower '07 / Saab 9-5 2.3t '99 / Saab 900i 2.1 16-Valve '92 / Saab 96L '76 / #2429
Re: Kampiakselin laakerointi hajosi?
Valaise hieman auton öljynvaihtohistoriaa?
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Re: Kampiakselin laakerointi hajosi?
Kyseinen auto on minun entinen, jonka ostin ruåtsista reilu vuosi sitten. Kahdesti vaihdettu minun aikana öljyt ennen viime Joulukuuta, kilometrejä kerkesi tulla noin 10t. Ruotsissa luovutuksessa huoltomies muisti samaisen auton käyneen heillä useasti huollossa ja niistä leimatkin kirjassa. Ikävä tapaus, jos tosiaan kone kilahtanut.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Kampiakselin laakerointi hajosi?
Juu ja aika tasan 120tkm vaihdettiin taas öljyt huollon yhteydessä.
Mikä muu vaiva se sitten voisi olla? Kierrokset kun nousee lähemmäs 2000, niin alkaa semmoinen rikkoutuneen pakoputken kuuloinen jollotus. Paikoillaan ollessa tuntuu tärinää ratissa.
Mikä muu vaiva se sitten voisi olla? Kierrokset kun nousee lähemmäs 2000, niin alkaa semmoinen rikkoutuneen pakoputken kuuloinen jollotus. Paikoillaan ollessa tuntuu tärinää ratissa.
Saab 9-3 SC 2.0t Biopower '07 / Saab 9-5 2.3t '99 / Saab 900i 2.1 16-Valve '92 / Saab 96L '76 / #2429
Re: Kampiakselin laakerointi hajosi?
Ettei olisi tasapainoakselin ketju.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kampiakselin laakerointi hajosi?
Vilkaisin huvikseni öljytikkua. Koko mittapää oli märkänä öljystä eli varmaan ainakin litra liikaa koneessa. Vaihdosta on n. 5000km.
Saab 9-3 SC 2.0t Biopower '07 / Saab 9-5 2.3t '99 / Saab 900i 2.1 16-Valve '92 / Saab 96L '76 / #2429
Re: Kampiakselin laakerointi hajosi?
Nuo oireet taas kuulostaa kovin tutuilta
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=101951
Näitä näyttäis tulevan koko ajan lisää, eli kuten jcarlson arvaili, niin tasapainohimmelissä todennäköisesti ongelmaa.
On muuten paljon helpompi korjata kuin kampiakselin laakeroinnit
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=101951
Näitä näyttäis tulevan koko ajan lisää, eli kuten jcarlson arvaili, niin tasapainohimmelissä todennäköisesti ongelmaa.
On muuten paljon helpompi korjata kuin kampiakselin laakeroinnit
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Re: Kampiakselin laakerointi hajosi?
Kiitos vinkistä. Tämä olisikin kyllä sitten ensimmäinen kerta, kun olisin riemuissani moisesta remontista. Sanoivat muuten sieltä diagnosointipaikastakin, että olisiko kuitenkin tasapainopuolella se vika sittenkin.
Maanantaina taidan körötellä varovasti Nokialle Takalaan ja toivoa edelleen parasta.
Maanantaina taidan körötellä varovasti Nokialle Takalaan ja toivoa edelleen parasta.
Re: Kampiakselin laakerointi hajosi?
Tuohon liika öljymäärään, eikös viinoilla ajelu ole joissakin autoissa nostanyt öljyn määrää kun etanolin vesi on liuennut öljyn sekaan?
9-3 SS 1.8t -08 Stage 1
Re: Kampiakselin laakerointi hajosi?
Voi sitä öljyä olla liikaa siksikin, kun joidenkin öljyvalmistajien tietokannat antaa litran verran liian suuren öljytilavuuden tuolle Saabin koneelle...
Lähetetty minun LG-D802 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun LG-D802 laitteesta Tapatalkilla
1.8t 2005
Re: Kampiakselin laakerointi hajosi?
6l oli lisätty viime huollossa papereiden mukaan. Sehän se on oikea määrä, jos kaikki vanha on saatu pois.
Saab 9-3 SC 2.0t Biopower '07 / Saab 9-5 2.3t '99 / Saab 900i 2.1 16-Valve '92 / Saab 96L '76 / #2429
Re: Kampiakselin laakerointi hajosi?
Menee hiukan ohi asiasta, mutta
Olen huomaavinani, että öljynvaihtajat, oli sitten mikä liike tahansa, katsovat öljyn pinnan heti koneen koekäytön jälkeen, jolloin öljynpinta ei ole vielä tasaantunut ja näin lisäävät öljyä ylämerkkiin saakka. Näin saadaan vuodessa kupattua asiakkailta sievoisa summa rahaa turhaan myydystä öljystä. Olen asiasta joskus valittanut, selityksenä on ollut kun se kuitenkin huikan kuluttaa ei tarvitse sitten lisätä. Ei muuten kuluta, kertaakaan ei pinta ole laskenut edes ylämerkkiin. En ymmärrä niitä selityksiä, joiden mukaan auton moottorin kuuluukin kuluttaa litra tuhannella tms. Aikoinaan kaverin uusi Honda Civic vei yli litran tuhannella eikä maahantuojan mukaan riittänyt koneremonttiin. No vaihtoi sitten pois.
Olen huomaavinani, että öljynvaihtajat, oli sitten mikä liike tahansa, katsovat öljyn pinnan heti koneen koekäytön jälkeen, jolloin öljynpinta ei ole vielä tasaantunut ja näin lisäävät öljyä ylämerkkiin saakka. Näin saadaan vuodessa kupattua asiakkailta sievoisa summa rahaa turhaan myydystä öljystä. Olen asiasta joskus valittanut, selityksenä on ollut kun se kuitenkin huikan kuluttaa ei tarvitse sitten lisätä. Ei muuten kuluta, kertaakaan ei pinta ole laskenut edes ylämerkkiin. En ymmärrä niitä selityksiä, joiden mukaan auton moottorin kuuluukin kuluttaa litra tuhannella tms. Aikoinaan kaverin uusi Honda Civic vei yli litran tuhannella eikä maahantuojan mukaan riittänyt koneremonttiin. No vaihtoi sitten pois.
Matkan varrella olleet Saabit: -73 99 LEA 4d kelt, -75 99 GL 2d vihr, -79 99 GLS Special 2d met. sin., -81 900 GLS aut 4d met vihr, -85 900 i aut 4d, -90 900 S 3d pun, -99 93 SPORT 3d met har, -05 93 SS 1,8t 4d met graf, -08 93 SC 1,8t 5d met sin.
#406
#406
Re: Kampiakselin laakerointi hajosi?
Tänään oli vika löytynyt: Tasapainoketjun laahain rikkoutunut. Ei ollut rikkonut muuta, vaan tippunut öljypohjaan.
Hyvä ettei muuta mennyt, tp-kilkkeet uusiksi ja kone takaisin läjään.
Kiitos asiantuntevista diagnooseistanne. Ei kuulemma ollut vastaavaa ennen tullut eteen.
Hyvä ettei muuta mennyt, tp-kilkkeet uusiksi ja kone takaisin läjään.
Kiitos asiantuntevista diagnooseistanne. Ei kuulemma ollut vastaavaa ennen tullut eteen.
Saab 9-3 SC 2.0t Biopower '07 / Saab 9-5 2.3t '99 / Saab 900i 2.1 16-Valve '92 / Saab 96L '76 / #2429
Re: Kampiakselin laakerointi hajosi?
Huollatitko tuossa takalalla?ilmari kirjoitti:Tänään oli vika löytynyt: Tasapainoketjun laahain rikkoutunut. Ei ollut rikkonut muuta, vaan tippunut öljypohjaan.
Hyvä ettei muuta mennyt, tp-kilkkeet uusiksi ja kone takaisin läjään.
Kiitos asiantuntevista diagnooseistanne. Ei kuulemma ollut vastaavaa ennen tullut eteen.
9³ SS Aero '04 (Stage 1)
Re: Kampiakselin laakerointi hajosi?
Takalalla huollatin. Ainakin toistaiseksi on kestänyt
Saab 9-3 SC 2.0t Biopower '07 / Saab 9-5 2.3t '99 / Saab 900i 2.1 16-Valve '92 / Saab 96L '76 / #2429